2023-12-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara för att du har rätten att sitta på din lilla stjärt och försöka tala om för specifikt kvinnor hur deras sexliv bör se ut, så är det därför inte rätt att göra.

Kvinnor ska ha samma rätt som män att ha det sexliv de själva som individer nu vill ha, så länge de inte skadar andra.
Utan att ständigt bemötas av försök till skambeläggning, eller kontroll från andra.

Enough is enough!

Om du vill arbeta för att just kivnnor ska må bättre, så börja skambelägga vissa sorter av manlig sexualitet istället, för det är sexuellt våld, sexhandel, tvång, trakasserande, pedofili, incest m.m som är den verkligt skadliga sexuella beteendet i samhället och knappast! antalet sexpartners just kvinnor väljer att ha.

Kloka ord.
Citera
2023-12-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Låt honom vara. Han kommer återige låtsas att han inte vet vad "rätt" betyder i detta sammanhang bara för att få sig skjälv att framstå som smart.

Typiaskt Akkshuuuulky"-beteende som är ett tydöigt tecken på internetforumsskada mot hjärnan.

Vad betyder rätt då? Du har inte ens sagt det trots att jag frågat. Kan bara dra slutsatsen att ni använder ord som ni inte ens vet betydelsen av.
Citera
2023-12-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Du har alltså en helt annan standard för mig än för dig själv. Det är tydligen fritt fram för dig att påstå att "manlig sexualitet" bestämt orsakar kvinnors dåliga mående, utan någon som helst presentation av empirisk data. Men när jag ska visa en koppling mellan feminism och psykisk ohälsa så är dina beviskrav helt plötsligt striktare än en feminist som väljer vilken gangsterrappare hon ska intervjua och bli förälskad i, för att sedan skylla konsekvenserna på alla män.

Merapi skrev att våldtäkt, sexuellt tvång, trafficking etc. är sexualitet som kvinnor (och män) som utsätts för det mår dåligt av.

Samtyckande sex mellan män och kvinnor mår ju ingen dåligt av. Och det blir ju mer av den varan för fler män om kvinnor har fler sexpartners. Fler män som får njuta av sex.

Melissa skulle behöva ha lite mer sex, oskyddat med friska partners. Så kanske hon blir på smällen och får barn.
Citera
2023-12-22, 13:17
Medlem
Citat:
Vad betyder rätt då? Du har inte ens sagt det trots att jag frågat. Kan bara dra slutsatsen att ni använder ord som ni inte ens vet betydelsen av.
Läs om mitt inlägg.

Om du fortfarande inte förstår vill jag aldrig mer se dig eller någon annan av er klaga på att invandrare inte lär sig språket.

Skärpning.

Jag skrev ett inlägg om ämnet vif vaktiskt diskuterade och istället för att svara på mitt inlägg saxades det sönder helt till att bara bestå av ordet "rätt" för att sedan göra om det hela yill en pseudofilosofisk diskussion om ordet "rätt".

Svara på mitt inlägg och varför du tycker jag har fel istället.
Citera
2023-12-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kloka ord.

Du kan bara lita på din känslomässiga intuition om vad som är "kloka ord" om den intuitionen över lång tid har lett till goda resultat. Kvinnor mår sämre och sämre under feministisk intuition så kan jag bara dra slutsatsen att feministisk intuition inte är pålitlig. Förslår att du hittar en man som kan ta beslut åt dig.
Citera
2023-12-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Svara på mitt inlägg och varför du tycker jag har fel istället.

Det har jag gjort. Kvinnor mår sämre och sämre under feminism som statsideologi. Det enda sättet att bedöma en statsideologis värde är att bedöma dess resultat på befolkningen.
Citera
2023-12-22, 13:23
Medlem
Citat:
Du kan bara lita på din känslomässiga intuition om vad som är "kloka ord" om den intuitionen över lång tid har lett till goda resultat. Kvinnor mår sämre och sämre under feministisk intuition så kan jag bara dra slutsatsen att feministisk intuition inte är pålitlig. Förslår att du hittar en man som kan ta beslut åt dig.

Du får väl först läsa vad jag skrev "kloka ord" om, innan du drar en massa märkliga slutsatser. Men jag kan förenkla det för dig:

Merapi skriver enkelt förklarat:
"Sex som folk mår bra av = bra.
Sex som folk mår dåligt av = dåligt.
Män borde fördöma sex som folk mår dåligt av och låta bli att fördöma sex som folk mår bra av."

Tomatkungen skriver:
"Kloka ord."

Eftersom det är kloka ord.

Topic: Melissa borde ha lite bra sex, så kanske hon får barn på köpet.
Citera
2023-12-22, 13:26
Medlem
Citat:
Det har jag gjort. Kvinnor mår sämre och sämre under feminism som statsideologi. Det enda sättet att bedöma en statsideologis värde är att bedöma dess resultat på befolkningen.

Och du inbillar dig att det beror på feminismen att kvinnor mår sämre nu än 2004?
Feminism har funnit i några århundranden nu. Och fanns definitivt etablerat redan 2004.

Så. Det är något annat än feminism som får kvinnor att må dåligt.

Melissa tror att det delvis är feminismens fel att hon är barnlös och mår dåligt av det. Men hon borde se över landet hon lever i. Ett icke barnvänligt land. Där har hon en delförklaring.
Citera
2023-12-22, 13:27
Medlem
Citat:
Du får väl först läsa vad jag skrev "kloka ord" om, innan du drar en massa märkliga slutsatser. Men jag kan förenkla det för dig:

Merapi skriver enkelt förklarat:
"Sex som folk mår bra av = bra.
Sex som folk mår dåligt av = dåligt.
Män borde fördöma sex som folk mår dåligt av och låta bli att fördöma sex som folk mår bra av."

Tomatkungen skriver:
"Kloka ord."

Eftersom det är kloka ord.

Topic: Melissa borde ha lite bra sex, så kanske hon får barn på köpet.

Och jag skriver att eftersom kvinnor inte mår bra så har vi alltså inte bra sex, eller annat bra beteende, just nu, under feminism som statsideologi. Det jag gör är just att fördöma "sex (och annat beteende) som folk mår dåligt av". Ert svar på det har inte varit annat än "du är ond som pekar ut att statsideologin påverkar folks hälsa och beteende" eller "vi har en rätt", vilket egentligen bara är en dogmatism.
Citera
2023-12-22, 13:28
Medlem
Citat:
Och du inbillar dig att det beror på feminismen att kvinnor mår sämre nu än 2004?
Feminism har funnit i några århundranden nu. Och fanns definitivt etablerat redan 2004.

Så. Det är något annat än feminism som får kvinnor att må dåligt.

Melissa tror att det delvis är feminismens fel att hon är barnlös och mår dåligt av det. Men hon borde se över landet hon lever i. Ett icke barnvänligt land. Där har hon en delförklaring.

Att folks mående påverkas av en statsideologi är inget kontroversiellt. Återigen er "bevisstandard" för kausalitet är selektivt tillämpad. Ni feminister tillåter er själva godtyckligt skylla på "toxisk maskulinitet" och "manlig sexualitet" medan jag förväntas presentera orimligt strikta bevis för något så uppenbart som att statsideologi påverkar människors mående.
Citera
2023-12-22, 13:34
Medlem
Citat:
Och jag skriver att eftersom kvinnor inte mår bra så har vi alltså inte bra sex, eller annat bra beteende, just nu, under feminism som statsideologi. Det jag gör är just att fördöma "sex (och annat beteende) som folk mår dåligt av". Ert svar på det har inte varit annat än "du är ond som pekar ut att statsideologin påverkar folks hälsa och beteende" eller "vi har en rätt", vilket egentligen bara är en dogmatism.

Finns andra saker kvinnor kan må dåligt över.

Eller tror du det enda kvinnor kan må dåligt över är:
- Feminism.
- Sex.
- Barnlöshet.
?????????????

Av dessa tre så kan jag nog påstå:

- Kvinnor mår inte dåligt av feminism, då feminism = kamp för kvinnors mänskliga rättigheter.
- Kvinnor mår inte dåligt av bra sex, men de mår dåligt av våldtäkter.
- Kvinnor mår inte dåligt av frivillig barnlöshet, men de mår dåligt av ofrivillig barnlöshet.

I övrigt finns det en jädra massa saker kvinnor kan må dåligt av :
- Krig.
- Våld.
- Miljöförstöring.
- Sjukdom.
- Dödsfall.
- Negativ stress.
- Dålig och näringsfattig mat.

Melissa bor i USA, vilket är ett land där det är svårt att kombinera jobb och barn. Ett icke barnvänligt land. Förmodligen därav hon mår dåligt.
Citera
2023-12-22, 13:34
Medlem
Citat:
Att folks mående påverkas av en statsideologi är inget kontroversiellt. Återigen er "bevisstandard" för kausalitet är selektivt tillämpad. Ni feminister tillåter er själva godtyckligt skylla på "toxisk maskulinitet" och "manlig sexualitet" medan jag förväntas presentera orimligt strikta bevis för något så uppenbart som att statsideologi påverkar människors mående.

Jag är inte feminist.
Jag är humanist.

Och vad har det du skriver med Melissa att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in