2023-12-21, 18:24
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det finns inget att försvara ändå. Försvara fem miljoner parasiter på samhällskroppen?

För egen del är det mig, mitt, mina och min plats på jorden jag är beredd att försvara.

Sen finns det ju även andra än den delen du verkar vara inne på att det är som ska försvaras.

Det är väl de som blir parasiterade på du ska fokusera på att försvara, eller anser du att dessa inte förtjänar eller behöver något försvar?
Citera
2023-12-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
du upprepar bara vad jag säger. Norrmän och danskar är inte svenskar men de var med och krigade om och erövrade Sverige och idag ses de som (försvenskade?) förfäder. Jag skrev skandinavier av en anledning. Tänkte inte svara förra kommentaren när han gjorde samma misstag som du iochmed att det är rätt offtopic men om fler personer poängterar aamma sak får jag väl förtydliga mig.

Jag har ingen aning om vad du pratar om. Varken Danmark eller Norge har "krigat och erövrat" Sverige, om du inte räknar med danskarnas innehav av Skåne, Halland och Blekinge? Långt ifrån hela Sverige. Och norrmännen har aldrig ens försökt sig på något liknande. Inte i förhistorisk tid, inte under vikingatiden, inte under medeltiden. Inte alls.

Tror du att vi alla är ättlingar från danskar och norrmän som på något magiskt sett erövrade och utrotade den ursprungliga svenska befolkningen, eller vadå? Du är helt väck här, kompis.
Citera
2023-12-21, 18:29
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
För egen del är det mig, mitt, mina och min plats på jorden jag är beredd att försvara.

Sen finns det ju även andra än den delen du verkar vara inne på att det är som ska försvaras.

Det är väl de som blir parasiterade på du ska fokusera på att försvara, eller anser du att dessa inte förtjänar eller behöver något försvar?
Fast vad du egentligen är satt att försvara nu, bakom alla ridåer av propaganda, är den internationella judens ekonomiska utsugarsystem.
Citera
2023-12-21, 18:30
Avslutad
Citat:

Nej, de har ju medvetet kastat bort landet på soptippen. De har gjort absolut allt för att förgöra landet och har lyckats till 100%.
Senast redigerad av Juristen08 2023-12-21 kl. 18:33.
Citera
2023-12-21, 18:39
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Fast vad du egentligen är satt att försvara nu, bakom alla ridåer av propaganda, är den internationella judens ekonomiska utsugarsystem.

Nej, jag försvarar mig, mitt, mina och min plats på jorden.

Inte det "demokratiska" pissystemet och den farsartade fejkkapitalismen som råder inom det västerländska konsumtionssamhället. Att det skulle ske under svensk flagg för ett gemensamt mål är inte samma sak som att det inte kan finnas ytterligare mål längre fram.

Om det var helt upp till mig hade Sverige delats upp i flera små självbestämmande delar och inte varit som nu - ett land där makten är centraliserad och besluten fattas långt från dem dessa påverkar.
Citera
2023-12-21, 18:39
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Du har fel och jag får återkomma och säga vad var det jag sa om 1.5-5 år.
Trump vill lämna NATO och det är ingen omöjlighet och USA drar in stödet till Ukraina ganska snart utan att Trump har gjort någonting. Vi är inte med i NATO och USA England och dom andra länderna i EU kommer inte offra sitt folk för oss. Kolla hur det ser ut i Ukraina... Vi kommer få vapen thats it.
Varför jag tror att det kommer kriga i Norrland är dels det geografiska läget och dessutom den ofantliga mängd av ödeland som finns där. En sådan plats kan man möta Ryssen på och det är även den vägen Ryssen kommer om dom vill slå ut amerikanska baser.
Vi kan absolut bli avmilitariserade och det kan ske snabbt innan USA lyckats få in tillräckligt med folk för att kunna bjuda på något motstånd. Våran egna militär är ju rena skämtet, Estland hade tagit oss i krig nästintill.
Vi muckar med Ryssland och du vet vad som sker när man muckat tillräckligt mycket, det smäller.

Du är om någonting naiv som många andra i detta land som uppenbarligen är skitnöjda med politiker och allt annat. En idiot i mina ögon.

God Jul.

Ja återkom du. Precis samma nonsens som dina gelikar sa för 2 år sen när kriget började.
Så fort som Sverige ansöker om Nato-medlemskap så kommer Ryssland att svara på det med missilattacker. Ja det har vi sett mycket av.

Du gillar det inte, jag fattar. Men det är bara för dig att acceptera att Sverige har nära band med USA och Nato-länder, och haft det sedan kalla kriget. Vi hade beskydd redan då, och detta skydd utökas nu. Desinformation och propaganda kommer du inte långt med.
Hahha, jämföra Sverige med Ukraina på det viset. Hur lågbegåvad är du på en skala?

Hur ska de ta sig till Norrland menar du? De lär inte kunna ta sig igenom Finland till att börja med, och hela Östersjön och Bottenhavet kommer vara under Natos kontroll.

En sak till. Så fort som Ryssland visar tecken på att förbereda en attack så kommer USA och Nato vara väl informerad och redan på plats.
Finns inte en chans att det skulle undgå nån. Vi såg hur Ryssarna förberedde invasionen av Ukraina under lång tid. En invasion av Nato (ja Sverige kommer att vara Nato-medlem innan Ryssland ens har möjlighet till anfall mot andra länder) är en mycket komplicerad operation som man inte gör på en piss kvart.
Är du verkligen så jävla dum att du inte förstår detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Juste, du tror också att Ukraina ska vinna kriget....... Efterbliven......
Och Ryssland är ett land med 400 miljoner personer, behöver dom 2 miljoner soldater så fixar dom det på ett ohumant vis ja men dom fixar det. Du försöker förminska Ryssland men jag kan inte förstå varför. Dom må va alkoholiserade galningar men kom igen sluta ljug för dig själv. Det är patetiskt.
Och skillnaden från innan vi släppte neutraliteten tills nu är enorm och inte till det bättre.
Förstår du inte det så råder jag dig att söka hjälp.

Om Ukraina får all hjälp de behöver så är det möjligt. Men inte som det ser ut nu när knappt något stöd tilldelats som gör det möjligt för dom att avancera.

Ja förr hade vi en betydligt större militärmakt än vad vi har i dag. Men detsamma kan sägas om Ryssland. Jämför Ryssland idag med Sovjet så är skillnaderna enorma.
Går lixom inte att jämföra.

Men vänta. Lyssna på detta.
Ryssland har under 2023 lagt $84 miljarder på försvaret, Nato 1,26 biljoner.
Hur mycket de än spenderar på sitt försvar så kommer de aldrig att komma i närheten av Nato.
Därför är det dömt att misslyckas att ge sig på oss.
Eller du kanske tror att Kina ska hjälpa Putin? Det typ det som behövs i såna fall.

Gör dig nu själv en tjänst och logga ut från flashback innan du skämmer ut dig ännu mer.
Citera
2023-12-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?
Sverige har ju bli ett legitimt mål nu när samarbetet med USA har ökat.
Dessutom hjälpen till Ukraina och ansökan om Nato som inte går igenom gör ju att Sverige kan få räkna med repressalier från Ryssland.
Sverige är ju just nu perfekt för Ryssland för att sätta käppar i hjulet för Natos utvigdning.
Kanske inte hela Sverige men i alla fall Gotland.
Så det är ju inte underligt att dom har börjat att patrullera i Östersjön.

Så Sverige har ju klantat till det rejält dem senaste tiden..
Citera
2023-12-21, 18:41
Medlem
Rotorbladets avatar
Citat:
Sluta larva dig och håll dig till topic för den här tråden.

Det som är att klassa som väl känt finns det inget behov av att styrka med källor och om du trots allt missat det och vill läsa själv fungerar Google säkert lika bra på din plattform som på min.

Det är inte alls off topic, tvärtom. Hela våran "förberedelse för krig" har med Ryssland och det påstådda hotet därifrån. Då vore det klädsamt om ni som målar upp det hotet kan presentera åtminstone ett citat där Putin uttrycker hur baltstaterna ska invaderas och hur resten av Europa inkl Sverige kommer läggas under deras fötter.
Citera
2023-12-21, 18:44
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Nej, de har ju medvetet kastat bort landet på soptippen. De har gjort absolut allt för att förgöra landet och har lyckats till 100%.

Så, med det kan vi konstatera att du är en av alla dem som varit bidragande till att göra så om du fortfarande befinner dig i Sverige och är en del av Sveriges befolkning... Detta med tanke på att du beskriver det som om det bara finns två alternativ; parasiter och sådana som gjort parasitersndet möjligt.

Well, om man bara ser problem och sig själv som en bidragande orsak till problemet kanske det är lika bra att inte vara med och försvara...
Citera
2023-12-21, 18:47
Avslutad
Citat:
Så, med det kan vi konstatera att du är en av alla dem som varit bidragande till att göra så om du fortfarande befinner dig i Sverige och är en del av Sveriges befolkning... Detta med tanke på att du beskriver det som om det bara finns två alternativ; parasiter och sådana som gjort parasitersndet möjligt.

Well, om man bara ser problem och sig själv som en bidragande orsak till problemet kanske det är lika bra att inte vara med och försvara...

Det finns runt fem procent vettiga människor i landet.
Citera
2023-12-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Eftersom valet står mellan USA och ryssland. USA är the lesser of two evils med god marginal.

Utan NATO och USA skulle ryssland styra och ställa i hela norra och östra europa.
Nordeuropéer och östeuropér vet vilka odjur ryssarna är och det sista vi vill är att ryssarna ska kunna dominera över oss.

Fråga gärna en finländare eller en estländare om det är USA eller ryssland som är "extremt onda".
Varför har nästan alla länder som styrdes av Moskva, valt att söka sig till NATO?

För att det är bättre än alternativet. Givetvis.

Är du efterbliven? Vet du ens vad invasion betyder?
Att "gå in" militärt i ett annat land, utan deras tillstånd, är att anfalla det landet.

Ordet invasion kommer från latinets invasio som betyder anfall/angrepp.

Om Sverige "går in" i Finland så är det en invasion. Det spelar ingen roll att det är "historiskt svenskt område".
Det spelar ingen roll om vi bara "går in" i de svenskspråkiga delarna heller. Det skulle ändå vara en invasion av Finland.

Tror du att irländare ser sig som engelsmän bara för att de är engelskspråkiga?

Fattar du verkligen inte detta? Då är du nog efterbliven.

Jag har levt ett långt liv, konspirationsteoretikerna har kommit och gått och de har aldrig haft rätt.

Konspirationsteorier blir inte sanna bara för att du och andra dårar tror på dem.

Lyssna aldrig på en yrande dåre.
Sverige behöver varken välja Ryssland eller USA, det där är bara propaganda för att vi ska känna oss tvungna att välja USA.
Citera
2023-12-21, 18:50
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ja återkom du. Precis samma nonsens som dina gelikar sa för 2 år sen när kriget började.
Så fort som Sverige ansöker om Nato-medlemskap så kommer Ryssland att svara på det med missilattacker. Ja det har vi sett mycket av.

Du gillar det inte, jag fattar. Men det är bara för dig att acceptera att Sverige har nära band med USA och Nato-länder, och haft det sedan kalla kriget. Vi hade beskydd redan då, och detta skydd utökas nu. Desinformation och propaganda kommer du inte långt med.
Hahha, jämföra Sverige med Ukraina på det viset. Hur lågbegåvad är du på en skala?

Hur ska de ta sig till Norrland menar du? De lär inte kunna ta sig igenom Finland till att börja med, och hela Östersjön och Bottenhavet kommer vara under Natos kontroll.

En sak till. Så fort som Ryssland visar tecken på att förbereda en attack så kommer USA och Nato vara väl informerad och redan på plats.
Finns inte en chans att det skulle undgå nån. Vi såg hur Ryssarna förberedde invasionen av Ukraina under lång tid. En invasion av Nato (ja Sverige kommer att vara Nato-medlem innan Ryssland ens har möjlighet till anfall mot andra länder) är en mycket komplicerad operation som man inte gör på en piss kvart.
Är du verkligen så jävla dum att du inte förstår detta?

Om Ukraina får all hjälp de behöver så är det möjligt. Men inte som det ser ut nu när knappt något stöd tilldelats som gör det möjligt för dom att avancera.

Ja förr hade vi en betydligt större militärmakt än vad vi har i dag. Men detsamma kan sägas om Ryssland. Jämför Ryssland idag med Sovjet så är skillnaderna enorma.
Går lixom inte att jämföra.

Men vänta. Lyssna på detta.
Ryssland har under 2023 lagt $84 miljarder på försvaret, Nato 1,26 biljoner.
Hur mycket de än spenderar på sitt försvar så kommer de aldrig att komma i närheten av Nato.
Därför är det dömt att misslyckas att ge sig på oss.
Eller du kanske tror att Kina ska hjälpa Putin? Det typ det som behövs i såna fall.

Gör dig nu själv en tjänst och logga ut från flashback innan du skämmer ut dig ännu mer.
Kolla på hur Ukraina ser ut. Sverige är inte och kommer inte vara medlem i NATO.
NATO kommer tappa sin kraft när och om USA lämnar men har redan tappat vikt med splittringarna i Palestina gällande Turkiets ställning och även den ovilja att skicka trupper av USA i Ukraina visar på ett ungefär hur det skulle se ut om vi var i knipa.
När och om Ryssen gör claim på svedala kommer svenskan böja sig och smörja in rumpan för att älska ryssen som det undergivna folk svenne blivit. Finnen däremot kommer ha lite Sisu.
(Din uppkäftiga attityd är det bara du som lider av så jag kommer inte svara utförligare än det jag har gjort)

God Jul
Senast redigerad av Unoboss 2023-12-21 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in