2024-01-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har man även haft en liknande utredning angående Hamas och Palestinas slakt i och av Israel? Vad jag vet finns det inget folk eller ens nation som Israel anfaller utan enbart terrorister, mördare och våldtäktsmän. Vad gör de ens i Israel?
ICJ utreder sedan tidigare båda sidor. Gaza och Västbanken är inte del av Israel, vilket inte heller Syrien är.
Citera
2024-01-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så Sydafrika som begår folkmord på Boer anklagar alltså Israel för att bedriva folkmord på palestinier? Humor.

Har reagerat på precis samma sak.
Så ett land som systematiskt låter ett regelrätt folkmord ske ska anklaga Israel?!
Det är så dumt så det liknar ingenting annat.
Citera
2024-01-10, 20:40
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Skicka gärna mig bevisen på dina två exempel där IDF:
- Bombar en civil byggnad med 500 personer i
- Där 1000 civila dödades med 1 bomb för att komma åt en ledare

Israels kirurgiska attack mot en hamas-ledare i Libanon tillsammans med 4 andra soldater talar ett tydligt språk. Israel har förmågan att utföra kirurgiska attacker, men väljer att jämna hela stadsområden med marken. Det är därför tusentals kvinnor och barn dödats hittills.

Var god läs denna artikel som tydligt visar IDF:s sensationella förmåga att genom ett kirurgiskt anfall i Libanon eliminera en hamas ledare. Denna metod har fullständigt ignorerats i det pågående kriget mellan Israel och det palestinska folket.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67866346.amp

Citat:
Det är enkelt - Hamas systematiskt utnyttjar civil infrastruktur vilket tvingar IDF att bomba civil infrastruktur för att komma åt dom. Inte svårare än så. Sen finns det säkert enskilda fall där proportionalitet kan diskuteras. Det är synd, men det är Hamas fel till 100%.

Fullständigt falskt. Hittills har inga objektiva bevis presenterats. Jag tror att du fortfarande minns (om ditt minne ännu inte svikit dig) att Israels underrättelsetjänst som ”tydligt” med ”fakta” bevisat att Al-Shifa sjukhuset användes till en Hamas-bas. Efter att den bombats sönder av IDF bad Israel om ursäkt för felaktig information, med andra ord så ljög Israel.

https://www.moroccoworldnews.com/202...-hospital-raid

Israel har ljugit otroligt många gånger för att rättfärdiga sin version. Det tragiska är att individer som dig svalt den information som israelisk-media spottat fram utan att ens tänka kritiskt på vad som sägs.

Israel bombar hela stadsdelar och jämnar det med marken… du skriver att detta är 100% hamas fel. Detta är så tragiskt och extremt skrattretande. Vakna upp min vän.

Citat:
Angående Israels avsikt så finns det mycket bevis som talar för motsatsen till vad du skrev. Israel har uppenbarligen tagit hänsyn till civila genom diverse förvarningar + evakuering från aktiva krigszoner. Israels plan för dagen efter kriget kan du läsa lite om här:

https://www.timesofisrael.com/gallan...al-task-force/

Oj vad glad jag blir!!! Israel är änglar de tänker på rekonstruktion och rehabilitering av Gaza efter den etniska rensningen

Det är exakt så blodtörstiga, narcissistiska krigsförbrytare tänker. De har ”genuina planer” på hur den skärrade och förstörda civilbefolkningen ska leva sitt liv i Gaza efter Israels fasansfulla förödelse.

Citat:
Sen talar även siffrorna ett tydligt språk. Israel har släppt extremt mycket bomber, men trots det har endast 23.000 dött varav ca 1/3 är Hamas.…

Ditt hjärta verkar vara hårdare än sten. Har du insikt i vad du skriver!?!

Israel har släppt extremt mycket bomber över Gaza, förstört infrastruktur, dödat civila med en majoritet av kvinnor och barn, eliminerat generationer och förstört framtiden för tusentals människor. Detta är per definition terrorist. Men du och dina likasinnade Israel-vänner vågar aldrig sätta en terrorstämpel på Israel. Är det inte dags att vakna för dig att börja inse verkligheten?
Citera
2024-01-10, 20:47
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Israels kirurgiska attack mot en hamas-ledare i Libanon tillsammans med 4 andra soldater talar ett tydligt språk. Israel har förmågan att utföra kirurgiska attacker, men väljer att jämna hela stadsområden med marken. Det är därför tusentals kvinnor och barn dödats hittills.

Var god läs denna artikel som tydligt visar IDF:s sensationella förmåga att genom ett kirurgiskt anfall i Libanon eliminera en hamas ledare. Denna metod har fullständigt ignorerats i det pågående kriget mellan Israel och det palestinska folket.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67866346.amp

Fullständigt falskt. Hittills har inga objektiva bevis presenterats. Jag tror att du fortfarande minns (om ditt minne ännu inte svikit dig) att Israels underrättelsetjänst som ”tydligt” med ”fakta” bevisat att Al-Shifa sjukhuset användes till en Hamas-bas. Efter att den bombats sönder av IDF bad Israel om ursäkt för felaktig information, med andra ord så ljög Israel.

https://www.moroccoworldnews.com/202...-hospital-raid

Israel har ljugit otroligt många gånger för att rättfärdiga sin version. Det tragiska är att individer som dig svalt den information som israelisk-media spottat fram utan att ens tänka kritiskt på vad som sägs.

Israel bombar hela stadsdelar och jämnar det med marken… du skriver att detta är 100% hamas fel. Detta är så tragiskt och extremt skrattretande. Vakna upp min vän.

Oj vad glad jag blir!!! Israel är änglar de tänker på rekonstruktion och rehabilitering av Gaza efter den etniska rensningen

Det är exakt så blodtörstiga, narcissistiska krigsförbrytare tänker. De har ”genuina planer” på hur den skärrade och förstörda civilbefolkningen ska leva sitt liv i Gaza efter Israels fasansfulla förödelse.

Israel har släppt extremt mycket bomber över Gaza, förstört infrastruktur, dödat civila med en majoritet av kvinnor och barn, eliminerat generationer och förstört framtiden för tusentals människor. Detta är per definition terrorist. Men du och dina likasinnade Israel-vänner vågar aldrig sätta en terrorstämpel på Israel. Är det inte dags att vakna för dig att börja inse verkligheten?

Har du missat att Hamas gömmer sig i djupa tunnlar? Dom glider inte alla omrking i bilar i Beirut och har möten som Al-Arouri.

Det krävs stora bomber för att komma åt tunnlarna. Inte svårare än så. Om Israel ville ta kål på palestinierna hade dom lätt kunnat göra det. Men tur att det inte är så. Finns gott om bevis som tyder på det också som jag tidigare redogjort för.

Man hade ju även önskat att palestinierna fått hjälp av sina arabiska bröder. Som att Polen hjälper Ukraina. Men nej, ingen vill hjälpas åt här. Undar varför

Jag försöker bara reda ut vad som faktiskt händer på marken och vad bevisen pekar på. Det finns gott om filmer på tunnlarna under Al-Shifa. Sen kan du såklart välja att inte tro på något och förneka allt.

Men du har så klart inga bevis som pekar på motsatsen. Klart jag har ett hjärta, men det är inget jag blandar in i min analys över vad som t.ex. finns under Al-Shifa:

https://www.youtube.com/watch?v=U7JD...annel=shiezoli

Hamas har inte lämnat Israel med något annat val. Så förstörelsen är Hamas fel, ändå fast det är tragiskt. Vem kan ha en granne som hoppar över stängslet på natten för att våldta, massmörda och kidnappa civila mål? Det funkar inte. Nu måste dom bort, och det krävs stora bomber för det tyvärr.
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-10 kl. 21:07.
Citera
2024-01-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Har reagerat på precis samma sak.
Så ett land som systematiskt låter ett regelrätt folkmord ske ska anklaga Israel?!
Det är så dumt så det liknar ingenting annat.

Det beror kanske på att Sydafrika är väl medvetna om "jus cogens" och staters skyldighet att förhindra folkmord även om "erga omnes" och "erga omnes partes" enligt internationell rätt, därför ställer Israel till svars för alla övergrepp.
Citera
2024-01-10, 21:11
Medlem
Citat:
Har du missat att Hamas gömmer sig i djupa tunnlar? Dom glider inte alla omrking i bilar i Beirut och har möten som Al-Arouri.

Det krävs stora bomber för att komma åt tunnlarna. Inte svårare än så. Om Israel ville ta kål på palestinierna hade dom lätt kunnat göra det. Men tur att det inte är så. Finns gott om bevis som tyder på det också som jag tidigare redogjort för.

Man hade ju även önskat att palestinierna fått hjälp av sina arabiska bröder. Som att Polen hjälper Ukraina. Men nej, ingen vill hjälpas åt här. Undar varför

Jag försöker bara reda ut vad som faktiskt händer på marken och vad bevisen pekar på. Det finns gott om filmer på tunnlarna under Al-Shifa. Sen kan du såklart välja att inte tro på något och förneka allt.

Men du har så klart inga bevis som pekar på motsatsen. Klart jag har ett hjärta, men det är inget jag blandar in i min analys över vad som t.ex. finns under Al-Shifa:

https://www.youtube.com/watch?v=U7JD...annel=shiezoli

Hamas har inte lämnat Israel med något annat val. Så förstörelsen är deras fel, ändå fast det är tragiskt. Vem kan ha en granne som hoppar över stängslet på natten för att vålda, massmörda och kidnappa civila mål? Det funkar inte. Nu måste dom bort, och det krävs stora bomber för det tyvärr.

Som du säkert vet kräver angrepp mot sjukhus starka bevis på att sjukhuset används för militära ändamål. Menar du på fullaste allvar att ditt youtube-klipp visar det? ...och här ligger bevisbördan på Israel.
Citera
2024-01-10, 21:21
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Som du säkert vet kräver angrepp mot sjukhus starka bevis på att sjukhuset används för militära ändamål. Menar du på fullaste allvar att ditt youtube-klipp visar det? ...och här ligger bevisbördan på Israel.

Bevisbördan för vem och för vad?

Det är inte så krig funkar.

Israel väljer att försöka följa krigslagar och väljer att presentera bevis för allmänheten som visar det. Allt som visas till allmänheten i krig är propaganda i slutändan, fast inte på det sättet du tror. Hamas gör tvärtom - dom filmar när dom bryter mot alla krigslagar som går. Det är också propaganda för deras publik.

Det här är en fråga om min bedömning och vad jag uppfattar som trovärdigt. Det finns oändligt med bevis nu på Hamas som bla. för gisslan in till sjukhuset, vi har filmer på tunnlarna med bunkrar, toaletter, vattenkranar, elsystem och så vidare. Massa filmer på vapen gömda i sjukhuset också.

Det är uppenbart att Hamas varit där. Det finns även tusentals andra bilder och filmer nu som visar på liknande saker runtom i Gaza.

Ganska uppenbart hur det ligger till. Hamas gör detta systematiskt. Men du får så klart tro vad du vill helt utan bevis. Allt går att ifrågasättas.
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-10 kl. 21:38.
Citera
2024-01-10, 21:50
Medlem
Citat:
Det beror kanske på att Sydafrika är väl medvetna om "jus cogens" och staters skyldighet att förhindra folkmord även om "erga omnes" och "erga omnes partes" enligt internationell rätt, därför ställer Israel till svars för alla övergrepp.

Vad svamlar du om?
Citera
2024-01-10, 21:54
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att Hamas varit där. Det finns även tusentals andra bilder och filmer nu som visar på liknande saker runtom i Gaza.

Ja Shifa-sjukhuset med omgivning har helt klart haft kopplingar till Hamas terrorverksamhet. Finns hur mycket som helst om man googglar.

Yehudit Weiss, abducted from Be’eri kibbutz by Hamas, found dead in building next to Shifa hospital after raid:
https://www.theguardian.com/world/20...shifa-hospital

19 year old CPL Noa Marciano was abducted and murdered by Hamas. Her body was found and extracted by IDF troops adjacent to the Shifa Hospital in Gaza:
https://twitter.com/IDF/status/1725399996277620765

Israel says soldier executed, foreign hostages held at Gaza's Shifa hospital:
https://www.reuters.com/world/middle...al-2023-11-19/

Långfilm på "kulverterna" !
https://www.youtube.com/watch?v=hjZbApMyANs
Citera
2024-01-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Vad svamlar du om?

Jag talar om internationell rätt. Det är du som svamlar om folkmord i Sydafrika som är bs och off topic.
Citera
2024-01-10, 23:25
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
[cut]
spaltmeter med snyft dynga
[cut]

Det är jätte bra att Israel bombar Gaza. Främst för att i Gaza finns enbart terrorister och barn som snart blir terrorister. Alla vet att terrorister behöver bombas och svältas då och då. Den 7/10 förverkade pallarna sin rätt att bo granne med Israel och måste bort. När judarna är klara, kommer Gaza att bestå av en flygplats, en parkering och ett gigantiskt utomhus pride-disco. Allt omgivet av nya fräscha judiska bosättningar. Detta som ett steg mot Storisrael mellan suezviken i söder och Aleppo i norr. Israel och Turkiet kommer att bli goda grannar om några årtionden.
Citera
2024-01-10, 23:53
Medlem
Citat:

Signalspaning + vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in