2023-12-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Undrar samma sak. 2 veckor efter rättegångens slut har jag för mig att domen meddelas, men kan ha ge fel.

Dom kom idag, livstid.

https://www.expressen.se/nyheter/bandidosmannen-william-karlsson-doms-for-mord-i-tessinparken/
Citera
2023-12-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Dom kom idag, livstid.

https://www.expressen.se/nyheter/bandidosmannen-william-karlsson-doms-for-mord-i-tessinparken/
Tack för uppdateringen!

Helt jävla stört att medhjälparen endast fick medhjälp till grov misshandel. Vad fan är det för skit!! Toj Kamrani som goade Sascha på Årstabron fick livstid. Vad är skillnaden?

Edit: Dom kanske anser att det inte är bevisat att denne Björn hade vetskap om att offret skulle bli mördad.
Citera
2023-12-22, 11:41
Medlem
Citat:
Tack för uppdateringen!

Helt jävla stört att medhjälparen endast fick medhjälp till grov misshandel. Vad fan är det för skit!! Toj Kamrani som goade Sascha på Årstabron fick livstid. Vad är skillnaden?

Edit: Dom kanske anser att det inte är bevisat att denne Björn hade vetskap om att offret skulle bli mördad.

Jag läser FUP nu, finns någon övervakning från Sky där dom påstår att goaren inte är medveten om att han ska goa. Kan ju vara det, att han inte fattade att det skulle mördas, bara "snackas". Tar bara några timmar från mordet till att "vittnet" är gripen, så verkar inte vara snyggt skött direkt.
Senast redigerad av SunTzu 2023-12-22 kl. 11:46.
Citera
2023-12-22, 12:02
Medlem
Citat:
Tack för uppdateringen!

Skummade fupen och är inte förvånad över påföljden för Björn. I chattloggarna kallar William honom internt för ”hjärndöda killen”. När Josef ligger och dör beskrivs han av vittnen som skärrad. Val av plats, i en välbesökt park i innerstaden. Jag tänker mig att William och de andra utnyttjat honom, inte berättat vad de planerat, bara att de behöver träffa honom för han håller sig undan. Därav ”hjärndöd”, han riskerar straffet för något han inte hade något intresse i. De räknade med att han inte skulle gola av rädsla. De fick rätt, han blev misstänkt och höll käften fram till chattloggarna kom fram.

Skillnaden här och på Årstabron är att det framgår tydligt att T varit med vid planeringen, han förstod vad som skulle hända hela tiden. Här är det mer oklart. Borde han ha förstått att det var ett planerat mord? Med tanke på val av plats så är det inte helt självklart. Däremot borde han ha begripit att de inte var vänligt inställda till honom, och att de antagligen ville attackera honom. Annars gör man inte en sådan fälla bakom ryggen på sin kompis. Så medhjälp till grov misshandel kommer han inte undan.
Citera
2023-12-22, 14:03
Medlem
Vem skulle BO huggit?
Citera
2023-12-22, 15:57
Medlem
Från BOs bästa väns förhör. Flashback verkar ha löst brottet före polisen, ännu en gång. Vänner verkar ha klurat ut vad som hänt rätt bra. Avundsjukan över den kollektiva detektiven går att ana, lol

" Anton ombeds förtydliga vad han menar med att någon hade lurat dit Josef?
Josef skulle träffa den där Björn, eller vad han hette, i Tessinparken.

Anton tillfrågas hur han vet detta?

Anton har ju pratat med hela Josefs familj. Anton och Josefs mamma är jättebra vänner.
Josefs syster kallar Anton "broder". De är jättenära. Efter det här har Anton läst på Flashback
och Expressen och Aftonbladet. Nyligen, idag, skickade Antons mamma en Aftonbladet till
honom, en bild på Josef med en tröja som Anton ärvde. Anton har massa kläder från Josef
hemma hos sig nu.

Anton tillfrågas om han tycker att Flashback är facit?

Nej. Den där snubben Björn hämtade ju dit Josef, så tror Anton att det hände. De morsar
"tjena allt bra" och sen är det en fälla så att nån annan kommer och hugger Josef och sen
förblöder Josef där i parken. Sen står den där killen där och säger att han inte har gjort nåt
medans den andre springer iväg. Det är Antons teori.

Anton tillfrågas hur han har kommit fram till den teorin?
Han har pratat med Josefs familj.

Anton tillfrågas om det är något som de själva har konstruerat?
Det är det de tror. Ända sen Josef togs ifrån dem så har de gissat. Om den här 33 åringen
Björn hade gjort det då hade han haft spår DNA på sig, men han hade inte det. När snuten
kom blev han först gripen när det hände och sen blev han släppt efter fyra timmar. Han måste
ha hämtat nån annan. Nån annan som har kommit och huggit Josef och sen "oj jävlar vad fan
hände" fast det var planerat. Varför skulle han annars vara så där? Det är i alla fall vad Anton
tror. "
Citera
2023-12-22, 18:13
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Skummade fupen och är inte förvånad över påföljden för Björn. I chattloggarna kallar William honom internt för ”hjärndöda killen”. När Josef ligger och dör beskrivs han av vittnen som skärrad. Val av plats, i en välbesökt park i innerstaden. Jag tänker mig att William och de andra utnyttjat honom, inte berättat vad de planerat, bara att de behöver träffa honom för han håller sig undan. Därav ”hjärndöd”, han riskerar straffet för något han inte hade något intresse i. De räknade med att han inte skulle gola av rädsla. De fick rätt, han blev misstänkt och höll käften fram till chattloggarna kom fram.

Kan vara så att fiskmåsen trodde att de kanske bara skulle
slå på han. Om han är så beng att dom kallar han för hjärndöd
så tror jag inte att de berättade att de skulle klippa snubben.
Då hade han varit superstissig och flaxig , och det hade märkts
direkt.De är viss skillnad att lura in en vän i döden mot att se
till att han får stryk. Båda är jävligt illa.
Han är en riktig hund oavsett...
Citera
2023-12-22, 22:24
Medlem
Är den där William Karlsson en blonderad blatte, eller är han bara gravt efterbliven som alla andra yrkeskriminella?
"Bror han död"
"Knulla hans mamma"

Hur lågt IQ måste en etnisk svensk ha för att börja att bete sig och uttrycka sig som en vanlig blatte?
Citera
2023-12-22, 22:48
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Är den där William Karlsson en blonderad blatte, eller är han bara gravt efterbliven som alla andra yrkeskriminella?
"Bror han död"
"Knulla hans mamma"

Hur lågt IQ måste en etnisk svensk ha för att börja att bete sig och uttrycka sig som en vanlig blatte?

Ja det är fantastiskt , vederbörande får en utmärkt och passande jul.
Jag undrar det nyligen utdömda straffet på 9 år påverkar det kombinationen med livstid ? D.v.s vägs den domen in när han senare ska få tidsbestämt ?
Jag hade för övrigt även hoppats på livstid för medhjälparen.
Citera
2023-12-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ja det är fantastiskt , vederbörande får en utmärkt och passande jul.
Jag undrar det nyligen utdömda straffet på 9 år påverkar det kombinationen med livstid ? D.v.s vägs det domen in när han senare ska få tidsbestämt ?
Jag hade för övrigt även hoppats på livstid för medhjälparen.
Nej. Dessa 9 år undanröjs. Dvs, man börjar om från ruta ett.
Citat:
Efter att ha avtjänat minst tio år av straffet kan den dömde ansöka om att få sitt livstidsstraff tidsbestämt. Om tingsrätten går med på ansökan, får det tidsbestämda straffet inte vara kortare än 18 år, som är det längsta tidsbegränsade straff som kan dömas ut i Sverige.
Senast redigerad av Treschow 2023-12-22 kl. 22:52.
Citera
2023-12-22, 22:52
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Nej. 9 år undanröjs. Dvs, man börjar om. Livstidsstraff kan ej understiga 18 år, effektiv tid.

Ok tack , jag hade för mig livstid idag innebär 22-23 år har för mig jag läst det...
Citera
2023-12-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Nej. Dessa 9 år undanröjs. Dvs, man börjar om från ruta ett.

Nej undanröjs är inte riktigt rätt.
De 9 åren kommer att tas i beaktning när rätten skall fastställa ett tidsbestämt straff. (Något jag aldrig tror de kommer göra i detta fall).

Jackie Arklöf är ett bra exempel, han hade skött sig exemplariskt under sitt ”straff-genomförande”
Men han blev dömd för folkrättsbrott i f.d Jugoslavien medans han avtjänade livstid för polismorden, Han fick sitt straff tidsbestämt till 41 år medans Tony Byström (f.d olsson) fick sitt straff tidsbestämt till 35år och Tony har rymt (beväpnad med gisslantagande ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in