2023-12-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Förbjud fertila kvinnor att läsa på universitet innan de är 30 så är hela problemet löst.
Flytta till Saudiarabien.
Citera
2023-12-21, 20:23
Medlem
[quote=Merapi|86769661]
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Igen, hur ska du ha det? Ska kvinnor ha få partners, inte ligga runt och akta sig jävligt noga från allt vad sex heter med män de inte är 200% säkra på att de vill elva resten av livet med.....eller ska de inte?
Du får ju fan bestämma dig! och inte kräva av kivnnor att de ska akta sig noga från sex, men....ha mängder med manliga partners.

Harmoni kräver saker som rättvisa, respekt, delat ansvar och frihet dvs gott samarbete.
Klarar inte en part detta, vilket alltså är fallet då män inte tar sin del av hem och barn (vilket är BEVISAT att svenska män inte gör i samma grad som kvinnor, som alltså tar större ansvar för detta)
eller för den delen är det kön som mest utsätter det andra för våld och tvång av olika slag.

Men just Uven, I de många fall där en kvinna valt att skilja sig från en man som ex. våldtagit dem, slagit dem, låst in dem eller sålt dem till andra män etc etc så skulle ju du hävda att det är kvinnans som brustit i relationen.

Att kvinnor ska undvika extrem hypergami och undvika att ligga runt innebär inte att de ska "akta sig från sex". Sätt dig och tänk en stund. Dessa alternativ utesluter inte varandra, Det finns ca 50% kvinnor i samhället och 50% män i samhället. Det är alltså ett 1-1-förhållande. Tidigare generationer hade ofta bara EN partner. Man kan ha mycket sex, och faktum är att man har det, i ett samhälle som är monogamt. Det är bra. Det är inte bra att ha ett extremt hypergamt samhälle: det leder till lägre psykisk hälsa för kvinnor eftersom deras män inte bryr sig om dem (kvinnorna är för elit-männen bara en i mängden). Dagens unga har faktiskt mycket mindre sex än tidigare generationer, just av dessa skäl.

När det gäller ansvar för barn så finns det olika biologiska förutsättningar för män och kvinnor - därför är inte en one-size-fits-all-lösning, där jämlikhet prioriteras, varken effektiv eller hälsosam.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-12-21 kl. 20:27.
Citera
2023-12-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Flytta till Saudiarabien.

Är du rasist din jävel?
Citera
2023-12-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Är du rasist din jävel?
Försöker du vara rolig, eller?

Det är för mig väldigt komisktvatt alla ni alternativhöger puckon är emot invandring för att "invandrarna har dålig kultur som de tar med sig och tvingar på oss och på sikt förändrar vår fina kultur" när ni själva är förespråkare av alla de element ni påstår de "tar med sig".

Du är mer islamist än 99,99% av slla nuslimska invandrare.
Citera
2023-12-21, 20:42
Medlem
[quote=VinnarenSkriver|86770092]
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Att kvinnor ska undvika extrem hypergami och undvika att ligga runt innebär inte att de ska "akta sig från sex". Sätt dig och tänk en stund. Dessa alternativ utesluter inte varandra, Det finns ca 50% kvinnor i samhället och 50% män i samhället. Det är alltså ett 1-1-förhållande. Tidigare generationer hade ofta bara EN partner. Man kan ha mycket sex, och faktum är att man har det, i ett samhälle som är monogamt. Det är bra. Det är inte bra att ha ett extremt hypergamt samhälle: det leder till lägre psykisk hälsa för kvinnor eftersom deras män inte bryr sig om dem (kvinnorna är för elit-männen bara en i mängden). Dagens unga har faktiskt mycket mindre sex än tidigare generationer, just av dessa skäl.

När det gäller ansvar för barn så finns det olika biologiska förutsättningar för män och kvinnor - därför är inte en one-size-fits-all-lösning, där jämlikhet prioriteras, varken effektiv eller hälsosam.
Varför är du rädd för kvinnor som haft fler sexpartner än du?
Citera
2023-12-21, 20:44
Medlem
Citat:
Varför är du rädd för kvinnor som haft fler sexpartner än du?

Jag är inte "rädd", men faktum är att kvinnor som haft fler sexpartners tenderar att må sämre, vilket så klart sammanhänger med en mängd andra medföljande negativa egenskaper. Jag vill ha ett bra, värdigt samhälle där invånarna mår bra. Det är inte att "vara rädd".
Citera
2023-12-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Jag är inte "rädd", men faktum är att kvinnor som haft fler sexpartners tenderar att må sämre, vilket så klart sammanhänger med en mängd andra medföljande negativa egenskaper. Jag vill ha ett bra, värdigt samhälle där invånarna mår bra. Det är inte att "vara rädd".
Totala osanningar som sprids av män som inte tål att kvinnor har rätten att bestämma över sin egen sexualitet och/eller som är rädda att hon ska ha varit med någon som var bättre på att tillfredsställa henne än dem.

Och varför skulle detta bara gälla kvinnor?
Citera
2023-12-21, 20:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Det är för mig väldigt komisktvatt alla ni alternativhöger puckon är emot invandring för att "invandrarna har dålig kultur som de tar med sig och tvingar på oss och på sikt förändrar vår fina kultur" när ni själva är förespråkare av alla de element ni påstår de "tar med sig".

Här är det någon som tar i från tårna när man ska intrapolera.

Från ordet ”rasism” interpolerar du så du fick ihop ett helt inlägg med allt möjligt.

Snygg skarvat och påhittat. Allt från ordet ”rasism”. Kan du lösa klimatet också från ordet ”rasism”?
Citera
2023-12-21, 20:52
Moderator
Strix m/94s avatar
[quote=VinnarenSkriver|86770092]
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Jag gissar att detta var avsett för Merapi, men instämmer i stort. I vissa avseenden är de manliga och kvinnliga förutsättningarna olika när det gäller parbildning, fortplantning etc. Man kan inte framgångsrikt bortse från detta.
Citera
2023-12-21, 20:52
Medlem
Citat:
Totala osanningar som spprids av män som inte tål att kvinnor har rätten att bestämma över sin egen sexualitet och/eller som är rädda att hon ska ha varit med någon som var bättre på att tillfredsställa henne.

Och varför skulle detta bara gälla kvinnor?

Jag anser att kortsiktiga, meningslösa relationer tenderar att leda till psykisk ohälsa, och jag anser även att detta inte är kontroversiellt. Som empiriskt belägg för detta har jag faktumet att människor med högre socioekonomisk status tenderar att vara gifta i högre grad än de med lägre socioekonomisk status. Även historiska exempel. Nationer som hade stark framgång i historien hade inte en befolkning med en hög nivå av skilsmässor.

Bottom-line är att folk mår sämre - mycket sämre - idag än för 20 år sedan, och en av de signifikanta förändringarna som sammanhänger med detta förfall är ökade skilsmässotal och ökad ensamhet.

Det jag "inte tål", precis som vilken annan rimlig människa som helst, är det som jag vet leder till ohälsa, skada och förfall.

Låt säga att jag är "rädd", och inte "tål" att ni har "rättigheten att ligga runt". So what? Det är väl fortfarande precis lika rimligt för mig att kalla en spade för en spade. Att påpeka faktum att sexuell promiskuitet inte är en framgångsfaktor.
Citera
2023-12-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Här är det någon som tar i från tårna när man ska intrapolera.

Från ordet ”rasism” interpolerar du så du fick ihop ett helt inlägg med allt möjligt.

Snygg skarvat och påhittat. Allt från ordet ”rasism”. Kan du lösa klimatet också från ordet ”rasism”?
Käften. Detta är mellan mig och censuria.

Vi har koll på varandra.
Citera
2023-12-21, 20:54
Medlem
Citat:

Vad menar du?
Anser du att islam behandlar kvinnor illa? Det låter väldigt rasistiskt i mina ögon.

Nej, i detta fall handlar det om att rädda vårt folk från undergång. Du vet, kvinnor ser hur andra kvinnor gör, och apar efter i alla frågor. Ofta helt utan att tänka själv.
1945 gjorde man en undersökning bland kvinnor och ställde frågan: Vill du jobba eller vara hemma med barnen? Mer än 99% svarade att de ville vara hemma med barnen. Sedan kom stygga staten i kombination med extrem medial propaganda som mer eller mindre tvingade kvinnan att jobba ändå. Med det sagt; eftersom de flesta kvinnor egentligen inte har någon egen åsikt så kan man införa en sådan här lag i 5 år, och sen ta bort den. Efter detta kommer kvinnor tycka att detta är hur naturligt som helst. Kvinnor får ju sin utbildning ändå, jag vill ju inte förbjuda henne den. Meningen med livet är ju trots allt att skaffa barn, och då är det väl bättre att göra det viktigaste först. Sedan tar man i lag med det mindre viktiga. Som att skaffa utbildning. Annars är risken stor att man slutar som kvinnan i trådstarten. Och det vill man ju inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in