2023-12-20, 21:09
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fråga alla män som heller alltså är VD på nått kuddföretag än väljer att ta ut sin del av föräldraledighet, vab, deltid m.m.

Vad jag vet är de flesta svenska män i Sverige glada över att få vara pappalediga. Skulle inte du säga det?
Citera
2023-12-20, 21:11
Avslutad
Citat:
Precis på ett lönearbete så får man betalt, gå hemma med barn ger inte betalt, så när den äkte maken "tröttnat" på den "förbrukade" gamla damen så har hon inte ett ruttet lingon att leva på.
Och detta fick feminismen alltså kvinnor att börja ta in på allvar och kräva att vill män skaffa barn och familj så får de vackert göra det på rättvisa villkor annars blir det inga barn....som man bäddar får man ligga.

Fakta är fortsatt att det är könet man som skaffar minst barn, som man bäddar får man ligga,
det är könet man som mest är ofrivilligt ensam på sin ålders höst...för frugan har dratt, och har han barn så är relationen så dålig för att han inte prioriterade den mens tid var....som man bäddar får man ligga.

Att inte ha skaffat barn, dvs vara ofrivilligt barnlös
eller inte ha nära sociala relationer då man blir gammal är inte typiska kvinnliga problem idag utan

...manliga.
Sluta svamla, du vet mycket väl att den absoluta majoriteten av separationer initieras av kvinnan, inte mannen. Kör så det ryker, ni har ju egen inkomst.

Men ingen familj.
Citera
2023-12-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Vad jag vet är de flesta svenska män i Sverige glada över att få vara pappalediga. Skulle inte du säga det?

Ja - precis så mycket de är tvingade att ta ut för att få jämställdhet-bonusen.

Sanningen är ju att om män och kvinnor får bestämma tillsammans så blir det så att kvinnorna tar ut betydligt mer föräldraledighet än männen.
Citera
2023-12-20, 21:39
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Ja - precis så mycket de är tvingade att ta ut för att få jämställdhet-bonusen.

Sanningen är ju att om män och kvinnor får bestämma tillsammans så blir det så att kvinnorna tar ut betydligt mer föräldraledighet än männen.
Om dessa par själva har överenskommit och beslutat inbördes att kvinnan ska ta ut mer föräldraledighet än mannen, vad är då problemet?
Citera
2023-12-20, 21:52
Medlem
gustaf.frigolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Detta är endast en fånig artikel som Expressen sökt upp och riktar ljuset på för att få mer klick till sin hemsida.
Vi talar om en, bara EN, som är missnöjd med de valen hon gjort och har uppenbarligen ett stort behov att skylla sina livsval på någon/något utom sig själv. Vilket i sig är löjligt - alla har eget ansvar. Men trots att det bara handlar om en kvinna (som inte ens bor i Sverige) börjar ni män här inne gaffla om i vilken ålder kvinnor bör skaffa barn i, när kvinnor är för gamla eller för unga för att skaffa barn, hur många barn kvinnor ska föda, att kvinnor är kräsna osv. Inget nytt under solen med andra ord.

Jag har en newsflash till er - alla, verkligen ALLA, kvinnor i min närhet (nära vänner, bekanta, kollegor... runt 30 st) han fått tala med mannen om att hon vill ha barn snart, men han har inte velat. Hon har fått ställa ultimatum. Sätta upp tidsramar ("jag vill börja försöka inom 2 år" ex). Männen är rädda för förändringar som ett barn innebär trots att de slipper hela den fysiska och psykiska faktorn som krävs genom att vara gravid. Det är alltså MÄNNEN som inte vill ge sig in i rollen som familjefar utan helst vill spela tvspel hela kvällarna och inte alls är beredd på att ge upp deras nuvarande tillvaro och ersätta den med familjeliv. Många män som väl gått med på barn är också av naturen "det räcker med ett barn" för då har du fortfarande tid med "självförverkligande" dvs spela tvspel när mamman har barnet. Har du mer än ett barn i småbarnsålder kan du nämligen bara drömma om att ha ork eller tid till det.

Så om MÄNNEN kanske skulle steppa upp så skulle det nog födas fler barn ska ni se.

Jag har följt tråden från start. Jag är man övre medelålder. Jag har haft turen och glädjen att bli pappa. När jag växte upp så var det en skönare och bättre inställning mellan man och kvinna. Men jag måste ändå ge dig LaettMjoelk och merapi lite rätt. Män idag måste växa upp, hela systemet är förslappat. Dem flesta kvinnor är bra och vettiga människor, men de är inte intresserade av 30 sek flashbackdase och 9 månaders graviditet, MÄN som vill bli fäder måste ta ansvar, allt handlar ju i slutändan om evolution, om du är wt…. Vill du att dina barn ska bli wt? Om du inte kan svara på den frågan använd isåfall kondom eller p-piller.
Citera
2023-12-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Du förstod som vanligt ingenting.

Ja, man får betalt på jobbet. Chefen skiter dock fullständigt i den gamla damen när hon är förbrukad. Detta har vi män förstått sen dag ett, så det kommer inte som någon chock till skillnad från privilegierade prinsessor som fått höra ”You Go Girrrrrrl” sen de föddes. Väggen är skoningslös, speciellt om man lyssnat på feminismen lögner om att ni kvinnor inte behöver män.

Sympati-Buhu för alla kvinnor som valde karriären före familjen. Som man bäddar får man ligga.

Feminismen säger inte att "kvinnor inte behöver män". Feminismen har som mål att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Vart i detta får du för dig att kvinnor inte skulle behöva män?

Kvinnor behöver män.
Män behöver kvinnor.
Barn behöver män och kvinnor.
Många män och kvinnor behöver/mår bra av barn.

Och i Sverige är det så finurligt ordnat att kvinnor både kan vara feminister, jobba och få barn. Det är ingen motsättning i det.

I landet Melissa bor i är det dock svårare för en kvinna, att kombinera jobb/karriär och barn. Vilket är tragiskt för de kvinnor som både vill jobba/göra karriär och ha barn.
Citera
2023-12-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Förbjud fertila kvinnor att läsa på universitet innan de är 30 så är hela problemet löst.

Låter helt vansinnigt. Det är viktigt att kvinnan har en utbildning och helst också fast anställning, för att kunna jobba upp en bra SGI, vilket behövs för att få ta ut föräldrapenning.

Det som vore viktigare är väl att kvinnor snarast efter studenten plugga och skaffar sig utbildning och jobb när de är 23-26 år, helst. Så kanske de rentav träffar en trevlig man när de pluggar som de gifter sig med och skaffar några kottar med innan de är 35 år. När barnen sedan är i tonåren, kan kvinnan göra karriär/klättra i karriären.
Citera
2023-12-20, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Feminismen säger inte att "kvinnor inte behöver män". Feminismen har som mål att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Vart i detta får du för dig att kvinnor inte skulle behöva män?

Kvinnor behöver män.
Män behöver kvinnor.
Barn behöver män och kvinnor.
Många män och kvinnor behöver/mår bra av barn.

Och i Sverige är det så finurligt ordnat att kvinnor både kan vara feminister, jobba och få barn. Det är ingen motsättning i det.

I landet Melissa bor i är det dock svårare för en kvinna, att kombinera jobb/karriär och barn. Vilket är tragiskt för de kvinnor som både vill jobba/göra karriär och ha barn.
Vem är du att bestämma vad feminism betyder, gubbjävel? Kryp tillbaka till din hundkorg och låt kvinnorna prata, ditt pipande betyder ingenting. Cuck.
Citera
2023-12-20, 23:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det är exakt så enkelt.
Vi lever sen länge i ett samhälle som bygger på liberala värderingar Uven, och inte dina värdekonservativa. Ska du ha dina värdekonservativa lagar får du som sagt flytta till Saudiarabien eller dylikt land. Här prioriterar vi individers rätt att bestämma själva över sina egna liv och inte straff och tvång som du önskar införa.

Genom att avstå från barn, och uppmuntra massinvandring, så håller Ni på att föra Saudiarabien hit, och efter hand som detta händer, så kommer Era liberala och individuella rättigheter att beskäras. Det är inget jag önskar, men som Du bidrar till.

Demography is destiny!

Citat:
Hur får du ihop din föreställning om att män skulle "stå ut" bättre än kvinnor samtidigt som män alltså tar livet av sig i betydligt högre grad?

Män har inte dramatiskt svårare att bilda par än kvinnor, det är en logisk omöjlighet för övrigt.
Däremot så vill alltså betydligt fler kvinnor än män leva som singlar i medelåldern, helt enkelt för att de oftare än män förlorar på att leva i par.
HADE män varit stora förlorare och haft det såååsvårt och jobbigt att leva med en kvinna så hade du alltså inte sett detta närmast desperata sökande hos män för att hitta en kvinna, och de hade velat skilja sig betydligt oftare än vad de vill idag.
Vi har fan redan ältat detta tusen ggr, och jag har bevisat detta för dig redan tusen ggr via forskningskällor på detta.
bara fan ge dig nångång.

Enkelt! Majoriteten män sår ut i alla väder, och de män som inte gör det tar livet av sig längs vägen. Kvinnor tar i mindre utsträckning livet av sig, men står dåligt ut och gnäller som 17 hela tiden.

Kvinnor bildar i hög grad par med en mindre mängd män, medan rätt många män blir utan. Parbildning är i hög grad en kvinnornas marknad.

Citat:
Kvinnor KLARAR sina relationer betydligt bättre än män. Är liksom kvinnor som HAR fler fungerande relationer än män. Aldrig slagit dig vad det beror på?

Vore tämligen omöjligt för män att "systematiskt hindra kvinnor från att reproducera sig".
Hade betytt att män behövde tvingas leva i livslånga celibat.
Tror jag faktiskt inte män hade klarat.

Det är det rätt många män som får göra.

Det är fr a kvinnor som bryter relationer, och som jag visade så har relationer där kvinnor ingår betydligt svårare att fungera harmoniskt.
Citera
2023-12-20, 23:54
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustaf.frigolit
Jag har följt tråden från start. Jag är man övre medelålder. Jag har haft turen och glädjen att bli pappa. När jag växte upp så var det en skönare och bättre inställning mellan man och kvinna. Men jag måste ändå ge dig LaettMjoelk och merapi lite rätt. Män idag måste växa upp, hela systemet är förslappat. Dem flesta kvinnor är bra och vettiga människor, men de är inte intresserade av 30 sek flashbackdase och 9 månaders graviditet, MÄN som vill bli fäder måste ta ansvar, allt handlar ju i slutändan om evolution, om du är wt…. Vill du att dina barn ska bli wt? Om du inte kan svara på den frågan använd isåfall kondom eller p-piller.

Tack för kloka ord. Det är som du säger. Män måste bli bättre på att ta på sig en pappa-roll.
Citera
2023-12-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Vem är du att bestämma vad feminism betyder, gubbjävel? Kryp tillbaka till din hundkorg och låt kvinnorna prata, ditt pipande betyder ingenting. Cuck.

Det är inte jag som bestämt definitionen av vad feminism är. Det är vedertaget att feminism = strävan efter att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt.

* "Feminism, the belief in social, economic, and political equality of the sexes." Källa: Britannica

* "feminism (franska féminisme, av latin feʹmina ’kvinna’), social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män. " Källa: NE ippslagsverket.

* "Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.[1][2][3] Vissa av rörelsens rötter kan spåras till 1700-talet och har sedan dess funnits i en rad olika gestalter." Källa: Wikipedia.

* "Jämställdhet mellan kvinnor och män
Feminismen värnar om kvinnors och mäns lika värde och rättigheter. Många feminister anser att vi lever i ett patriarkat där mannen är överordnad kvinnan. Feminister arbetar för att detta ska förändras så att kvinnorna får samma politiska, sociala, juridiska och ekonomiska möjligheter som männen.
" Källa: SO-rummet.

Ska jag fortsätta mata på med källor till mitt påstående, eller har polletten trillat ner?

Ingenstans handlar feminism om att kvinnor inte skulle behöva män. Kvinnor behöver män oavsett om feminismen finns/inte finns. Precis som män behöver kvinnor. Och barn behöver kvinnor och män. och många män och kvinnor vill ha/behöver barn. Dessa behov försvinner inte bara för att män och kvinnor blir mer jämlika i sina rättigheter, möjligheter och skyldigheter: politiskt, socialt och ekonomiskt.

Och i Sverige kan som sagt en kvinna vara både feminist, jobba/göra karriär och vara mamma.
Svårare i det land Melissa bor i...
Citera
2023-12-21, 01:27
Medlem
Det är kanske inte helt kört för henne iom hon inte ens är 40. Hon får annars hitta något annat att lägga mycket av sin fritid på, typ klimat och miljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in