2023-12-22, 20:35
Medlem
Ideologer och aktivister kan beklaga sig i efterhand oftast endast för att fortsätta vara relevanta. Om de inte ynglar av sig betyder bara i min bok, en mindre skada skedd.
Citera
2023-12-22, 20:41
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Gnället om karriären köper jag inte, mycket vill ha mer.
Känner kvinnor som tjänar bra över medelinkomsten men som ändå gnäller på att det skulle skada deras karriär att skaffa barn och vara mammaledig.
Alla ska minsann bli mellanchefer som sitter i teamsmöten hela dagar utan att egentligen tillföra något till samhället.
Tanken att gå ner lite i inkomst och prioritera sin familj istället för att kyssa chefens röv finns inte på kartan för dessa varelser.

Sedan mår kvinnor sämre idag än de gjorde på t.ex. 60-talet och det krävs ju inte ett geni för att förstå varför.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2023-12-22 kl. 21:05.
Citera
2023-12-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ju mindre andel kvinnor som har barn desto mer deprimerade blir de:

https://news.gallup.com/poll/505745/depression-rates-reach-new-highs.aspx

Kvinnor borde fundera på hur kan vi ändra detta , det skulle kunna var en uppgift för feminismen.
Det är det absolut viktigaste tycker jag , vad ska man med pengar till om man inte känner sig bra.
Vilket jävla skitsnack. Det finns faktiskt vissa som inte vill ha barn.
Citera
2023-12-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Sedan mår kvinnor sämre idag än de gjorde på t.ex. 60-talet och det krävs ju inte ett geni för att förstå varför.
Ökad psykisk ohälsa är ett problem också bland män.
Citera
2023-12-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ju mindre andel kvinnor som har barn desto mer deprimerade blir de:

https://news.gallup.com/poll/505745/depression-rates-reach-new-highs.aspx

Kvinnor borde fundera på hur kan vi ändra detta , det skulle kunna var en uppgift för feminismen.
Det är det absolut viktigaste tycker jag , vad ska man med pengar till om man inte känner sig bra.

Varför ljuger du?

Finns ingenting i din länkade studie som gör någon jämförelse med antal barn och depression.

Detta är en studie som tar upp ökad depression och som nämner detta som största skälet för att det ökat mycket för kvinnor i USA.

"That this gap has notably widened further since 2017 is likely explained by several COVID-related factors, including the fact that women were disproportionately likely to lose their jobs or to exit the workforce altogether due in part to the pandemic driving children home from school or day care. Women also made up 78% of workers in all healthcare occupations in 2019, exposing them to enhanced emotional and psychological risk associated with the pandemic."

Fan, ingen hejd på vad vissa missanvänder källor.
Citera
2023-12-22, 21:42
Medlem
[quote=Strix m/94|86779919]
Citat:
Lappri! Jag är tämligen jämställd och hängiven demokrat. Du bortser fö från att jag skrev "traditionella". Alltså inte de värderingar som S drivit fram.

då har du fan väldigt livlig fantasi.
Den absolut främsta posten som finns gällande jämställdhet är fri aborträtt. Dvs att båda könen äger liknande möjligheter att avsäga sig oönskade barn.

Citat:
Det är just det som är poängen - att kvinnor i högre grad ropar efter hjälp mer än män.

Japp man tenderar nu att ropa efter hjälp när man inte har gett upp. Ber man inte om hjälp så har man gett upp.

Citat:
Vilka dumheter! Det vet Du också. Det har därtill inget att göra med att feminister som avskyr barn nu börjar ångra sig, och inse konsekvenserna.

nej det är konsekvenserna för din önskade vidriga politik av abortförbud, ensamt vårdnadskrav för kvinnan vid oönskade barn utanför äktenskapet, samt bortagande av barnbidrag för barn till ensamstående.

Vad med alla misogyna män som ångrat sig på ålderns höst? Tror du de "inser konsekvenserna" av att hata kvinnor?

Citat:
Äktenskapet har definitivt blivit avsevärt mer riskfyllt för män. Det är ungefär 50% risk att frun smiter och mannens ansträngningar varit förgäves. Sannolikt kommer det att bli svårare att få män att gifta sig framöver. Du kommer fö inte att komma någonvart med ett politiskt program som talar till män med budskapet. "Mer till kvinnor på mäns bekostnad."

Well, då bör de som sagt sluta att sträva så hårt att gifta sig.
Vill man inte dela ansvar, arbete och kostnader lika, dvs samarbeta rättvist, med en partner, så får man ju ta konsekvenserna av detta eller hur?
Eller inbillar du dig verkligen seriöst att kvinnor i väst nånsin mer skulle gå med på att återgå till de kvinnoförtryckande skitsamhälle du vill ha?

Citat:
Det ligger i mörkertal att vi inte kan veta om det är stort eller litet, men det är pinsamt uppenbart att det vi faktiskt vet är att ju fler kvinnor som är inblandade i en relation, ju våldsammare riskerar den att vara.

Fat det är ju en ren lögn och det vet du också.
Det mest våldsamma könet är män, knappast kvinnor. Lesbiska kvinnor mördar inte varandra.

Här har du en studie i ämnet

"Homosexuella män utsattes i större omfattning än lesbiska kvinnor för fysiskt våld."
s.29
http://kunskapsbanken.nck.uu.se/nckkb/nck/publik/fil/visa/494/nck-rapport-vald-i-samkonade-relationer-2009-2.pdf
Citera
2023-12-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Fattar inte vad du pratar om; även i USA har barn pappor som normalt tar sin del i det som krävs att ta hand om sina barn, både praktiskt och ekonomiskt.

Har du ens läst artikeln i TS?

Denna kvinna valde att inte skaffa barn i sin första relation, samt skilde sig för att den mannen krävde att hon skulle vara hemmafru, vilket hon inte vill.

Man nr 2 ville inte ha barn.

varför ska kvinnor som denna kvinna acceptera att tvingas bli hemmafruar för att skaffa barn?
eller tvingas göra jobbet själva?

Om den första mannen kunnat tänka sig att dela rättvist på föräldrabördan, så hade de kanske skaffat barn där och då.

Jag begriper inte varför HON ska anklagas och hånas i saken.
Senast redigerad av Merapi 2023-12-22 kl. 21:47.
Citera
2023-12-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har du ens läst artikeln i TS?

Denna kvinna valde att inte skaffa barn i sin första relation, samt skilde sig för att den mannen krävde att hon skulle vara hemmafru, vilket hon inte vill.

Man nr 2 ville inte ha barn.

varför ska kvinnor som denna kvinna acceptera att tvingas bli hemmafruar för att skaffa barn?
eller tvingas göra jobbet själva?

Om den första mannen kunnat tänka sig att dela rättvist på föräldrabördan, så hade de kanske skaffat barn där och då.

Jag begriper inte varför HON ska anklagas och hånas i saken.

De valde att skilja sig för de båda ville olika saker. Hon ville inte ha barn, vilket är vad jag kommenterar. Det är upp till var och en om de vill bli hemmafruar eller inte. Ingen ville tvinga henne bli hemmafru för att skaffa barn. Första mannen ville ju ha barn, vilket han gav upp tanken på för att hon inte ville.
Man nummer 2 ville inte ha barn, och inte hon heller. Det var först efter de separerat hon började känna att hon skulle vilja ha barn.
Citera
2023-12-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
De valde att skilja sig för de båda ville olika saker. Hon ville inte ha barn, vilket är vad jag kommenterar. Det är upp till var och en om de vill bli hemmafruar eller inte. Ingen ville tvinga henne bli hemmafru för att skaffa barn. Första mannen ville ju ha barn, vilket han gav upp tanken på för att hon inte ville.
Man nummer 2 ville inte ha barn, och inte hon heller. Det var först efter de separerat hon började känna att hon skulle vilja ha barn.
¨ja de ville olika saker.
Den första mannen ville ha "familjeliv och barn" där alltså HON (inte han) skulle vara hemmafru och dra hela lasset medan han får man anta skulle fortsätta jobba som vanligt.

Hon ville inte detta, står ingenstans att hon inte ville ha barn, det står att hon inte ville ha det "mammalivet" och i amerikansk kontext är det alltså hemmafrurollen.

Och nej i ett samhälle där hela systemet och alla förväntningar ligger på kvinnan att HON ska bli hemmafru och inte en man så är det alltså inte "upp till var och en".
Säger sig fan självt.
Citera
2023-12-22, 22:23
Medlem
Citat:
¨ja de ville olika saker.
Den första mannen ville ha "familjeliv och barn" där alltså HON (inte han) skulle vara hemmafru och dra hela lasset medan han får man anta skulle fortsätta jobba som vanligt.

Hon ville inte detta, står ingenstans att hon inte ville ha barn, det står att hon inte ville ha det "mammalivet" och i amerikansk kontext är det alltså hemmafrurollen.

Och nej i ett samhälle där hela systemet och alla förväntningar ligger på kvinnan att HON ska bli hemmafru och inte en man så är det alltså inte "upp till var och en".
Säger sig fan självt.

Om du läser de ursprungliga engelska linkarna har hon klart och tydligt sagt att hon inte ville ha barn. Du kan inte bara läsa expressens svenska tolkning som mest fokuserar på feministvinkeln.

Och nej, inte ens i amerikansk kontext är barn lika med hemmafrurollen. Det finns alla sorters roller med och utan barn.
Citera
2023-12-22, 23:35
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag läste inte ditt inlägg så noga eftersom du använder termer som jag förknippar med personer av en viss åsikt, vill du inte förknippas med dem, använd dem inte.
Ahh det är den ursäkten man skulle kört till lärarna i skolan.

"Jag svarade fel på frågan för den var så illa ställd. Inte mitt fel att du ställer så dumma frågor, inget är fel på mig."
Citera
2023-12-23, 00:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
då har du fan väldigt livlig fantasi.
Den absolut främsta posten som finns gällande jämställdhet är fri aborträtt. Dvs att båda könen äger liknande möjligheter att avsäga sig oönskade barn.

Abort leder inte till jämställdhet, utan männen kommer i underläge. Men, det har jag rett ut för Dig i andra trådar.

Citat:
Japp man tenderar nu att ropa efter hjälp när man inte har gett upp. Ber man inte om hjälp så har man gett upp.

Kvinnor (och för all del även män) som försöker med suicid som ett rop på hjälp har definitivt gett upp, särskilt om att klara livet själva.

Citat:
nej det är konsekvenserna för din önskade vidriga politik av abortförbud, ensamt vårdnadskrav för kvinnan vid oönskade barn utanför äktenskapet, samt bortagande av barnbidrag för barn till ensamstående.

Vad med alla misogyna män som ångrat sig på ålderns höst? Tror du de "inser konsekvenserna" av att hata kvinnor?

Så gott som hela Västvärlden har varianter av fri abort mm, likväl sjunker nativiteten. Det finns inget vidare stöd för att nuvarande ordning skulle ändra på detta.

Citat:
Well, då bör de som sagt sluta att sträva så hårt att gifta sig.
Vill man inte dela ansvar, arbete och kostnader lika, dvs samarbeta rättvist, med en partner, så får man ju ta konsekvenserna av detta eller hur?
Eller inbillar du dig verkligen seriöst att kvinnor i väst nånsin mer skulle gå med på att återgå till de kvinnoförtryckande skitsamhälle du vill ha?

Den största risken torde vara att i en framtid är det inte vi som bestämmer sdant. De Ni importerat, och deras avläggor, kommer nog inte att vara lika tillmötesgende som vi europeiska män.

Citat:
Fat det är ju en ren lögn och det vet du också.
Det mest våldsamma könet är män, knappast kvinnor. Lesbiska kvinnor mördar inte varandra.

Här har du en studie i ämnet

"Homosexuella män utsattes i större omfattning än lesbiska kvinnor för fysiskt våld."
s.29
http://kunskapsbanken.nck.uu.se/nckkb/nck/publik/fil/visa/494/nck-rapport-vald-i-samkonade-relationer-2009-2.pdf

Nej, i allmänhet mördar man inte varandra. Mord är inte den enda våldsformen, och det vara de samlade våldet i relationer som jag visade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in