2023-12-21, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Du såg det fetmarkerade? Det var det jag och en annan användare undrade över ang. Z.
Inte om J förlossning, bedövning mm.
Jag menade att personen kanske inte läst det i FUP utan hört om förlossningen och hur länge hon var där, genom att känna mamman eller andra i omgivningen.

Det var min poäng om en användare kommer med något som ni andra inte läst om personen inte minns fel av vad den läst dvs
Citera
2023-12-21, 03:28
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Aktbilaga 176, från sida 54, förhör nummer 4 med mamma J.

Där står det om förlossningen och neo.
På fråga hur länge Z låg på neo svarar hon olika, tex
"Det kändes som två år, två månader kanske, två veckor"
Hon är väldigt svävande i sina svar.
Tack, minns också svävande svar.
”Att det kändes som” för mamman är en sak. Men hur länge Z faktiskt var där är mer betydelsefullt.
Senast redigerad av Lilett 2023-12-21 kl. 04:25.
Citera
2023-12-21, 03:30
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag menade att personen kanske inte läst det i FUP utan hört om förlossningen och hur länge hon var där, genom att känna mamman eller andra i omgivningen.

Det var min poäng om en användare kommer med något som ni andra inte läst om personen inte minns fel av vad den läst dvs
Men uppgifterna kom väl från FUP och inte någon som ”kände mamman”..

Samt att användaren som skrev det skulle återkomma när den hittade det i FUP.
Senast redigerad av Lilett 2023-12-21 kl. 03:33.
Citera
2023-12-21, 03:36
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag ska leta i fup. Det står på flera ställen. Som jag minns det var det närmre ett år.
Enligt J sov Z den mesta tiden i ett och ett halv år. Det tar lite tid. Men jag återkommer vare sig jag hittar det eller ej. Jag vill ju också veta det.

Ja och jag uppfattade inte att du ”hört det från andra” utan att det stod i FUP.
Citera
2023-12-21, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Men uppgifterna kom väl från FUP och inte någon som ”kände mamman”..

Samt att användaren som skrev det skulle återkomma när den hittade det i FUP.
Ok. Nä jag bara kom med ett förslag på varför någon säger något som ingen annan kan minnas att de läst.

Jag går inte långt bak och läser folks dialoger utan brukar börja läsa från slutet i trådar
Citera
2023-12-21, 03:41
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ok. Nä jag bara kom med ett förslag på varför någon säger något som ingen annan kan minnas att de läst.

Jag går inte långt bak och läser folks dialoger utan brukar börja läsa från slutet i trådar

Bättre du istället frågar användaren själv som jag citerade. Det är inte ”långt bak”.

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Lilett 2023-12-21 kl. 03:49.
Citera
2023-12-21, 06:13
Medlem
Knut-Annes avatar
Hon kan alltså inte äta som vanligt, som någon här skrev förhoppningsfullt, hon får äta lite åt gången och ofta.
Dock väldigt bra att matstrupen klarade sig, nu kan hon i alla fall äta.

Googlat lite, man kan tydligen skapa lite av en konstgjord magsäck, fungerar säkert inte lika bra, men man kan äta mer åt gången.
Gissar att man skapar den genom att sy ihop bitar från tunntarmen.
En sådan eventuell operation får nog vänta tills hon blir större.

Misstänker att monstren kopplat en slang till en tratt som de tvingat i henne, för att sedan hälla ättika i tratten.
Jävligt synd att de fick möjlighet att städa undan bevis.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-12-21 kl. 06:31.
Citera
2023-12-21, 06:31
Medlem
"De går hem redan den 3/2, då hade de varit ett dygn på Ronald McDonald, så hon är
ju inte så länge på sjukhuset egentligen."

Sid 303 i FUP, förhör med sjukvården.

Hennes födelsedag är väl i mellandagarna om jag inte minns fel?
Citera
2023-12-21, 07:18
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Misstänker att monstren kopplat en slang till en tratt som de tvingat i henne, för att sedan hälla ättika i tratten.

Mamman googlade på ättika vid 23-tiden. Har funderat mycket på om detta faktiskt var i anslutning till att de tvingade i BO ättikan.

Här är en ny spekulation om händelseförlopp:
Kanske bad BO om vatten och de tog fram slangen och tratten för att ge henne vatten utan att behöva spänna loss henne från bilbarnstolen. Hon var ju dessutom kraftigt påverkad av nedkylning och därigenom troligen inte så kapabel att göra motstånd mot ett sådant övergrepp.
De kanske manipulerat henne till att tro att detta kallas att ”dricka”. Hon bad om dricka och föräldrarna ”gav henne att dricka.”

Men så hällde de i ättikan istället som ett ondskefullt infall.
Sms-konversationer visar att de roat sig med att plåga BO tidigare.

När de märkte att ättikan orsakade svåra magsmärtor så blev de oroliga och började googla. De ville inte bli misstänkta för mord. Samtidigt var de rädda för att sociala skulle komma, vilket gjorde att de i det längsta drog sig för att ta kontakt med myndigheterna (dvs söka vård.) Denna inre strid kan ha varit orsak till att de dröjde så länge. De kan ha suttit flera timmar vid BOs sida och repeterat något i stil med ”du var ju törstig, mamma och pappa skulle ge dig vattten, du drack ju ättikan istället, vad dumt” som ett mantra. När BO blev sämre och sämre fick de kanske panik.

Det som någon skrev ovan om att mamman i sin profil på Darkside skrivit att hon gillar smärta, ger också en antydning om att hon kanske går igång på att se sitt barn lida. Som en sorts projicerat självskadebeteende. Detta skulle i så fall kunna vara motivet.

Ofta ligger verkligheten ganska nära de lögner som MGM fabricerar för att förklara ditt beteende. Vad som faktiskt hänt stämmer i stora drag men de gör en grov förvanskning av orsakskedjorna i sina sjuka hjärnor, och utelämnar detaljer om sitt eget ansvar för det som hänt.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-12-21 kl. 07:21.
Citera
2023-12-21, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det fetade.
Ja jag var också initialt lite förvånad över att det inte även blev ett åtal för våldtäkt.
Men det verkar som att åklagaren anser att det har att göra med att uppsåts problematiken är svår att bevisa och i det här fallet oklar(?).

Ungefär som att tvångsomskurna flickors förövare inte heller blir åtalade för våldtäkt, men väl för grov misshandel.

Men det vore onekligen väldigt bra om det hela kunde resultera i ett nytt åtal för våldtäkt i framtiden.
Att man just nu fokuserar på den vidriga tortyren och neglektet som Z genomlevt för att det måste bestraffas, föräldrarna låsas in och ge Z en tydlighet att föräldrarna gjort fel.

I nästa steg, när Z blivit tryggare, äldre och landat i ett nytt sunt liv kommer förhoppningsvis ett våldtäktsåtal också.
De här två människorna J och D ska aldrig kunna lämna vad de gjort Z helt bakom sig och känna sig trygga i tron att deras straff, som de döms till i februari 2024, är över när de suttit av tiden i fängelset.

Om åtalet för våldtäkt ger lägre straff,då vill jag hellre, hur vidrigt det än är och hur förbannad man blir över att de inte kan sätta dit föräldrarna för detta, att de fälls för grov misshandel.

Men tror som de flesta andra att åtal k te väcks då det inte finns något som helst möjlighet att koppla detta till någon specifik.
Man gruppåtalar ju inte föräldrarna, etc.
Det är ingen lätt sak. Men det som gör oss är självklart kan vara synnerligen irrationellt ur ett åklagarperspektiv, där det gäller utsikten att kunna binda någon till ett brott.

Man önskar ju att någon med grundläggande kunskaper ku de klargöra varför, inte bara generellt utan varför i just detta fall.

Vill inte vara med om ett scenario där åtalspunkten är våldtäkt och så händer det inget mer där än att föräldrarna frias då inga bevis finns.
Citera
2023-12-21, 07:55
Medlem
Citat:
Enligt denna fyller hon år i början på Januari.
Hon flyttades från sjukhuset i slutet på Mars.
Låst artikel.
Så fick flickan vård och omsorg efter ättikan
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sa-fick-flickan-vard-och-omsorg-efter-attikan/

På hennes födelsedag i början av januari börjar en ny person i personalen. Hon vet att flickan fyller sju år just denna dag, och har med sig ett paket. Flickan har fått flera presenter och blir glad för alla, men hon är trött. I ett paket finns det lego, det bygger hon snabbt ihop.
– Får jag äta födelsedagstårta? frågar flickan, men det går inte på grund av hennes skadade magsäck, så personalen tvingas göra flickan ledsen genom att säga nej.

I slutet på mars mår hon så pass bra att läkaren vill flytta henne till Ronald McDonald-huset.
Hon är väldigt sugen på att leka med andra barn. Ibland är hon blyg i sociala sammanhang men vill ändå träffa andra i samma ålder. Hennes talspråk flyter på fint, men hon kan varken siffror eller bokstäver.
Hon längtar efter sina syskon. På lekterapin spelar hon piano och skapar musik. Hon gör en låt om syskonen. Föräldrarna saknar hon inte enlig polisens material.
– Jag är arg på mina föräldrar, dom har varit elaka mot mig.
– Jag förlåter aldrig dom.

I maj läser hon en bok om Bamse och brandkåren, där barn får lära sig om brandsäkerhet. Då berättar hon spontant om att föräldrarna hällt kokande vatten på henne.

Samma dag som hon flyttar till Ronald McDonaldshuset hittar flickan två kompisar. En av dem frågar var hennes mamma är. Först säger flickan att hon inte har någon mamma. Sedan tillägger hon: ”Min mamma och pappa sitter i fängelse för att de har skadat mig”.

Förlåt, jag var otydlig. Jag refererade till när hon kom hem från neo efter födseln, inte från sjukhuset 2022. Det var tal om att hon låg på neo väldigt länge, men så verkar inte riktigt vara fallet.
Citera
2023-12-21, 08:27
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Hon kan alltså inte äta som vanligt, som någon här skrev förhoppningsfullt, hon får äta lite åt gången och ofta.
Dock väldigt bra att matstrupen klarade sig, nu kan hon i alla fall äta.

Googlat lite, man kan tydligen skapa lite av en konstgjord magsäck, fungerar säkert inte lika bra, men man kan äta mer åt gången.
Gissar att man skapar den genom att sy ihop bitar från tunntarmen.
En sådan eventuell operation får nog vänta tills hon blir större.

Ja det där sista du skriver blir jag galen på. Varför ända in i helvete blev föräldrarna släppta efter första häktningen? Vem tog det helt obegripliga beslutet?!
Jäkla mirakel ändå att så pass mycket bevis fanns kvar trots att de naturligtvis hann städa undan de värsta. Som t ex bilstolen, slang, rep etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in