Citat:
Ursprungligen postat av
VinnarenSkriver
Jag anser att kortsiktiga, meningslösa relationer tenderar att leda till psykisk ohälsa, och jag anser även att detta inte är kontroversiellt.
Och det har du rätt att anse. Du har rätt att leva som du lär och de som inte håller med har rätt att göra som de vill, det är det fina med att bo i Sverige.
"Kontroversiellt" har ingen påstått att det är. Det ärm vid detta laget, ganska uttjatat till den grad att det börjar bli tröttsamt.
Personligen har jag svårt att se varför det skulle vara någon skillnad på att ligga en gång med "flertalet" olika och att ligga med en och samna samna "flertal" gånger.
Ett engångsligg är inte nödvändigtvis, per automatik meningslöst. Även sex inom ett monogamt äktenskap kan ju vara meningslöst.
Citat:
Som empiriskt belägg för detta har jag faktumet att människor med högre socioekonomisk status tenderar att vara gifta i högre grad än de med lägre socioekonomisk status.
Okej... Och?
Citat:
Även historiska exempel. Nationer som hade stark framgång i historien hade inte en befolkning med en hög nivå av skilsmässor.
Skillsmässa har historiskt sett varit olagligt.
Dessutom är skillsmässa inte ens något dåligt.
Citat:
Bottom-line är att folk mår sämre - mycket sämre - idag än för 20 år sedan, och en av de signifikanta förändringarna som sammanhänger med detta förfall är ökade skilsmässotal och ökad ensamhet.
Ensamhet? Trodde vi pratade om sex?
Citat:
Det jag "inte tål", precis som vilken annan rimlig människa som helst, är det som jag vet leder till ohälsa, skada och förfall.
Låt säga att jag är "rädd", och inte "tål" att ni har "rättigheten att ligga runt". So what? Det är väl fortfarande precis lika rimligt för mig att kalla en spade för en spade. Att påpeka faktum att sexuell promiskuitet inte är en framgångsfaktor.
Om man vill ha sex, vet varför man vill det och med vem och ser till att uppnå det är det inte kågot dåligt.
Du är bara osäker.