2023-12-22, 20:50
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi kanske borde ha en folkomröstning nu och se vad folk tycker?

Varför då?

En solklar majoritet lade sina röster på partier som var för en Nato anslutning medan de två partier som var emot båda gick kraftigt bakåt. Fullständigt onödigt att fråga folket om Nato igen...
Citera
2023-12-22, 20:51
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag blev väldigt sur över sossarnas vändande i frågan och hur jävla uselt man skött allt. Moderaterna är fan lika usla. Vi får stå och skämmas och rädas för att bära svenska flaggan på kläderna. Det är för jävligt hur politikerna bara låtsas som att det regnar och blir cuckade av USA och EU.
Jag är så jävla trött på det och det finns fan inte ens en anledning att rösta förens nu när nazisterna är vid makten då får man väl rösta på korrupta sossarna. Fan vad jag är trött på detta.
Riv monarkin och inför republik så folk får rösta på personer som sedan förhoppnings vis tar något jävla ansvar.
Att du köper denna fars betyder att du antingen är avlönad av skattebetalarna för att lura dig genom vardagarna eller så är du dum i huvudet. Möjligheten finns ju också att du bara är le och uppkäftig förstås detta är ju flashback och jul ledigheten är i full gång.

Så du röstade inte på V eller Mp, vilka röstade du då på?
Citera
2023-12-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Jag är en 34 år gammal vit, heterosexuell man som är född av helsvenska föräldrar och uppvuxen i Sverige.

Det finns inte en suck i hela jävla universum att jag skulle ställa mitt liv till Sveriges förfogande i händelse av krig.

Allt vänsterbyk, med sossesvin, miljömaffia, kommunister och andra vidrigheter, samt kaosande negrer och motbjudande feminister har säkerställt detta faktum. Dessa äckliga element i vårt samhälle får lov att vara tacksamma och bocka och buga så länge jag låter dem sköta sitt ifall krig bryter ut.

Vapenvägran är given, om inte flytt till grannländer är för handen.

Det är ärligt talat svårt att uttrycka i ord just hur mycket jag hatar fr.a. alla jävla sossesvin i vårt land, och vad de har gjort med det i decennier. Att förvägra dessa tragiska ursäkter till människor min medverkan i deras försvar i händelse av krig ger mig stor njutning.

Låter som dåliga bortförklaringar. Förmodar att du aldrig haft för avsikt att kämpa för ditt fosterland oavsett. Att fly med svansen mellan benen upplevs mindre ärorikt.
Citera
2023-12-22, 21:15
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Låter som dåliga bortförklaringar. Förmodar att du aldrig haft för avsikt att kämpa för ditt fosterland oavsett. Att fly med svansen mellan benen upplevs mindre ärorikt.
Du anser det dåliga bortförklaringar att förvägra landsförrädare och allehanda vänsterbyk, som utgör den klara majoriteten av befolkningen den rådande regeringen till trots, de tjänster som ingår i det militära försvar som fordras i skarpt läge?

Haha, nåja, jag förstår vad du är för typ av person: i bästa fall den som ursäktar gråsossen som i äldre dar klagar över vad landet har blivit, samtidigt som de likt förbannat, med knytnäven stolt slåendes på bröstet, deklarerar att de aldrig någonsin ens skulle kunna tänka tanken att rösta på något annat parti än sossefanskapen.

Inte nog med att du ursäktar dem, du erbjuder dem din hjälp och tjänstgöring i militären när krisen infinner sig. Du vill ju ändå inte vara "ynklig", eller hur?

Patetiskt. Vad skulle en sådan som du veta om vad som är ärorikt eller inte? :)

Jag är stolt över min hängivenhet till att i allt väsentligt neka vänsterfanskapen och de andra samhällsstörtande elementen, d.v.s. Liberalerna, Fredrik Reinfeldt & Co. m.m., mina tjänster. Vad jag anser är det du och dina gelikar som harigt flyr med svansen mellan benen.
Citera
2023-12-22, 21:45
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapill
Hur ska man förbereda sig? Preppa med mat och filtar?

Foliehatt skulle jag rekommendera.

Ärligt nu. Om man har möjlighet så investera i ett dieselverk.
Kan vara en mycket bra investering om det skulle uppstå en kris nån gång.
Jag skaffade själv ett som en elektriker kom ut och installerade för några år sen efter att vi haft ett avbrott på 3 dagar. På vintern dessutom.

Med ett elverk så kan du hålla värmen i bostaden. Du kan spola i toan, duscha, hålla matvarorna i kylskåpet fräscha, du kan laga mat och titta på tv, sitta vid datorn osv.

Att bli av med elen framförallt på vintern kan kännas som ren misär väldigt fort.
Citera
2023-12-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapill
Hur ska man förbereda sig? Preppa med mat och filtar?

Mat, vatten, alternativa källor till värme, sovsäck, powerbank etc.

Det mesta pekar på att vi BÖR förbereda oss inför sämre tider, tänk ungefär som vi hade de i Sverige under krigsåren, fast värre.
Citera
2023-12-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ryssar är hjärntvättade sen barnsben och går på allt som ryska propagandakanaler vräker ur sig.
Tänk om vi hade haft nån programledare som vräkte ur sig sån skit som bla Vladimir Solovyov gör.
Den skulle få sparken direkt i sändningen.
Solo och hans kollegor är ju hjältar i Ryssland vilket säger det mesta om den ryska befolkningen.

Det som du skrev om hjärntvätt stämmer i huvudsak för svenskar.

Svensken tror att dess sjuka mentalstörda samhälle är det mest förträffliga av alla länder.

Svenskens vanföreställningar om svenska samhället förträfflighet kanske rent av stämde till viss del för 50 år sedan.
Citera
2023-12-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_

Jag skulle personligen inte riskera en lillfingernagel för det nuvarande dåliga och ruttna svenska samhället men jag ska sitta på läktaren och titta på när Greta Thunberg och Gustav Fridolin "kämpar för fosterlandet".
Senast redigerad av larsjohansson 2023-12-22 kl. 21:59.
Citera
2023-12-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Foliehatt skulle jag rekommendera.

Ärligt nu. Om man har möjlighet så investera i ett dieselverk.
Kan vara en mycket bra investering om det skulle uppstå en kris nån gång.
Jag skaffade själv ett som en elektriker kom ut och installerade för några år sen efter att vi haft ett avbrott på 3 dagar. På vintern dessutom.

Med ett elverk så kan du hålla värmen i bostaden. Du kan spola i toan, duscha, hålla matvarorna i kylskåpet fräscha, du kan laga mat och titta på tv, sitta vid datorn osv.

Att bli av med elen framförallt på vintern kan kännas som ren misär väldigt fort.

Hm. Jag bor i lägenhet...
Citera
2023-12-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKatt
Mat, vatten, alternativa källor till värme, sovsäck, powerbank etc.

Det mesta pekar på att vi BÖR förbereda oss inför sämre tider, tänk ungefär som vi hade de i Sverige under krigsåren, fast värre.

Tack!!

Usch, vad jobbigt!
Citera
2023-12-22, 21:58
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Folkomröstningar i Sverige är alltid rådgivande, aldrig tvingande.

Vilket ju är oerhört dumt, särskilt när det gäller väldigt viktiga frågor, som på ett signifikant sätt förändrar allas vår vardag, i varje fall på sikt. Sådant som EU-medlemskap, medlemskap i eurosamarbetet, medlemskap i NATO o.s.v. borde definitivt vara tvingande folkomröstningar.
Citera
2023-12-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vilket ju är oerhört dumt, särskilt när det gäller väldigt viktiga frågor, som på ett signifikant sätt förändrar allas vår vardag, i varje fall på sikt. Sådant som EU-medlemskap, medlemskap i eurosamarbetet, medlemskap i NATO o.s.v. borde definitivt vara tvingande folkomröstningar.

Problemet med folkomröstningar är att folk kan rösta som inte politikerna och storfinansen vill.

Det ser ju dåligt ut för bluffdemokratin om befolkningen röstar för X men politikerna gör motsatsen.
Senast redigerad av larsjohansson 2023-12-22 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in