2023-12-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du verkar trög, det finns flera åtal att välja ifrån som har denna verksam i sig, inte dokument-åtalet och inte bedrägeri-åtalet.
De andra två har gott om bevis för bra mer än den enda punkten du nämner.

Trump är inte dömd för "insurrection" nej.
Citera
2023-12-22, 18:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Amerikanska folket gillar Trump, på allvar?
Har vi tullat på julglöggen i förtid?

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/favorability/donald-trump/

Sanningen är dock att även Biden inte är särskilt omtyckt.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/favorability/joe-biden/

Men om du har någon nationell undersökning att påvisa som styrker ditt påstående så varsågod.

Jag tycker själv det är ganska oklart.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/

Nu menade jag amerikaner, inte afro-amerikaner, hispanics, kikes eller andra grupper.
Citera
2023-12-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu menade jag amerikaner, inte afro-amerikaner, hispanics, kikes eller andra grupper.

Så vad är siffrorna hos ursprungsbefolkningen AKA Indianer.För du är väll inte ett litet rasisttroll?
Citera
2023-12-22, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu är väl regeln som han är utesluten på rätt luddig om jag inte förstått saken rätt, vilket öppnar upp för egna tolkningar och dessa får riskerar att öppna upp argumentet för att det kan finnas ett politiskt drivet motiv bakom tolkningen. Håller dock med om att rep-väljare och dem- väljare är väldigt långt ifrån varandra nu, på ett sätt som vi inte riktigt är vana med. Ett sätt som även gör det svårt att enas om många saker vilket inte är bra för landet i stort.

Som du säger så krävs det nog en hel del för att förena landet, inget jag tror att vare sig Biden eller Trump klarar då de är individer som är smutsiga (menar inte bokstavligen här) för den stora massan. Och tyvärr är väl saker som förenar många gånger tragiska, tex krig eller terrordåd.

Nej, inte särskillt luddigt. Hans tal om att hindra överföringen av makten i samband med att sprida en lögn om systematiskt valfusk samt att mobilisera civila att ge sig av mot Capitolium i en sammanhängande context utesluter det skydd som yttrandefriheten skulle ge i normala fall. I annat fall skulle det vara helt omöjligt att skydda samhället mot uppvigling över huvud taget, förutom i väldigt, väldigt specifika fall och därmed skulle lagen vara helt meningslös i praktiken. Nu är ju USA på väg i en riktning där många av Republikanerna mer eller mindre inte anser att lagar ska följas om de inte gynnar deras specifika intressen. De utmanar fundamenten som rättfärdigar polisen, den federala polisen, den lagstiftande avdelningen och domstolen, samtidigt som de förespråkar nya lagar. Jag har ingen aning vem de tänker skulle bedriva utförandet av dessa lager. Det finns liksom inget rationellt tänkande kvar bland de hör människorna. Bara reaktionära känslor.
Senast redigerad av Ultragainus 2023-12-22 kl. 20:12.
Citera
2023-12-22, 20:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kan du bara svara på min väldigt enkla fråga?
De är redan givna, men din agenda klarar inte av att smälta detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Återigen så har personer svårt att se min poäng alternativt så är jag usel på att föra fram den (är inte helt omöjligt) . Det jag försöker belysas är hur djupt förankrade båda parter är på dina hörn. Trumpsupportrar kommer kräva extremt bra bevis för att kunna gå ifrån Trump, de kommer söka efter saker som kan vara oklara och klinga sig fast på det. Och finns det överhuvudtaget en politisk vinkling så kommer det vara svårt att övertyga dessa på något sätt, för då dras häxjakts-vinkeln. Andra sidan behöver endast en liten sticka för att hävda skyldighet. Detta går till viss del för båda lägren, ribban som krävs för att skylla sin egen kandidat för något är rätt hög (extremt hög hos Trumplägret) och man kan "lätt" skylla på politiska motiv och skyffla det under mattan.
Bevis finns i stor omfattning.

Och det nya samtalet vi nu hört talas om, berättar hur donalds pressar Wayne county att vägra skriva på resultatet.

Bara den i sig räcker för denna lag och som samhällsomstörtande verksamhet.
Ditt nonsens berättar att du bryr dig inte om att donalds försök till vallbrott och valfusk finns på band och att det kan aktivera en sådan här lag.
Finns liksom inget du kan säga som ändrar detta, och nonsens och skräp är till ingen hjälp för dig.

Vad Demokrater har med donalds samhällsomstörtande verksamheter och göra, det är dock en gåta.
Att de åtalas är en självklarhet, om nu du inte försöker säga att donalds står över lagen?
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Trump är inte dömd för "insurrection" nej.
Helt ointressant om donalds är dömd, men varför berättar du att du inte har en susning om vad du pratar om?
Citera
2023-12-22, 21:46
Medlem
Citat:
De är redan givna, men din agenda klarar inte av att smälta detta.

Bevis finns i stor omfattning.

Och det nya samtalet vi nu hört talas om, berättar hur donalds pressar Wayne county att vägra skriva på resultatet.

Bara den i sig räcker för denna lag och som samhällsomstörtande verksamhet.
Ditt nonsens berättar att du bryr dig inte om att donalds försök till vallbrott och valfusk finns på band och att det kan aktivera en sådan här lag.
Finns liksom inget du kan säga som ändrar detta, och nonsens och skräp är till ingen hjälp för dig.

Vad Demokrater har med donalds samhällsomstörtande verksamheter och göra, det är dock en gåta.
Att de åtalas är en självklarhet, om nu du inte försöker säga att donalds står över lagen?

Helt ointressant om donalds är dömd, men varför berättar du att du inte har en susning om vad du pratar om?

Så du multiquotar 3 pers men kan inte ge bättre svar än "så är det" plus halmstrå om någon ny hörsägen du hört talas om.
Känns seriöst.
Citera
2023-12-22, 23:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så du multiquotar 3 pers men kan inte ge bättre svar än "så är det" plus halmstrå om någon ny hörsägen du hört talas om.
Känns seriöst.
Bevisen är nog för lagen, kanske inte donalds skulle försökt att valfuska och annan samhällsomstörtande verksamhet
Citera
2023-12-22, 23:15
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Så vad är siffrorna hos ursprungsbefolkningen AKA Indianer.För du är väll inte ett litet rasisttroll?

Nej jag är bara ett litet vanligt troll, jag tar fullständigt avstånd från rasism.

Med amerikaner så avser jag de med europeiskt härkomst, rödskinnen kallas väl för natives.
Citera
2023-12-23, 00:05
Medlem
Citat:
Bevisen är nog för lagen, kanske inte donalds skulle försökt att valfuska och annan samhällsomstörtande verksamhet

Demokraterna ägnar sig åt valfusk på industriell skala
Och SC kommer visa att "lagen" i detta fall består av totalitära antidemokrater.
Och du har inget av substans någonsin, bara konstanta försök till usla härskartekniker.
Citera
2023-12-23, 00:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Laga kraft eller inte. Det är ju tydligt att han hetsar till stormning mot kapetolium.
Om han är häften så smart som han påstår insåg han ju naturligtvis vad han gjorde.

Nej, det är inte tydligt på något sätt. Självklart ska inte en presidentkandidat förhindras att ställa upp i ett val på grund av anklagelser han inte fällts för. Du är en antidemokrat.
Citera
2023-12-23, 01:26
Medlem
Citat:
Kryp. Era försök att porta Trump från att ställa upp i valet kommer inte fungera! Ni har verkligen visat vilka ni är! Bra nu åker handskarna av! J6 kommer släppas. Sen börjar häxjakten på alla krypdemokrater!
Citera
2023-12-23, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det är inte tydligt på något sätt. Självklart ska inte en presidentkandidat förhindras att ställa upp i ett val på grund av anklagelser han inte fällts för. Du är en antidemokrat.
14e tillägget i konstitutionen skriver specifikt att personen ifråga inte behöver vara dömd för insurrection.
och Colorados högsta domstol där 3 av 7 domare är tillsatta av Trump har funnit honom skyldig till insurrection.

MAGA! =where dreams, common sense, critical thinking, and logic goes to die.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in