2023-12-20, 19:33
Medlem
Mx_1337s avatar
Otto tar denna!!! (säger mitt inre, såklart heeeelt utan färgade förhoppningar )

Hoppas kan man ju alltid göra givetvis. Det blir riktigt tufft, men inte omöjligt.
Citera
2023-12-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Då kom priset på 23/12 PPV DAZN 179:- och av någon anledning har det svenska kommentatorer, Bara hoppas man får in de Engelska istället för annars blir bara B style!
Behöver man ha en aktiv prenumeration för att kunna köpa PPV?

För övrigt har jag en god magkänsla. Wallin kan vinna. Självsäker och avspänd medan Joshua är lite övertänd, fokuserar på jidder med Miller, matchsnack med Wilder och pratar om att bli världsmästare för tredje gången. Ottos enda fokus är Joshua och att stöka till manuset. Det kan mycket väl gå vägen! Wallin är ingen Helenius.
Citera
2023-12-20, 22:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2215

För övrigt har jag en god magkänsla. Wallin kan vinna. Självsäker och avspänd medan Joshua är lite övertänd, fokuserar på jidder med Miller, matchsnack med Wilder och pratar om att bli världsmästare för tredje gången. Ottos enda fokus är Joshua och att stöka till manuset. Det kan mycket väl gå vägen! Wallin är ingen Helenius.
Jag har följt AJ sedan han kom fram och detta fokus han har nu på fighten har jag INTE sett på länge det är game on eyes on him, AJ kommer dra ut Wallin på KO mellan 4-8 ronden för han har mer precision samt klinisk i sina slag och det är inte Fury Wallin går upp mot utan det är en annan boxare!

Du måste vara aktiv ja på DAZN för komma åt PPV!
Citera
2023-12-20, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har följt AJ sedan han kom fram och detta fokus han har nu på fighten har jag INTE sett på länge det är game on eyes on him, AJ kommer dra ut Wallin på KO mellan 4-8 ronden för han har mer precision samt klinisk i sina slag och det är inte Fury Wallin går upp mot utan det är en annan boxare!

Du måste vara aktiv ja på DAZN för komma åt PPV!
Visst är det mer fighting spirit i AJ nu än på länge, men han är fokuserad på allt och alla, inte Wallin. Underskattning har vi sett åtskilliga exempel av i boxningshistorien.

Tror ditt tips kan gå hem, men jag har ändå en god magkänsla av just de skäl jag anförde.
Citera
2023-12-21, 13:12
Medlem
Oddsen verkar landa i att Otto är en 5-1 underdog.
Buster Douglas var 42-1 emot Tyson i Tokyo 1990 om jag minns rätt.

Wallin är sannerligen ingen KO artist..men jag finner att vissa tenderar att underskatta hans slagstyrka.
Hittills i karriären har Otto lyckats sätta sig i tillräcklig respekt hos respektive opponent..Tyson Fury inkluderad.
Det fanns tillfälle när Fury kändes skakad..och Gassiev var det defintivt i Ottos senaste fight.
Fighten kan avgöras via hjärta.Det är ingen ovanlighet inom Boxning.
Lyckas Otto klocka Joshua rimligt tidigt kan det innebära inom skal boxning av Joshua som inte litar pa sin käke alltsedan Ruiz stoppade honom.

Mentalt verkar det som om Joshua är ute efter en övertygande statementseger via övertygande boxning samt helst brutal KO a la Heleniusfighten.
En knapp poängseger över Otto kommer att undergräva AJs rykte ytterligare.
Här ligger landet,och Joshua vet naturligtvis om det.
Här finns möjligen chans till att sätta ytterligare press över Joshua under fighten.
Joshua förefaller mycket laddad,detta kan transformera sig till att boxaren spänner sig.

Vi lär se Lördag.Jag tror att nyckel till seger för Wallin ligger i att sätta sig i respekt tidigt och att därefter kunna boxa ut en Joshua som boxar inom eget skal.

Det är inte troligt det inträffar..men större mirakel har definitiivt skett i ringen än att Wallin besegrar Joshua.Otto har bättre käke,större hjärta och boxar smartare än Joshua.
Kan Wallin omvandla dessa egenskaper till att etablera övertag med jab ligger seger inom det möjligas gräns.
Ytterligare att ta ställning till är konditionen.Blir fighten längre än sex ronder kan detta innebära ytterligare plusfaktor för Wallins konto.Joshua är en mini Frank Bruno.Han har lite för mycket muskelmassa som otvetydigt blir tungt att bära senare deler av fighter.

Jag tror att Joshua vinner UD..men det är inte sa att jag trodde att Buster Douglas skulle ha minsta janne emot Tyson alla dessa dagar sedan..vad vet jag?

Spännande blir det.
KOM IGEN OTTO!
Senast redigerad av Lookalike 2023-12-21 kl. 13:19.
Citera
2023-12-21, 13:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Oddsen verkar landa i att Otto är en 5-1 underdog.
Buster Douglas var 42-1 emot Tyson i Tokyo 1990 om jag minns rätt.

Wallin är sannerligen ingen KO artist..men jag finner att vissa tenderar att underskatta hans slagstyrka.
Hittills i karriären har Otto lyckats sätta sig i tillräcklig respekt hos respektive opponent..Tyson Fury inkluderad.
Det fanns tillfälle när Fury kändes skakad..och Gassiev var det defintivt i Ottos senaste fight.
Fighten kan avgöras via hjärta.Det är ingen ovanlighet inom Boxning.
Lyckas Otto klocka Joshua rimligt tidigt kan det innebära inom skal boxning av Joshua som inte litar pa sin käke alltsedan Ruiz stoppade honom.

Mentalt verkar det som om Joshua är ute efter en övertygande statementseger via övertygande boxning samt helst brutal KO a la Heleniusfighten.
En knapp poängseger över Otto kommer att undergräva AJs rykte ytterligare.
Här ligger landet,och Joshua vet naturligtvis om det.
Här finns möjligen chans till att sätta ytterligare press över Joshua under fighten.
Joshua förefaller mycket laddad,detta kan transformera sig till att boxaren spänner sig.

Vi lär se Lördag.Jag tror att nyckel till seger för Wallin ligger i att sätta sig i respekt tidigt och att därefter kunna boxa ut en Joshua som boxar inom eget skal.

Det är inte troligt det inträffar..men större mirakel har definitiivt skett i ringen än att Wallin besegrar Joshua.Otto har bättre käke,större hjärta och boxar smartare än Joshua.
Kan Wallin omvandla dessa egenskaper till att etablera övertag med jab ligger seger inom det möjligas gräns.
Ytterligare att ta ställning till är konditionen.Blir fighten längre än sex ronder kan detta innebära ytterligare plusfaktor för Wallins konto.Joshua är en mini Frank Bruno.Han har lite för mycket muskelmassa som otvetydigt blir tungt att bära senare deler av fighter.

Jag tror att Joshua vinner UD..men det är inte sa att jag trodde att Buster Douglas skulle ha minsta janne emot Tyson alla dessa dagar sedan..vad vet jag?

Spännande blir det.
KOM IGEN OTTO!
Alltså hypen om Wallin fortsätter som eg är en habil boxare utan KO punch och sedan folk kollar på Fury fighten, Det går inte jämföra en tung Fury som är plattfotad och rör sig väldigt segt i ringen och han försöker hänga & nöta ut en boxare!

AJ är en annan kaliber än det Wallin ens varit upp mot en boxare som har KO slaget i sig och är mer snabb på fötterna som kan göra att AJ kan sätta upp jabben och få till sina combos, Mellan 4-8:e ronden ligger Wallin uträknad där någonstans är verkligheten mellan en AJ som är mer fokuserad än han varit och Wallin som försöker vara osvensk och kaxa till sig!
Citera
2023-12-21, 16:29
Medlem
Citat:
Alltså hypen om Wallin fortsätter som eg är en habil boxare utan KO punch och sedan folk kollar på Fury fighten, Det går inte jämföra en tung Fury som är plattfotad och rör sig väldigt segt i ringen och han försöker hänga & nöta ut en boxare!

AJ är en annan kaliber än det Wallin ens varit upp mot en boxare som har KO slaget i sig och är mer snabb på fötterna som kan göra att AJ kan sätta upp jabben och få till sina combos, Mellan 4-8:e ronden ligger Wallin uträknad där någonstans är verkligheten mellan en AJ som är mer fokuserad än han varit och Wallin som försöker vara osvensk och kaxa till sig!

Man kan inte annat än vara självsäker i Boxning.
Det ligger i sportens natur att man tvingas vara det..oavsett om det är självbedrägeri eller ej.
Det är ju inte pingis det handlar om,och allvarlig skada kan aldrig helt bortses fran.
Jag tycker Otto uppvisar rätt attityd.Uppfattar det ej som kaxighet utan snarare den nödvändiga självsäkerheten.
Joshua ser mycket laddad ut med fight mode on redan i Tisdags.Det känns mer osäkert tycker jag.
Presskonferens snart,möjligt det ger lite att spinna vidare mentala biten.
Störst press ligger hos stora förhandsfavoriten.
Fukkar AJ upp emot Otto försvinner sista chansen för honom.
Vi lär se Lördag.
Citera
2023-12-21, 17:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Presskonferens startade för drygt en halvtimme sen.

18 gånger pengarna på Wallin Är inte det jävligt högt? Ok att Joshua skulle vara favorit men så stor favorit? Jag har aldrig varit en gambler och tänker inte börja nu men hade jag varit hade jag lätt lagt in typ en röding på Otto till sånt bra odds.
Citera
2023-12-21, 18:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Får Nazityskland-vibbar när alla boxare, promoters osv. ska tacka Saudiarabien och prinsen i varannan mening. Känns som det är skrivet i kontraktet att de måste tacka de hela tiden. Känns som rena Hitler-fasoner.
Citera
2023-12-21, 18:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Man kan inte annat än vara självsäker i Boxning.
Det ligger i sportens natur att man tvingas vara det..oavsett om det är självbedrägeri eller ej.
Det är ju inte pingis det handlar om,och allvarlig skada kan aldrig helt bortses fran.
Jag tycker Otto uppvisar rätt attityd.Uppfattar det ej som kaxighet utan snarare den nödvändiga självsäkerheten.
Joshua ser mycket laddad ut med fight mode on redan i Tisdags.Det känns mer osäkert tycker jag.
Presskonferens snart,möjligt det ger lite att spinna vidare mentala biten.
Störst press ligger hos stora förhandsfavoriten.
Fukkar AJ upp emot Otto försvinner sista chansen för honom.
Vi lär se Lördag.
Har följt AJ och detta är mer eller mindre en annan AJ dvs hungrig och mer skärpt och har edgen sedan att han bytt till Ben Davidson som hans för torskar han nu är det sista chansen för nya tränare har tydligen gett effekt, Otto Wallin ger inte mycket av chans sorry är väldigt realistisk och sedan har han väldigt svårt komma dit han är nu!
Citera
2023-12-21, 19:06
Medlem
Uppgifter i Daily Mail där det snackas om att Joshua vs Wallin är 75 Miljoner pund match.
Visst f-n har arabs pröjsat stort för detta..men dessa orimliga summor?
Inga konstigheter annars,inga sena avsteg gällande dessa sammanlagt 16 fighters.

Tror att Wallin tjänar 5 Miljoner Pund här,minst.
Citera
2023-12-22, 16:51
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2215

Här kan du köpa enbart matchen.

https://www.ppv.com/events/joshua-vs-wallin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in