2023-12-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Israel är fel från början. man kan inte ge en religion ett land i den politiska värld och dom lagar vi följer. Det är sinnessjukt. Ett folkslag. Utspritt över hela världen, den stora massa konverterad och således inga "äkta" judar. Dessa ska ha ett land, ett land som är enormt känsloladdat och hade en multikulturell civilisation under brittiskt styre i harmoni. Det var en arabisk majoritet som bodde där såklart.
Ni sitter och anser att våran hjälp till flyktingar är ett kulturutbyte av politikerna men ni anser att ett globalt officiellt beslut där man ger ett "folk" ett land som det redan bor människor i och att platsen till råga är ungefär jorden centrala punkt är korrekt.
Pga deras lidande som tyskarna utsatte dom för.
Borde inte Israel ligga i Tyskland? Eller Ukraina där det bodde så mycket judar under den aktuella perioden?

Israel ligger bra där det ligger och håller er, debila blattar, i koppel.
Tack, Israel!
https://archive.is/H5jDB/957f9a60b1285e3432990fe7e18a72a224c1f591.jpg
Citera
2023-12-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Krigsoffer och massmords offer är dock inte samma sak. Intention spelar roll. Jag tycker det finns mycket bevis för att IDF till skillnad mot Hamas inte riktar in sig mot civila medvetet.

Bevis som talar för att IDF inte begår "civila massmord":

- Miljontals palestinier har tillåtits fly de aktiva stridszonerna i Gaza. IDF väntade med sin mark invasion en vecka ungefär för att ge civila mer tid att fly.
- Dessutom droppar IDF miljontals med flygblad över Gaza med evakueringsorder vilket verkar vara effektivt (med tanke på att så många flydde trots allt).
- Det finns även situationer där IDF ringt till civila i Gaza för att förvarna dom om kommande attacker och gett civila tid att fly.

Det innebär inte att IDF är felfria och civila dör alltid i krig tyvärr. IDF har också gjort fel och misstag och säkerligen begått krigsbrott också. Undantaget gör dock inte regeln.

Det är dock väldigt annorlunda än att medvetet slakta så många civila som möjligt på ett så brutalt sätt som möjligt, som Hamas gjorde (och filmade sig själva göra) den 7:e Oktober. Om IDF verkligen ville begå ett "folkmord på civila" hade vi sett minst 100.000+ döda civila vid det här laget. Jämför Dresden där det tog två dagar att döda 25.000 civila med bomber under WW2.

Sen är siffrorna du uppger inte speciellt trovärdiga. 300 döda Hamas stämmer garanterat inte.

Du sitter och försvarar folkmord på oskyldiga Palestinier! Hade det varit andra världskriget hade du varit Nazist Visst finns det förmodligen skadade personer i Hamas efter år av psykiskt terror från Israel gentemot Gaza, som gick för långt 7:e oktober. Men det försökte skona barn. Till skillnad från IDF som ser varje barn som potentiella rebeller, som hot mot den sinoistiska framtida kapitalistsamhället. Israel är världens äckligaste apartheidland sedan Sydafrika. De är ett ryskjudisk rövarpack so. Att intellektuella judar tar avstånd från dessa judeterrorister är inte underligt.
Citera
2023-12-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Inte ett ord om Hamas i Gaza. Bara Israel Israel.. De kommer inte att lära sig någonting efter detta krig heller.

Det handlar bara om att utplåna Israel och få tillbaka hela området.

Betlehem är en stad som är mycket viktig för kristna världen över. Denna stad styrs av palestinier. Nu ligger allt nere. Dessa människor skall inte styra kristna helgedomar. De klarar inte av uppdraget.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/firandet-ar-installt-i-julens-huvudstad/

Palestinierna har tagit kyrkor och gjort om dem till affärer och dylikt.

Det är ganska tyst om att kristna behandlas illa av muslimska palestinier
Citera
2023-12-23, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Kan ju vara så högerextrema Israel inte velat att det ska lyckas?

Det har pågått under 16 år i Gaza och utvecklingen på Västbanken är heller ingen rolig utveckling. Visst, jag tror att Netanyanu måste bytas efter det här haveriet med säkerheten innan 7 oktober.

Kan vara en spricka mellan den regering som Netanyanu styr över och säkerhetstjänsterna i Israel. Det har aldrig hänt innan i så fall och det måste rättas till.
Citera
2023-12-23, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Israel är fel från början. man kan inte ge en religion ett land i den politiska värld och dom lagar vi följer. Det är sinnessjukt. Ett folkslag. Utspritt över hela världen, den stora massa konverterad och således inga "äkta" judar. Dessa ska ha ett land, ett land som är enormt känsloladdat och hade en multikulturell civilisation under brittiskt styre i harmoni. Det var en arabisk majoritet som bodde där såklart.
Ni sitter och anser att våran hjälp till flyktingar är ett kulturutbyte av politikerna men ni anser att ett globalt officiellt beslut där man ger ett "folk" ett land som det redan bor människor i och att platsen till råga är ungefär jorden centrala punkt är korrekt.
Pga deras lidande som tyskarna utsatte dom för.
Borde inte Israel ligga i Tyskland? Eller Ukraina där det bodde så mycket judar under den aktuella perioden?

Israel skulle egentligen bildats innan W2 så Förintelsen är bara den slutliga händelsen som gör att staten Israel bildas. Man sköte detta på ett ett horribelt sätt. Hade Israel funnits innan W2 hade inte Förintelsen genomförts. Då hade judar emigrerat till Israel om de utsatts för antisemitism. Nu hade de inte den möjligheten.

Delningsplanen var rättvis.
Citera
2023-12-23, 12:31
Medlem
Citat:
Källa på (att araber?) är det? Jag kan ge dig 20000 exempel på att judar är duktiga på att slakta "oss" även ifall jag själv är svensk sedan minst 600 år tbx.

Jag skrev faktiskt ”blattar”, vilket inkluderar alla MENA-shithole länder och folk.

Ett exempel på blatte-slakt utan Israels inblandning:

Iran-Irak
22 september 1980–08 augusti 1988
(7 years, 10 months, 4 weeks and 1 day)

Total casualties: 1,000,000–2,000,000 döda

https://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Iraq_War

Grovt och försiktigt räknat:
1000000 döda/94 månader = 10 638 döda/månad

Israel håller ungefär samma tempo i Gaza, så det kommer att ta ytterligare 7 år och 8 månader för att komma upp till samma nivå. Det tycker jag är helt oacceptabelt, varför jag, för att effektivisera saneringen av Gaza, förespråkar kärnladdningar av lämpligt antal och styrka.
Citera
2023-12-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mus-lim
När jag sett bilderna, förstår jag att judarna ville få bort hästen.
Den var en del av en ”konstinstallation” kallad Jenin’s Martyr’s Square.
Judarna förstörde hela installationen inkl. hästen.
Helt rätt!

Kanske men det är fortfarande ett brott.

https://www.apollo-magazine.com/is-the-destruction-of-cultural-property-a-war-crime/
Citera
2023-12-23, 13:04
Avstängd
Citat:
Rättvis? Det är som att Sveriges blattar som äger 5% skulle få ta över Sverige förutom Dalsland och Småland, där vi svenskar får bo och svenna oss bara för att FN bestämde det. Allt detta på grund av att det varit synd om dem i Mellanöstern senaste 75 åren. Grattis till din idioti!

Ja, den var rättvis. FN gjorde dock något mycket ogenomtänkt. Gaza skulle tillhört Egypten från början och Västbanken Jordanien. Det var ett gigantiskt misstag.
Citera
2023-12-23, 13:15
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Du sitter och försvarar folkmord på oskyldiga Palestinier! Hade det varit andra världskriget hade du varit Nazist Visst finns det förmodligen skadade personer i Hamas efter år av psykiskt terror från Israel gentemot Gaza, som gick för långt 7:e oktober. Men det försökte skona barn. Till skillnad från IDF som ser varje barn som potentiella rebeller, som hot mot den sinoistiska framtida kapitalistsamhället. Israel är världens äckligaste apartheidland sedan Sydafrika. De är ett ryskjudisk rövarpack so. Att intellektuella judar tar avstånd från dessa judeterrorister är inte underligt.

Jag försvarar inte folkmord. Jag argumenterar för att kriget i Gaza inte är ett folkmord. Om det var ett folkmord på riktigt hade jag inte försvarat det. Alla bevis jag sett tyder på att kriget förs mellan Hamas och IDF. Det Hamas gjorde liknar dock mer ett folkmord - att medvetet slakta så många civila som möjligt.

Det innebär inte att ingen civil drabbas nu i kriget mellan IDF och Hamas - men det är Hamas fel menar jag huvudsakligen. Eftersom dom tvingade IDF in i detta krig genom sina handlingar Okt 7.

Sen gömmer Hamas sig bland civila också i Gaza så det hjälper inte så klart. Det finns gott om bevis på att Hamas använder det som strategi. Till exempel slåss dom i Gaza utan uniform (kan bekräftas genom oändligt med filmer från både Hamas och IDF) och dom har byggt sina tunnlar under civil infrastruktur som skydd (kan bekräftas med filmbevis + erkännanden från Hamas).
Citera
2023-12-23, 13:28
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte folkmord. Jag argumenterar för att kriget i Gaza inte är ett folkmord. Om det var ett folkmord på riktigt hade jag inte försvarat det. Alla bevis jag sett tyder på att kriget förs mellan Hamas och IDF. Det Hamas gjorde liknar dock mer ett folkmord - att medvetet slakta så många civila som möjligt.

Det innebär inte att ingen civil drabbas nu i kriget mellan IDF och Hamas - men det är Hamas fel menar jag huvudsakligen. Eftersom dom tvingade IDF in i detta krig genom sina handlingar Okt 7.

Sen gömmer Hamas sig bland civila också i Gaza så det hjälper inte så klart. Det finns gott om bevis på att Hamas använder det som strategi. Till exempel slåss dom i Gaza utan uniform (kan bekräftas genom oändligt med filmer från både Hamas och IDF) och dom har byggt sina tunnlar under civil infrastruktur som skydd (kan bekräftas med filmbevis + erkännanden från Hamas).

Israeliska hundars har tvingat Palestinier till Hamas som politiskt alternativ och nu detta. Palestinierna har försökt fredligt i 75 år. Aldrig fått så mycket som en chokladbit av judejävlarna.

Det är folkmord så att det skriker om det. 1% av befolkningen har redan dött på 2 månaderna. Inget stoppar rabiesjuka Israel, som 7:e oktober blev biten av sin egen terroristsmitta (den de började sprida med ockupation och massakrer 1947.
Senast redigerad av Berrata 2023-12-23 kl. 13:43.
Citera
2023-12-23, 13:29
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Just det... Det var ju DÄRFÖR judeterroristerna i Sternligan mördade vår Folke Bernadotte. Inte för att han tyckte det var orättvist fördelat i Palestina, där Hamasrebellerna nu försöker få tillbaka sitt legitima land

Det var ett jäkligt dåligt försök att "få tillbaks sitt land" i så fall. Vad lyckades Hamas med rent militärt? Förutom några hundra döda IDF soldater så lyckades dom i princip bara slakta civila. Och kolla vad som sker med Gaza nu. Total katastrof från Hamas.

Hoppas palestinierna lär sig av detta och producerar fram en mer fredlig kraft som tar över istället för Hamas. Tvekar dock starkt på det - känns som den bollen redan passerat :/
Citera
2023-12-23, 13:31
Medlem
Citat:
Det var ett jäkligt dåligt försök att "få tillbaks sitt land" i så fall. Vad lyckades Hamas med rent militärt? Förutom några hundra döda IDF soldater så lyckades dom i princip bara slakta civila. Och kolla vad som sker med Gaza nu. Total katastrof från Hamas.

Hoppas palestinierna lär sig av detta och producerar fram en mer fredlig kraft som tar över istället för Hamas. Tvekar dock starkt på det - känns som den bollen redan passerat :/

Hamas kommer lyckas med att göra Israel 100% fascist, som kommer förskjutas av väst när vi vaknar ur judepengens bakfylla och folkmordet uti röven. Israel är det nya Iran. Grattis sionister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in