2023-12-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hur många begravningar har du sett?
Har du sett bilder från kyrkogårdar?

Att hålla på med statistik i en situation av fullständigt kaos är väldigt,väldigt svårt. Fast Hamas hälsomyndighet är alltid tvärsäkra när de rapporterar. De rapporterar alltid barn, kvinnor och äldre men INTE några Hamas-terrorister som stryker med. Därför skall man ta dessa siffror med en nypa salt. De är ihopdiktade för att skapa opinion. Det är propagandasiffror.

Ja Israeliska källor säger ju att de är högre så Hamas kanske försöker förminska dem för hålla moralen uppe. Tills du kan presentera andra siffror så kör vi med dem vi har.
Citera
2023-12-23, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Min poäng är att krigsföringen mot IS var mer human än den Israel för mot Hamas men främst det Palestinska samhället.

Liksom snipers utanför en kristen kyrka. Komigen.

Krigföringen mot IS var knappast mer human. Hitta inte på nu.

11000 civila dog under 10 månader..

https://www.svd.se/a/A2lAmz/uppemot-11000-doda-i-striderna-om-mosul
Citera
2023-12-23, 10:06
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Nej, detta startade med stöld av ett land som 1947 var 95 % palestinskt (arabiska och kristna) samt några procent inhemska judar (där bara mössan gjorde det möjligt att särskilja från palestinier). Men den sionisiskt rörelsen knaprade några bitar och snodde sedan resten, genom att innan kriget 1948 överfalla byar i Palestina. Exempelvis Deir Yassin massakern av judiska terrorister. Sedan när Folke Bernadotte förstod vad som var rätt och fel mördade israeliska terrorister såklart Folke. Att svenskar stödjer en grupp som mördat svenska kungafamiljemedlemmar i modern tid är ett SKÄMT!

Jag tänker inte diskutera början på konflikten mellan araberna och judarna på slutet av 1800-talet och framåt med dig här. Speciellt när du bevisar direkt att du inte kan någonting om saken. Skicka mig ett PM om du vill prata om judarnas historia under Ottoman och mandatperioden + vad som ledde till eskaleringen 1947 och i sin tur grundandet av staten Israel. Denna tråd handlar om kriget som Hamas initierade den 7:e Oktober - inte hela konfliktens historia.
Citera
2023-12-23, 10:10
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Krigföringen mot IS var knappast mer human. Hitta inte på nu.

11000 civila dog under 10 månader..

https://www.svd.se/a/A2lAmz/uppemot-11000-doda-i-striderna-om-mosul
Okej, du har rätt.

Men jag tycker ändå svaret överstiger rätten av Israel.
Citera
2023-12-23, 10:13
Medlem
Muslimfittas avatar
Se den här videon om pro-palestinier i väst, palestinier i Gaza samt Hamas-ledare och hur skevt allting är.

https://www.youtube.com/watch?v=RlhOdPLXQqk
Citera
2023-12-23, 10:14
Medlem
Citat:
Okej.

Varför agerar atomer annorlunda när dom observeras?
Varför är dna koden så enormt detaljerad att slumpen är en sjuk tanke att tro?
Varför finns det kunskap i Bibeln i Torahn och Koranen som inte hade kommit till kännedom för människan innan?

Varför ska allt vara ett skämt för dig?

Judarna vill utplåna alla. Inte alla judar men den sionist ideologi som Israeliska regeringen följer.
men det spelar ingen roll, det är inte det jag menar. Jag vill ha eldupphör och en human om det går att kalla det krigsföring.
Vill man utplåna Hamas får man gör det men att tro att man inte kommer behöva drabbas av förluster är fel.
Ska vi legitimera Hiroshima och Nagasaki med att det räddade amerikanska liv?
Ska man kriga ska man kriga och Israel må kriga men dom gör det som fega feta överklass barn, den värsta sorten.

Du har valt sida, du har sett bilder och känt "rätt åt dom".
Vidrigt!

För att religiösa människor är korkade och obildade. Förklara för mig hur Allah kunde missa att alla muslimer i den norra hemisfären skulle svälta ihjäl under fastan när Islam har som mål att dominera världen.

Vem var det som bytte ämne nu?

Det är väl ingen som trott att IDF inte skulle få förluster när de går in i stadsbebyggelse med infanteri? Men vill man verkligen få bort alla hamas så är det det man måste göra.
Det är exakt så vi legitimerar Dessa händelser ja. Eftersom man släppte bomberna i ett försök att slippa göra en landinvasion. Man tillverkade så många Purple heart inför den invasionen (av japan) att man än i dag inte har tillverkat några nya sedan dess. man använder fortfarande samma batch medaljer som tillverkades för 80år sedan.

Dom krigar som man ska kriga. Hamas å andra sidan krigar som grottmänniskor, kommer ur sina grottor, kastar lite vässade träpinnar och sedan springer in i grottorna igen och klagar när Israel bombar sönder ingången till grottan.

Jag är helt på israels sida i det här kriget. Hamas måste utplånas och jag ser gärna att varenda Hamas sympatisör utplånas tillsammans med sina hjältar.
Senast redigerad av Kratatch 2023-12-23 kl. 10:21.
Citera
2023-12-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Jag tänker inte diskutera början på konflikten mellan araberna och judarna på slutet av 1800-talet och framåt med dig här. Speciellt när du bevisar direkt att du inte kan någonting om saken. Skicka mig ett PM om du vill prata om judarnas historia under Ottoman och mandatperioden + vad som ledde till eskaleringen 1947 och i sin tur grundandet av staten Israel. Denna tråd handlar om kriget som Hamas initierade den 7:e Oktober - inte hela konfliktens historia.

Varför har judar ett eget land. Som skänktes bort av en annan kolonialmakt, när de kan bo i Tyskland eller resten av Europa som de gjorde under förra århundradet? Judarna kan ju flytta tillbaka till Europa om de är rädda för att bo i Palestina?
Senast redigerad av Berrata 2023-12-23 kl. 10:18.
Citera
2023-12-23, 10:18
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Varför har Israeler ett eget land. Som skänktes borr av en snnan kolonialmakt, när de kan bo i Tyskland eller resten av Europa som de gjorde under förra århundradet? De kan ju flytta tillbaka om de är rädda för att bo i Israel?

Skicka mig ett PM istället så kan jag redogöra för hela min förståelse av konfliktens historia + övriga frågor om du vill. Men denna tråd handlar som sagt inte om det.
Citera
2023-12-23, 10:20
Medlem
Citat:
Varför har judar ett eget land. Som skänktes bort av en annan kolonialmakt, när de kan bo i Tyskland eller resten av Europa som de gjorde under förra århundradet? De kan ju flytta tillbaka om de är rädda för att bo i Palestina?

Berätta för oss andra vad al-Aqsamoskén är byggd ovanpå. Sedan kan du börja böla om att Judarna tar över någons land.

Men den här tråden handlar inte om historia utan om nutid. Och Hamas startade kriget som pågår just nu den 7e oktober med deras anfall på Israel.
Senast redigerad av Kratatch 2023-12-23 kl. 10:22.
Citera
2023-12-23, 10:21
Medlem
Citat:
Sverige är nog bra inavlat.

Det har blivit det med den Arabiska invandringen ja. Innan alla de inavlade araberna kom hit så var det inte inavlat. men vad exakt har det här med kriget i Gaza-Israel att göra?
Citera
2023-12-23, 10:23
Avstängd
Inte ett ord om Hamas i Gaza. Bara Israel Israel.. De kommer inte att lära sig någonting efter detta krig heller.

Det handlar bara om att utplåna Israel och få tillbaka hela området.

Betlehem är en stad som är mycket viktig för kristna världen över. Denna stad styrs av palestinier. Nu ligger allt nere. Dessa människor skall inte styra kristna helgedomar. De klarar inte av uppdraget.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/firandet-ar-installt-i-julens-huvudstad/
Senast redigerad av TenBagger69 2023-12-23 kl. 10:26.
Citera
2023-12-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Skicka mig ett PM istället så kan jag redogöra för hela min förståelse av konfliktens historia + övriga frågor om du vill. Men denna tråd handlar som sagt inte om det.

Nej, Hamas-Israels krig har ju inget med historia kring Palestina att göra? Är du rädd att sanningar i tråden gör det svårare för sionister att försvara terroriststaten israel, där den judeterrorist som mördade vår kungamedlem kunde sitta och runka i lugn ro resten av sitt liv utan straff Jag kan skicka ett PM som du kan köra upp i din juderöv, din jävla IDF-clown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in