2023-12-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Jägarlicensen är bra att ha utifall den lede fi kommer.Oavsett om han är "brun" 😉 eller "röd". Det tillåts ju licensmässigt en del trevliga "eldpåkar" som gör jobbet både i skogen och "annorstädes"
1. Det krävs en del "arbete" för att skaffa sagda vapen och licens vilket både polis och jaktklubbar samt skytteklubbar gör medvetet för att hålla andra borta.

2. Blattar har betydligt tyngre vapen som de smugglar in och deras "arsenal" överstiger förmodligen eldkraften hos svenska lagliga ägare.
Citera
2023-12-22, 15:50
Medlem
Hur ska man förbereda sig? Preppa med mat och filtar?
Citera
2023-12-22, 16:18
Medlem
Västkustskts avatar
Jag är utbildad på AK4, K-Pist, KSP-58, Pansarskott M-86, Pistol M/40 och 12cm GRK.

Jag åker gärna till närmsta mobföråd och hämtar ut en AK4, en pistol M/40, några lådor ammo och en uniform.
Citera
2023-12-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapill
Hur ska man förbereda sig? Preppa med mat och filtar?
OT

1. Skaffa stormkök och T-sprit utifall elnätet skadas, 10-liters dunkar för att fylla med vatten innan vattenledningarna tar skada och repareras, ficklampor och batterier, som du sade filtar, enklare konserver som håller länge och kryddor för att göra skiten smakligare, varma koppen påsar med soppor, termosar för att hålla uppvärmd dryck varm längre, kakao för vatten, toalettpapper innan ni får torka er med DN eller Aftonbladet,

2. Skaffa enklare medel för självförsvar, teleskopabatong, större kniv, yxa

3. Skaffa dubbla lager träskivor som man täcka fönstren med utifall det blir skada på dem så man kan hålla viss kyla ute och isolering att sätta mellan skivorna.

4. Kanske ha några 20-liters metalldunkar för extra bensin.
Senast redigerad av Abetterworld 2023-12-22 kl. 16:43.
Citera
2023-12-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
OT

1. Skaffa stormkök och T-sprit utifall elnätet skadas, 10-liters dunkar för att fylla med vatten innan vattenledningarna tar skada och repareras, ficklampor och batterier, som du sade filtar, enklare konserver som håller länge och kryddor för att göra skiten smakligare, varma koppen påsar med soppor, termosar för att hålla uppvärmd dryck varm längre, kakao för vatten, toalettpapper innan ni får torka er med DN eller Aftonbladet,

2. Skaffa enklare medel för självförsvar, teleskopabatong, större kniv, yxa

3. Skaffa dubbla lager träskivor som man täcka fönstren med utifall det blir skada på dem så man kan hålla viss kyla ute och isolering att sätta mellan skivorna.

TACK!!
Citera
2023-12-22, 17:42
Medlem
Jag ska köpa mig popcorn och titta på avstånd när feminist-flator strider tappert sida vid sida med khat tuggande somalier för att bevara statsskicket i det svenska hbtq landet Sverige; den arktiska banan monarkin utan bananer.
Citera
2023-12-22, 17:52
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej det är helt omöjligt, även om man skulle lägga flera gånger dagens budget på utvecklingsarbetet, där är jag helt enig med dig. Vi ska vara glada om vi har ett något sånär fungerande civilförsvar år 2040-2045, förutsatt att utvecklingstakten håller i sig, finansieringen tilltar och omvärldsläget inte markant förbättras.

Jag litar inte ett dugg på att våra politiker inte försöker att hitta minsta anledning att gå tillbaka till "den eviga freden" framöver, när det börjar gapa tomt i kassorna och lånemöjligheterna är små. Massinvandringen, med tillhörande samhällsnedbrytande effekter, måste finansieras. Inte ens SD litar jag på i denna fråga, då de blivit alldeles för saktfärdiga och dryga vid köttgrytorna.

Självklart kommer våra politiker försöka backa från det, mångkultur kostar mycket och pengar från statsbudgeten är inte oändlig.
Verkligheten har dock en viss benägenhet att knacka på dörren när den är som allra minst önskad.
Det bästa vi kan hoppas på just nu är tyvärr försvarssamarbetsavtalet med USA
Citera
2023-12-22, 17:57
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Självklart kommer våra politiker försöka backa från det, mångkultur kostar mycket och pengar från statsbudgeten är inte oändlig.
Verkligheten har dock en viss benägenhet att knacka på dörren när den är som allra minst önskad.
Det bästa vi kan hoppas på just nu är tyvärr försvarssamarbetsavtalet med USA

Haha, ja, dessvärre är det ju så. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

NATO-frågan anser jag borde ha avgjorts genom en folkomröstning med tvingande, inte rådgivande, funktion. Nu ser det dessvärre ut som om vi kommer att få dras med 20-30 år av debatt runt vad det svenska folket egentligen ville.

Själv ser jag det som positivt, ur en rent strategisk och militärteknologisk synvinkel, men det är klart att också jag har synpunkter på NATO som organisation och vad NATO har pysslat med genom åren.

En folkomröstning om den frågan hade, alldeles oavsett allting annat, varit den korrekta vägen att gå.
Citera
2023-12-22, 18:09
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Haha, ja, dessvärre är det ju så. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

NATO-frågan anser jag borde ha avgjorts genom en folkomröstning med tvingande, inte rådgivande, funktion. Nu ser det dessvärre ut som om vi kommer att få dras med 20-30 år av debatt runt vad det svenska folket egentligen ville.

Själv ser jag det som positivt, ur en rent strategisk och militärteknologisk synvinkel, men det är klart att också jag har synpunkter på NATO som organisation och vad NATO har pysslat med genom åren.

En folkomröstning om den frågan hade, alldeles oavsett allting annat, varit den korrekta vägen att gå.

Folkomröstningar i Sverige är alltid rådgivande, aldrig tvingande.
Inget om försvarssäkerhetsavtalet med USA? NATO är en mild västanfläkt jämfört med det.
Vi har frivilligt gett upp vår sovereignitet och tillåtit USA att medföra kärnvapen på vårt territorium utan vårt godkännande, as per avtal.
Citera
2023-12-22, 19:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Du kunde röstat på MP. Hade något av dessa partier, V och MP, gått fram kraftigt på grund av deras Nato motstånd, Kanske fått 20-25 procent tillsammans hade vi säkert haft en separat Nato omröstning. Men båda partierna backade kraftigt vilket resulterade i att vi har en kvalificerad majoritet i riksdagen för en Nato anslutning.

Valresultatet visade att en separat folkomröstning om Nato var fullständigt onödig.
Ingen utom du tydligen (nä inte ens du) trodde det var ett realistiskt alternativ att försöka få till en regering bestående av V & MP för att avgöra NATO-frågan till ett NEJ. Därför lades NATO-frågan åt sidan av folk i valet för den var ju i praktiken redan avgjord och det förstår ju som sagt även du. Det var andra politiska frågor folket röstade om i riksdagsvalet - INTE om NATO-inträde!

Som sagt det skulle ha utretts, debatterats och sedan folkomröstats!
Citera
2023-12-22, 20:40
Medlem
KattenLattens avatar
Jag är en 34 år gammal vit, heterosexuell man som är född av helsvenska föräldrar och uppvuxen i Sverige.

Det finns inte en suck i hela jävla universum att jag skulle ställa mitt liv till Sveriges förfogande i händelse av krig.

Allt vänsterbyk, med sossesvin, miljömaffia, kommunister och andra vidrigheter, samt kaosande negrer och motbjudande feminister har säkerställt detta faktum. Dessa äckliga element i vårt samhälle får lov att vara tacksamma och bocka och buga så länge jag låter dem sköta sitt ifall krig bryter ut.

Vapenvägran är given, om inte flytt till grannländer är för handen.

Det är ärligt talat svårt att uttrycka i ord just hur mycket jag hatar fr.a. alla jävla sossesvin i vårt land, och vad de har gjort med det i decennier. Att förvägra dessa tragiska ursäkter till människor min medverkan i deras försvar i händelse av krig ger mig stor njutning.
Senast redigerad av KattenLatten 2023-12-22 kl. 20:42.
Citera
2023-12-22, 20:45
Medlem
F.Hansens avatar
Fantastiskt, dags för misslyckade kriminella och peddos att bli kanonmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in