2023-12-21, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu blandar du ihop nya inlägg med gamla, trots att jag påpekade att jag inte följt er konversation från början! Det här blir ju rena rama soppan.

Typiskt ett klipp och klistra inlägg från din sida.
Vad skulle du ha följt?
Det verkar mer som om du har soppa i huvudet - för det finns ingen mer konversation att följa än mitt inlägg som du sög tag i och började gnälla.

Inledningsvis tog du även med flashmaner och tyckte tydligen det var jätteintressant fråga.
Citat:
@Mercede ställer en relevant och verkligen intressant fråga.

Konversationen kommer från att @flashmaner och du skriver:

Flashmmaner:
"Det var alldeles uppenbart att den kompetenta åklagaren som kom in i fallet inför hovrättsförhandlingen ansåg att Maja var oskyldig. "
Sen kom du in och ifrågasatte mig, drog in objektivitetsprincipen, och inledde med:
" Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren måste ju inte tro och arbeta för att båda är skyldiga om det är två misstänkta???"

Jag svarade att det vore rent rättsvidrigt - det skulle innebära att en som betraktas oskyldig drogs inför skranket.

Därav citat från Wilhelmsson om hans åsikt om Maja.

För det är just denna ÅK som Flashmaner inbillat sig att han anser att Maja är oskyldig.
Den DU citerade.

Du kan ju roa dig med att ifrågasätta flashmaner istället.
Eller är du av samma åsikt?

Det hade nog varit bättre som jag skrev direkt till dig:
Jag tar diskussionen med den som citerat mig.

Notknapparen:
Citat:
Att läsa sig in i ett fall innebär ju då också att man inte måste bedöma fallet exakt som förra åklagaren. Och Wilhelmsson hade en annan bedömining. Det finns väl inget som säger att Wilhelmsson måste följa Rullmans bedömning?
Senast redigerad av develi 2023-12-21 kl. 23:23.
Citera
2023-12-22, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
När jag läser ditt första inlägg i tråden, undrar jag hur du så fatalt har kunnat missa att Maja inte vill eller har något intresse av Johannas hämndaktioner.
Maja vill inte delta, hon vill hänga med sin nyfunna bästis, sova över och göra allt som andra barn och tonåringar sysslat med under alla år, men Maja har aldrig haft en bästis att sova över hos, hon inser att för att kunna sova över, måste hon vänta på att Johanna gör någon håmndaktion.
Deltar Maja?
Inte direkt, hon vill inte. Hon låtsas må dåligt för att slippa, men Johanna går på och accepterar inte ett nej.
Det är rätt uppenbart att Maja tagit skit för att "få ha kvar sin bästis".
Ser du inte det?
Vilket oberoende vittne är det som har observerat Majas motvilja, vem är det som Maja har anförtrott sig åt? Eller är det från Maja själv, som har allt att tjäna på det, som uppgifterna kommer ifrån?
Citera
2023-12-22, 02:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad skulle du ha följt?
Det verkar mer som om du har soppa i huvudet - för det finns ingen mer konversation att följa än mitt inlägg som du sög tag i och började gnälla.

Inledningsvis tog du även med flashmaner och tyckte tydligen det var jätteintressant fråga.

Sen kom du in och ifrågasatte mig, drog in objektivitetsprincipen, och inledde med:
" Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren måste ju inte tro och arbeta för att båda är skyldiga om det är två misstänkta???"

Jag svarade att det vore rent rättsvidrigt - det skulle innebära att en som betraktas oskyldig drogs inför skranket.

Därav citat från Wilhelmsson om hans åsikt om Maja.

För det är just denna ÅK som Flashmaner inbillat sig att han anser att Maja är oskyldig.
Den DU citerade.

Du kan ju roa dig med att ifrågasätta flashmaner istället.
Eller är du av samma åsikt?

Det hade nog varit bättre som jag skrev direkt till dig:
Jag tar diskussionen med den som citerat mig.

Notknapparen:

Ännu en gång visar du hur otroligt okunnig och rentav korkad du är.

Åklagare Wilhelmsson åtalade inte Maja. När han blev åklagare var Maja redan åtalad och tingsrättsförhandlingen passé. Wilhelmsson kom in kort före huvudförhandlingen i hovrätten och han hade ingenting alls att säga till om huruvida Maja skulle åtalas eller inte, hon var redan åtalad, tingsrättens dom var redan överklagad, och hovrättens huvudförhandling inplanerad.

När Wilhelmsson insåg att Maja var oskyldig och att det presenterats falska bevis emot Maja, så bad han om ursäkt för det och verkade för det rätta, att Maja skulle frias från mordanklagelserna, vilket också var vad som skedde.

En åklagare får inte åtala någon om han inte tror att han kan få en fällande dom.
Wilhelmsson hade aldrig gjort det misstag som Rullman gjorde. Wilhelmsson hade aldrig åtalat Maja för mord, om han varit åklagare från början. Wilhelmsson är en kompetent och intelligent åklagare som förstår vad hans jobb går ut på, att frambring sanningen. Till skillnad från Rullman som trodde att jobbet gick ut på att sätta dit folk.
Citera
2023-12-22, 02:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Åklagare Wilhelmsson åtalade inte Maja. När han blev åklagare var Maja redan åtalad och tingsrättsförhandlingen passé. Wilhelmsson kom in kort före huvudförhandlingen i hovrätten och han hade ingenting alls att säga till om huruvida Maja skulle åtalas eller inte, hon var redan åtalad, tingsrättens dom var redan överklagad, och hovrättens huvudförhandling inplanerad.

När Wilhelmsson insåg att Maja var oskyldig och att det presenterats falska bevis emot Maja, så bad han om ursäkt för det och verkade för det rätta, att Maja skulle frias från mordanklagelserna, vilket också var vad som skedde.

En åklagare får inte åtala någon om han inte tror att han kan få en fällande dom.
Wilhelmsson hade aldrig gjort det misstag som Rullman gjorde. Wilhelmsson hade aldrig åtalat Maja för mord, om han varit åklagare från början. Wilhelmsson är en kompetent och intelligent åklagare som förstår vad hans jobb går ut på, att frambring sanningen. Till skillnad från Rullman som trodde att jobbet gick ut på att sätta dit folk.
Lägg ner dina pseudolektioner.
Du sölar enbart ner tråden i egenmäktigt syfte om att Maja är en hjälte och annat idiotiskt svammel.

Det säger sig självt att han inte ser henne som oskyldig om han jobbar för att i huvudsak få henne dömd för mord.
Att han lägger till alternativ är inte ens unikt.

Idiot.
Citat:
Till skillnad från Rullman som trodde att jobbet gick ut på att sätta dit folk.
Senast redigerad av develi 2023-12-22 kl. 02:25.
Citera
2023-12-22, 03:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Rullman är en hjälte som fick båda dömda till livstid.

MH kommer aldrig att bli fri från stämpeln att hon är en mördare.
Citera
2023-12-22, 04:29
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Jag har bekanta som har barn som är 10 o 12 år gamla. Dom förstår att man inte kan anklaga/dömma personer utan bevis. 10 o 12 år gamla.
ALLA med den minsta kunskap om juridik och bevisvärdering förstod redan vid åtalet att Maja skulle frikännas.
Att du inte tillhör den skaran har vi alla förstått.

Att du fortfarande tycker att Tingsrättsdomen är den rätta,bevisar bara hur korkad du är. Att du inte har en susning om skillnaden mellan tingsrätten o hovrätten.

Dom anställda i Hovrätten måste garvat läppen av sig när din idol Rullman sökte jobb i Göta Hovrätt.
Den enda som så grovt missbedömde sin egen undermåliga utredningen.

Att du i din fantasihjärna inbillar dig att någon begått nått brott betyder inte att det är så. Dina fantasier har ingenting med rättsfall och rättsväsendet att göra.
Citera
2023-12-22, 11:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner dina pseudolektioner.
Du sölar enbart ner tråden i egenmäktigt syfte om att Maja är en hjälte och annat idiotiskt svammel.

Det säger sig självt att han inte ser henne som oskyldig om han jobbar för att i huvudsak få henne dömd för mord.
Att han lägger till alternativ är inte ens unikt.

Idiot.

Han gjorde ingenting för att få henne fälld, tvärtom jobbade han för att sanningen skulle komma fram vilket ledde till att Maja friades helt och hållet. Han bad till och med om ursäkt för falsk bevisning emot Maja.
Citera
2023-12-22, 11:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Maja dömdes inte till livstid, hon friades helt från alla mordmisstankar, precis som alla förståndiga människor visste redan från början eftersom hon är oskyldig.
Citera
2023-12-22, 12:12
Medlem
develis avatar
Citat:

Han gjorde ingenting för att få henne fälld, tvärtom jobbade han för att sanningen skulle komma fram vilket ledde till att Maja friades helt och hållet. Han bad till och med om ursäkt för falsk bevisning emot Maja.
Du helt off. I ärlighetens namn tror jag inte ens du bryr dig ett skvatt om Maja, du verkar mer ha ett självtjänande syfte bland dina absurda överdrifter och smajlisar.

... Han ber henne om ursäkt.
En ÅK som anser att en åtalad är oskyldig, haha!
Senast redigerad av develi 2023-12-22 kl. 12:15.
Citera
2023-12-22, 12:32
Medlem
Citat:
Maja dömdes inte till livstid, hon friades helt från alla mordmisstankar, precis som alla förståndiga människor visste redan från början eftersom hon är oskyldig.

Vad tror du att Maja gjorde då?
Hovrätten tror ju inte på att hon sov
Vad gjorde hon enligt dig om hon inte mördade
Citera
2023-12-22, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej du, du håller dig inte till sanningen.

Det är DU som tar på dig att svara mercede, men jag har invändningar.
Att "lägga sig i" som du kallar det, är exakt det som tråden är till för. Dvs diskutera och lägga fram sina åsikter, teorier eller det som kan tillföra tråden något.
Ja, jag svarar merceds för att jag är CITERAD och sen börjar du yra om allt j-la konstigt.
Citat:
Här handlade frågan från mercedes ju om Wilhelssons sits, med två misstänkta och han kommer in och efterträder en åklagare som redan utrett och åtalat de två. En något annorlunda situation, och ingalunda något som gemene man känner till hur de funkar.
Jag svarade på följande - varav RULLMAN satt i sammanhanget:
Citat:
Hur funkar sånt här när det är 2 MGM? Måste åklagaren tro och arbeta för att båda är skyldiga?

JAG TROR att Rullman insåg sitt misstag att kämpa för livstid även för Maja istället för att från början lägga in andra brottsmisstankar som medhjälp m.m och när han insåg hur lite det fanns på Maja för en livstids dom så fick han lägligt nog en ny tjänst han absolut var tvungen att ta bara nån vecka/veckor innan Hovrätten.¨
Hade han varit övertygad om Majas skuld hade han mest troligt slutfört rättegången och lämnat efteråt och vid ev överklagan till HD då låta andra åklagaren ta över.
Han visste nog att detta fall inte skulle se nått vidare ut i hans meriter framöver och därmed, både för sig själv och rättvisan så avsa han sig fallet istället.
Det du sen dravlar om, dvs vad en ÅKs är roll rent generellt handlar om, rör mig inte i ryggen eftersom det här inte är en tråd om juridik.

Jag har gett mitt svar och det är min åsikt.

Men det är intressant i sig att se att du öht inte ifrågasätter det flashmaner försöker göra gällande om att ÅK Wilhelmsson anser att Maja är oskyldig.

Så håll dig undan mina inlägg om du inte klarar av att lägga in en massa gnälligt OT om mig som person, det är ofta minst 2/4 som behöver raderas med personangrepp.
Senast redigerad av develi 2023-12-22 kl. 14:58.
Citera
2023-12-22, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Vad tror du att Maja gjorde då?
Hovrätten tror ju inte på att hon sov
Vad gjorde hon enligt dig om hon inte mördade
Det enda som spelar någon roll, är att Maja inte dödade Tove. Hon kanske höll för öronen? Hon kanske sov? Hon var inte i badrummet, det är utrett så långt det gått och hade en rekonstruktion gjorts, hade det varit mer än övertydligt för samtliga som påstår att hon var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in