Citat:
Ursprungligen postat av
pyssen87
Tycker det låter som deras avskedad låter dåligt skött. Antar att du också läst HD:es stora intervju med dom idag. Dom hade jobbat som vanligt senare på kväll hade Koch kommit och berättat att dom hade fått kicken, ingen förvarning eller liknade, fick inte ens träffa truppen efteråt för att ta farväl eller liknade. Okej om dom kände att dom behöver göra sig av med dom för resultaten har uteblivit etc. Men efter att ha läst deras intervju hade man kanske kunnat göra det lite mer respektfullt än att komma och knacka på, på kvällen efter en arbetsdag.
Vi får ALDRIG glömma vad båda bröderna ha gjort för Bandyklubben vilka jävla kliv dom fick oss att ta, utan dom hade vi inte ens kommit till finalen säsong 20/21 vågar jag nog påstå. Dom förtjänar en stor jävla hyllning den 28:de och hoppas att båda två är på plats!
En sak många missar är att sätta saker i perspektiv. Håller med om att de gjort mycket, om man utgår ifrån vad som gjorts tidigare. Men skillnaden är att de som tar beslutet väger troligen in vad de uträttat i förhållande till mål och kostnader. Kan inte svära på det, men de första åren ökade Rögles budget och framgången kom som ett köpt brev på posten. Ny högre mål sattes, ännu mer pengar satsades. Det började gå sämre och från ledning och sponsorer sågs det som ett misslyckande. Det tror jag var en stor anledning, och från det perspektivet är beslutet att sparka inte fel, och när det är gjorts är det bara att gå vidare.
Man ska komma ihåg att det är svårt att vara ett i toppen två år i rad, mellan Lakers andra och tredje guld landade Lakers runt 10 och 11 innan de vann igen.
Hade gärna sett Rögle hålla kvar vid sin linje i motgång, men nu ansågs den inte hålla längre och det kan jag förstå, från perspektivet att ha bröder som chefer när problem radar upp sig, vem ska spelarna och ledarna vända sig till? Det borde Rögle fattat att det är ett stort problem, kanske det som gjorde att Bröderna inte håller långsiktigt.