2023-12-21, 19:58
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tvekar knappast? Se där, nu hittar du på saker igen.
Hittills har de tvekat att kalla in tillräckligt med folk för att få ett slut på kriget i Ukraina.
Vad är det då som säger att Putin skulle få för sig att helt plötsligt mobilisera 20 miljoner pers för att slåss mot Nato, inom låt säga, de närmsta 5-10 åren?? Fram med bevis tack.
Om Ryssland blir hotat så kommer man göra allt i sin makt för att försvara sig.
Ska jag ha bevis på det?
Varför så arg?
Citera
2023-12-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det du skrev, förmodligen i affekt, var ett udda sätt att visa prov på fosterlandskärlek..
Men faktum kvarstår, spelet är riggat och både du och jag är små myror med fast övertygelse om att få barret att trilla åt rätt håll..
https://www.youtube.com/watch?v=k34boxNrqL8
Det spelar ingen roll, jag har ett gott liv och jag vill försvara det och alla de människor jag har omkring mig som jag älskar.

Ungjävel.
Citera
2023-12-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi drömmer här nu att Sverige försvara sitt land med dom soldater vi har och att hela kampen om ljus och mörker ska ske i Stockholm och att alla väst länder skickar alla sina trupper och blahablahablaha.
Det blev nyligen svenska skjutna för att dom var svenskar.
Jag tror inte USA kommer skydda oss.
Jag tror absolut vi ger Ryssland skäl att militärt special operera eller något liknande vilket fuckar våran tillvaro, än att då i jämförelse behålla neutralitet och medla. Tror man att dom svenska skickade vapen kommer vara tungan på vågen? Är det inte bara muckande och idioti på order av USA?
Jag skiter i vad du tror. Kommer fientlig trupp och landstiger i Sverige kommer jag att skjuta på de förbannade asen.

Men det fattar inte ungjävlar som du.
Citera
2023-12-21, 20:02
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Vad har jag misslyckats med?

Jag är bitter och väldigt cynisk. Jag hade stannat och slagits som jag skrev men om jag fick välja, låt oss säga att jag var miljardär då hade jag flyttat från Sverige idag pga den osäkerhet som ligger över oss. Hur kom du in på incels? Och hur fan kan du vara nöjd med landets ledning och vår så kallade demokrati. Dra åt pipsvängen!

Jag slåss för mitt land och den frihet som det landet erbjuder med bland annat demokrati och demokratistyre.

Jag är inte alls nöjd med hur landet leds men det är ett resultat av demokrati - man kan inte sätta sig och böla i ett hörn bara för att "mitt" val inte för styra. Du begriper väl att det fortfarande är demokrati även om inte mitt val får bestämma?

Du får gärna dra om det hettar till, här skulle du bara vara ivägen. Men drar du bör du stanna där du gömmer dig, för här är du inte välkommen tillbaka.
Citera
2023-12-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jaha en till loser.

Jag har förhelvete inte släpat hit en enda jävla babbe! Tvärtom är jag urförbannad på politikerna som släpat hit en massa utlänningar.

Jag lovar att jag inte ska skjuta på en enda europeisk "broder" om de bara håller sig borta från Sverige. Men kommer fanskapen hit med vapen i hand ska jag se till att beväpna mig och möta dem med samma mynt.

Pojkjävel!

Hellre "loser" än att springa judarnas och krigshetsarnas ärenden. De skulle jubla av glädje om vi européer började döda varandra i ett storkrig.
Citera
2023-12-21, 20:03
Medlem
Muslimfittas avatar
Det enda rätta är att alla svenskar vägrar kriga så får våra politiker stå där ensamma som de lallande byfånar de faktiskt är. Är ni med mig?
Citera
2023-12-21, 20:04
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Som vad?

Du bara dribblar och person attackerar. Jävla usel på att övertyga mig om att du har rätt.
Är du handikappad i huvudet eller finns det förmildrande omständigheter jag ska hänsyn till?

Vart är bevisen för att Ryssland kommer att starta ett krig mot Sverige inom 1,5-5 år, och i Norrland dessutom. Har du belägg för detta?
Citera
2023-12-21, 20:05
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Vart är bevisen för att Ryssland kommer att starta ett krig mot Sverige inom 1,5-5 år, och i Norrland dessutom. Har du belägg för detta?

Det är snarare sverige som likt ukraina gjorde innan kriget, muckar gräl med ryssen.
Citera
2023-12-21, 20:06
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Jag slåss för mitt land och den frihet som det landet erbjuder med bland annat demokrati och demokratistyre.

Jag är inte alls nöjd med hur landet leds men det är ett resultat av demokrati - man kan inte sätta sig och böla i ett hörn bara för att "mitt" val inte för styra. Du begriper väl att det fortfarande är demokrati även om inte mitt val får bestämma?

Du får gärna dra om det hettar till, här skulle du bara vara ivägen. Men drar du bör du stanna där du gömmer dig, för här är du inte välkommen tillbaka.
Böla på du och tuffa till dig lite, ditt liv är inget värt men din insats kan vara någon sort hjälp för hipsterna på söder.

Klart man står bakom en frihets kamp men jag ställer inte upp på allt muckande och allt uteslutande av experter vid globala händelser, att det experter säger och tror som motsäger staten skyfflas under mattan och nya medgörliga ansikten kommer fram. Det gör mig arg och äcklad. Och mina arbets kollegors ignorans gör mig uppgiven. Fan vad öl är gott!
Citera
2023-12-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ryssland hade byggt upp ett försvar som nu ådragit sig extrema förluster i manskap och materiel i Ukraina.
Ett krig som fortfarande pågår och sannolikt inte kommer ta slut än på länge.
Lär ta tid innan de kan ersätta dessa förluster.

Med tusentals högteknologiska stridsflyg och långdistansvapen så behöver man inte 10tals miljoner artillerigranater per nation som Ryssland förlitar sig stort på. När man kan slå mot motståndaren från avstånd långt inne på fiende territorium så har man ett övertag.
Om Nato nu har ett så stort övertag varför går dom inte in och utplånar Ryssland?
Citera
2023-12-21, 20:07
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Det finns inga bevis.
Men man kan ju tänka sig.
Fast du kanske äter feeden och aldrig själv tänker.

Goodluck with that
Citera
2023-12-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ryssland har säkerligen 20 miljoner män i stridsduglig ålder och den ryska regimen tvekar knappast att använda dessa och använda samma taktik som slaget i stalingrad.

Ukraina har förlorat hela tiden. I två års tid. Ryssland är starkt och väst är inte det. Ryssarna är väl motiverade och USA är patetiskt svagt med sina enorma skulder. Halva Ukrainas statsbudget finansieras av detta skuldsatta väst nu.

Vi kanske inte ska behöva oroa oss så mycket trots allt. Det här hårda tonläget kommer alltså från svenska riksdagsmän. De är ju ena fjantar. Det är ju Billström också. De står på förlorarsidan och kan inte erbjuda Sverige och svenskarna något gott så de låter jättetuffa nu. Men de pyser ju ihop sedan och snabbt går det. Det gick snabbt på slutet i Vietnam och i Afghanistan och mellanöstern lyckas vare sig USA eller Israel styra och ställa över.

Viktigast för alla oss tillsammans, här inkluderar jag NATO-mupparna i den här tråden, är i slutändan konstruktivt väst-styre återigen. Det här är att kasta pengar in i ett svart hål och det sker utan någon som helst seger i sikte, som alltså ukrainarna ska lyckas med. Två år hittills som sagt.
Senast redigerad av Tjoenlai 2023-12-21 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in