Citat:
Ursprungligen postat av
VinnarenSkriver
FHMs statistik går tillbaka till 2004 senast jag kollade. Kvinnor mådde bättre då. Bemödar mig inte med att länka eftersom du uppenbarligen inte är intresserad av annat än dogmen sexuell frihet.
Och för att kvinnor mådde bättre år 2004 än nu, så har du fått för dig att kvinnor mådde ännu bättre 1960 än 2004 (eller nu)?
Du behöver ha en källa på ditt påstående kring att kvinnor mådde bättre 1960 än nu.
Att kvinnor mådde bättre år 2004 än nu är inte alls konstigt. Och har inget med barnafödande eller feminism att göra. Det föddes ungefär lika många barn då som nu. Och Sverige var feministiskt då som nu. Och vissa kvinnor var promiskuösa då som nu. Ingen större skillnad där alltså.
Men år 2004 fanns större framtidshopp: inte lika illa med klimatkrisen, inte lika illa med skjutningar/sprängningar, ingen stor flyktingkris, tiderna hade vänt efter 1990-talets lågkonjunktur, ingen besvärande pandemi på flera decennier, inget större hot från Ryssland/hotande 3:e världskrig runt knuten (visst var det krig i omvärlden, men inte så att Sverige var hotat).
Vi lever i en oroligare tid för närvarande än vad vi gjorde 2004. Så klart att kvinnorna mår sämre nu än då.
Dogmen sexuell frihet? Vad i mina inlägg får dig att ens tänka i de termerna? Märkligt. Melissa som tråden handlar om skulle nog mått bra av lite sexuell frihet, då kanske hon skulle bli på smällen rentav och få ett önskat barn.