Citat:
Ursprungligen postat av
Tickelitu
Det du fått för dig är bevis är i själva verket bara din egen okunskap. Du förväxlar design med komplexitet. Komplexitet i naturen kräver ingen medveten designer.
Naturen måste uteslutas om du ska bevisa att design kan uppstå istället för att designas.
Gudar kanske är i cellen så att hävda att hela naturen är odesignad för att vi inte ser skaparen, det är korkat.
Samhället hade varit fyllt med design som skapade sig själv.. om det var möjligt.
Du hade inte haft problem med att bevisa detta om detta var sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moscow-Mule
Att hävda intelligent design utifrån ett teistisk perspektiv år 2023 är lika iq-befriat som att hävda att jorden är platt!
Det finns ett helt vetenskapligt område, komplexitetsteori som endast håller på med forskning av detta och om du hade ägnat din tid åt att läsa om det, istället för att spendera tiden på att läsa om Dumbledore i den två tusenåriga förstautgåvan av Harry Potter aka bibeln, så hade du ju liksom jag vetat att ju komplexare ett system är, desto mindre (ja du läste rätt mindre) troligt är det att det kan vara designat och inte tvärt om.
Du är säkert inte heller medveten om att det finns långt mycket mer bevis för evolutionen som en naturlig process, än vad det finns för gravitationen. Och du förväntar du väl dig ändå att du sitter du rätt säker på din kristna bak i kyrkbänken? Eller hur?
Hade jag läst det du har läst så hade jag frågat vart bevisen är på slutet.. och om dom inte finns så hade jag totalignorerat vad jag läste eftersom det var ett förslag på något som jag kan tro på om jag vill vara en normal dumskalle och ateist.. men det var uppenbarligen inte kunskap eller vetenskap som jag läste.
Det var en teori som jag läste om dvs vad nån idiot tror.. en idiot som inte har greppat skillnaden mellan att tro och veta.
Jag är inte kristen. Kosmologi heter min religion.
Fram med bevisen bara.
Vad du tror på för teorier som nån annan tror är väl helt jävla ointressant i en värld fylld av studerbara system som har planerats bra in i minsta detalj.