Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men nu blandar du ihop nya inlägg med gamla, trots att jag påpekade att jag inte följt er konversation från början! Det här blir ju rena rama soppan.
Typiskt ett klipp och klistra inlägg från din sida.
Vad skulle du ha följt?
Det verkar mer som om du har soppa i huvudet - för det finns ingen mer konversation att följa än mitt inlägg som du sög tag i och började gnälla.
Inledningsvis tog du även med flashmaner och tyckte tydligen det var jätteintressant fråga.
Citat:
@Mercede ställer en relevant och verkligen intressant fråga.
Konversationen kommer från att @flashmaner och du skriver:
Flashmmaner:
"Det var alldeles uppenbart att den kompetenta åklagaren som kom in i fallet inför hovrättsförhandlingen ansåg att Maja var oskyldig. "
Sen kom du in och ifrågasatte mig, drog in objektivitetsprincipen, och inledde med:
" Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren måste ju inte tro och arbeta för att båda är skyldiga om det är två misstänkta???"
Jag svarade att det vore rent rättsvidrigt - det skulle innebära att en som betraktas oskyldig drogs inför skranket.
Därav citat från Wilhelmsson om hans åsikt om Maja.
För det är just denna ÅK som Flashmaner inbillat sig att han anser att Maja är oskyldig.
Den DU citerade.
Du kan ju roa dig med att ifrågasätta flashmaner istället.
Eller är du av samma åsikt?
Det hade nog varit bättre som jag skrev direkt till dig:
Jag tar diskussionen med den som citerat mig.
Notknapparen:
Citat:
Att läsa sig in i ett fall innebär ju då också att man inte måste bedöma fallet exakt som förra åklagaren. Och Wilhelmsson hade en annan bedömining. Det finns väl inget som säger att Wilhelmsson måste följa Rullmans bedömning?