Citat:
Ursprungligen postat av
VinnarenSkriver
Jag är genuint nyfiken på vad du anser gör något etiskt.
Det är inte det vi pratar om här och jag tänker inte ge mig in i den diskussionen med någon som uppenbart är en reddit-debate-lord. Det är en väldigt stor fråga som egentligen bör inledas med en definition av etik och ett svar på frågan varför det över huvud taget behövs. Det är en svår och lång diskussion att ha.
Detta är inte filosofiforumet och om du är intresserad av sådana diskussioner får du fara dit.
[QULTE]Jag antar att dessa osakliga förolämpningar och utspel bringar en känsla av nöje i dig. Det verkar mest handla om tillfällig hedonism och spontana känsloutspel för dig. Du visar ju en total respektlöshet för långsiktig konsekvensanalys och utilitarism. Förväntar du dig att den attityden ska respekteras?[/quote]
Jag är absolut inte hedonist och anser utiltarismen vara omoralisk,.
Citat:
Här är några enkla frågor för dig, i syfte att undersöka psyket hos en slampa:
Jag är asexuell och finner därför inget intresse i att vara "slampa", men visst... fråga på.
Citat:
1. Existerar en idé om framtiden i ditt sinne, din slampa?
Ja. Jag har många mål.
Citat:
2. Om JA, varför vill du att folk, och i synnerhet kvinnor, ska må dåligt i framtiden?
Jag vill inte att någon ska må dåligt i framtiden.
Citat:
3. Om NEJ, så är allt logiskt. Du skiter i dina barns framtid.
Jag har inga barn.
Citat:
Du skiter i dina barnbarns framtid.
Greta Thuberg? Är det du?
Citat:
Kvinnans innersta instinkt, korrumperad. Anser du att en korrumperad slampas ord är värda att lyssna på?
Det beror på vad hon/han har att säga. Även en"slampa" (vad det nu ska betyda) kan ha vettiga saker att säga.