2023-12-21, 10:26
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
1. Din förklaring till krigshetsande globalist dryper av floskler och är i total avsaknad av konkret definition. Du upprepar bara det jag ofta hör extremister, ryssar och araber rabbla upp i andra trådar.

2. Angående Trump: jag hatar honom inte men däremot anser jag att han skapar enorm instabilitet i världen. Bara det faktum att han vill hålla sig väl med terroristen Putin säger ju en hel del.
1. Jo men du ställer för höga krav, jag sitter på mobilen och har inte möjlighet att skriva en oemotsäglig uppsats till dig, vill du inte acceptera begreppet så har jag inte någon egentlig möjlighet att överbevisa dig. Du känner dock till det jag nämner, WEF och bilderberg är organisationer med enorm makt som uttalat har agendan om världsregering, lägger man därtill militärindustrin så är det hela ganska 1+1.

2. Okej det där är ju i alla fall en anledning, håller inte riktigt med men det är en annan fråga. Att hålla sig väl med Putin trots dennes uppenbara brister känns bra mycket stabilare än att riskera ww3. Det är krasst och kanske okänsligt men om vi har att välja på att låta ryssen ta ukraina och ett tredje världskrig med fusionsbombmakterna som direkta motparter så är valet ganska enkelt.

För öveigt så tror jag att det vi här nere på gatan får veta är högst begränsat, varför Putin invaderade Ukraina är en fråga som jag tror att vi saknar all förmåga att besvara korrekt. Media ljuger om och mörkar precis vad som helst, man kastade nyss sin trovärdighet i papperskorgen för tt skydda en av wahlgrens liksom, vad tror du man kan tänka sig ljuga om eller mörka när det kommer till R v U?

Narrativet som går ut på att putin invaderade för att han är ondskefull/maktgalen känns mycket svagt, motnarrativet likaså.
Citera
2023-12-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Trump kommer sannolikt åka I fängelset för sina brott vid stormningen av capitolium, så det vore dumt att göra honom till president då. Ni Trumpfans får väl hoppas på DeSantis istället. Han är som Trump, bara ännu värre, mer och tydligare fascist. Gillar man Trump borde man älska honom.
Nja Nikki Haley verkar komma starkt nu.
Citera
2023-12-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, men inte jämförbart.
I detta fall är det tydligt att det handlar om samhällsraserande valfusk från demokraterna.

Ja, det är säkert tydligt för dig och din sekt.
Citera
2023-12-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
1. Jo men du ställer för höga krav, jag sitter på mobilen och har inte möjlighet att skriva en oemotsäglig uppsats till dig, vill du inte acceptera begreppet så har jag inte någon egentlig möjlighet att överbevisa dig. Du känner dock till det jag nämner, WEF och bilderberg är organisationer med enorm makt som uttalat har agendan om världsregering, lägger man därtill militärindustrin så är det hela ganska 1+1.

2. Okej det där är ju i alla fall en anledning, håller inte riktigt med men det är en annan fråga. Att hålla sig väl med Putin trots dennes uppenbara brister känns bra mycket stabilare än att riskera ww3. Det är krasst och kanske okänsligt men om vi har att välja på att låta ryssen ta ukraina och ett tredje världskrig med fusionsbombmakterna som direkta motparter så är valet ganska enkelt.

För öveigt så tror jag att det vi här nere på gatan får veta är högst begränsat, varför Putin invaderade Ukraina är en fråga som jag tror att vi saknar all förmåga att besvara korrekt. Media ljuger om och mörkar precis vad som helst, man kastade nyss sin trovärdighet i papperskorgen för tt skydda en av wahlgrens liksom, vad tror du man kan tänka sig ljuga om eller mörka när det kommer till R v U?

Narrativet som går ut på att putin invaderade för att han är ondskefull/maktgalen känns mycket svagt, motnarrativet likaså.

Jo jag vet, du och din sort brukar ofta tjata om Wef ocoh Bilderberg.

Att kalla Rysslands orättfärdiga invasion för ett narrativ får mig dessutom att tro att du spelar vatnikbingo men det kan vi kanske ta i en annan tråd.
Citera
2023-12-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja din fantasi om hur rättssystemet funkar är verkligen bisarr.
Uppenbarligen inte lika bisarr som fantasin hos Colorado supreme court.
Citera
2023-12-21, 10:51
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om SC upphäver detta har vi bevis på att det sitter valfuskande demokrater i domstolarna.
Viket redan är uppenbart för alla inte självvalt blinda.
Eller också bevisar det isf att tRumps tillsatta domare i SC hellre kysser The GOPfather's ring än att göra sitt jobb som jurister. Quid pro quo!
Citera
2023-12-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jo jag är jätteintresserad av hans ”delaktighet”. Kan du inte visa den? Snälla lägg ut allt du har.

Sådana mängder går inte att lägga ut.
En Trumpföljare är faktaresistent enligt känt maner.
Citera
2023-12-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, det är säkert tydligt för dig och din sekt.

Sekten som ser verklighet från ett icke hjärntvättat tillstånd?
Detta är bara ytterligare en liten del av valfusk på industriell skala.
Citera
2023-12-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Trump är den mest kriminella president som USA har haft sen landet bildades år 1776. Vore toppen om han förbjöds att ställa upp i valet. Tror dock inte att det kommer att hända.

Fan vad enögd du är! Mest kriminella president?? är du så korkad?? Förstår väl att du bara lyssnar på allt vad media skrev om honom. Herregud!
Citera
2023-12-21, 12:03
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Inte klart än. Det ska tas upp i Högsta domstolen. Men det är mycket mycket mycket illa.

Inbördeskrig och demokraterna kommer att starta ett tredje världskrig.

Trump var enda hoppet att vi skulle undvika ett tredje världskrig.

För det första så har denna dom inget med presidentvalet att göra, bara primärvalet i Colorado.

För det andra (det fetade): Med Trump som president och USA som då (enligt Trump själv) kommer att lämna NATO, ja då är det upplagt för ett tredje världskrig! Med ett försvagat NATO så kommer Ryssland och Kina att kunna göra precis vad de vill, och de kommer inte att tveka.
Ur just det perspektivet så är Trump fullkomligt livsfarlig som blivande president!
Citera
2023-12-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det är gott att USA stoppar landsförrädaren från att vara valbar i demokratiska val. Trump har gjort sig skyldig till så många brott men det värsta är statskupp-försöket den 6 januari 2021 då hans medlöpare på Trumps uppmaning stormade Capitolium med flera dödsoffer som följd.

Trump är ett hot mot världsfreden och allt vad demokrati heter. Lock him up !!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/colorado-bannar-trump-fran-delstatens-primarval
Högsta domstolen i Colorado har beslutat att den tidigare presidenten Donald Trump är diskvalificerad från att delta i delstatens primärval i mars 2024 samt det efterföljande presidentvalet.

Domstolen bedömer att attacken mot Capitolium den 6 januari 2021 var att betrakta som ett uppror, och att Donald Trump var delaktig. Därmed anser domstolen att han brutit mot det 14:de tillägget i USA:s konstitution och får därav inte inneha några ämbeten i USA. Colorados delstatssekreterare kan därför inte ha med Trump på delstatens valsedlar.

Om beslutet står sig innebär det att Donald Trump inte kan vinna primärvalet i Colorado den 5 mars, och att delstatens delegater istället går till någon av de andra republikanska kandidaterna. Om Trump blir vald till republikanernas kandidat så får han därefter inte heller stå med på valsedlarna i Colorado, när det är presidentval i november.

– Vi drar inte dessa slutsatser lättvindigt, skriver domstolens majoritet.

Hot mot världsfred?? Märkte du aldrig att hans twitter blev blockerad där han bad folk inte storma mot capitol men den jävla nancy pelopsi och hennes gäng stoppade hans inlägg tills Musk släppte honom tillbaka på twitter. Så fanns det hans meddelande den 6 Jan. Fyra år under Trump som president var det bästa som har hänt! Nu påstår du Trump är ett hot?? Nej, dessa folk är livrädda för hono m att sanningen ska komma fram på bordet. Fattar du ingenting??? DU är en av de marionett som tror på allt vad media, eliten säger, skriver. Sök sanningen!!
Citera
2023-12-21, 12:21
Medlem
BBBodiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryskillet
Jadu, peka på vilka av hans beslut som president som var dåliga. Tror de flesta motståndarna hade hoppats på att det skulle vara enklare. Capitolium verkar vara allt de har vilket är varför vi ser att demokrater gör allt för att gå på honom genom rättsväsendet istället.

Jag tar upp det för att det är därför han blir blockerad. Sorgligt att du inte ser kopplingen.
Repbublikanerna vumar så för konstitutionen men inte när den går emot dem.

Utgångspunkten för domarnas resonemang är det tredje stycket i det 14:e tillägget till konstitutionen. Det slår fast att den som svurit en ed om att försvara grundlagen inte kan delta i ett uppror eller en revolt mot USA. Då ska personen utestängas från offentliga ämbeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in