• 1
  • 2
2023-12-21, 03:18
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ngades-pa-film

Gustav, 39, fångade när brevbäraren kastade den beställda julklappen från sin bil på film. Chauffören stannar sedan vid några brevlådor lite längre bort. Gustav försökte då konfrontera brevbäraren som valde att inte svara på hans frågor och åkte sedan från platsen.

Men Postnord vill inte ersätta skadorna – de bad honom plocka ned filmen.

– De ringde och bad om ursäkt och det är ju jättebra. Men ersättning tyckte de jag skulle ta med avsändaren. Det tyckte jag var knepigt eftersom det finns på film att det var Postnord som orsakat skadorna.

Under samtalet bad även Postnord att Gustav skulle plocka ned filmen från Facebook.

– Eftersom de inte var villig att hjälpa mig så sa jag att den nog får ligga kvar, säger Gustav.

---------------

Vad heter brevbäraren? Vilket ljushuvud. Nog för att det kan finnas idioter inom alla företag, men Postnord visade ju också här hur äckligt hela företaget är när de vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media. Företaget Postnord är ju uppenbarligen i brevbäraren personifierad. Då jävlar blev det fart, då ville de att Gustav skulle ta ned videon illa kvickt.

Riktigt äckligt företag som tycker att avsändaren ska ersätta skadorna när det FINNS PÅ FILM att Postnord KASTAT paketet.
Senast redigerad av torkskap1 2023-12-21 kl. 03:31.
Citera
2023-12-21, 03:38
Medlem
Jag sænder julklappar till familjen och det ær några tusen som ær nerpackat i ett stort paket.

Jag kænner mig ærligt talat lite orolig sett til hur otroligt jævla dåliga Postnord ær. Men det sænds som paket, det ska læmnas ut från en større butik, så hoppas man slipper det vanliga blatte-postnord- slåsønderpaket-upplægget.

Fråga till svenskar i Sverige;

Varfør accepterar ni att ni har en post som inte fungerar? Som snor paket, som slår sønder, som tar och førstør så att man inte ens kan anvænda postgången? Mina førældrar har flera gånger bett mig att ta grejerna på flyg just før att post inte længre fungerar i Sverige.

Varfør accepterar ni det?
Citera
2023-12-21, 03:47
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Så där är det många av de andra budfirmorna som gör. Det vet jag eftersom jag har entrekamera. Jag köper inte känsliga varor med hemleverans längre.

Sen är det väl självklart att man reklamerar till den man köpt varan av? Man kan lämna ett klagomål till PostNord om man vill men det är ju den man köpt varan av som är kund hos PostNord så det driver man ju inte själv. Så på den punkten är den gode Gustav ute och cyklar är jag rädd.
Citera
2023-12-21, 03:48
Medlem
Jag vill se filmen oblurrad, någon som har?
Citera
2023-12-21, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfront
Jag vill se filmen oblurrad, någon som har?

https://www.facebook.com/photo/?fbid...50172789853305

"Filmen jag la ut igår när Postnord ”lämnade” paket hos oss spreds galet snabbt och brett. På ett dygn hade 400 000 människor sett filmen. Det var också närmare 1000 kommentarer och 3000 delningar.

Idag valde vi att ta bort filmen eftersom att folk inte kan bete sig och skriver hemska saker riktade mot chauffören. Filmen och historiken bakom den lever istället kvar på Norran, Tv4, Aftonbladet och Expressen men med chauffören blurrad efter våra önskemål.".
Citera
2023-12-21, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Riktigt äckligt

hmm:
Citat:
Postnord menar att händelsen är en avvikelse från deras leveranssätt.

– Vi tar avstånd från det som visas på filmen. Så där delar vi inte ut våra paket, säger Anders Porelius, presschef på Postnord Sverige.

Man menar att ärendet nu kommer att hanteras internt för att se till att detta inte händer igen.

Man uppmanar samtidigt Gustav att ta ny kontakt i frågan om ersättning.

– Det är viktigt att vi på kundservice får kontakt med mottagaren så vi kan inleda en dialog om det som inträffat, säger Porelius.

TS hoppas på att man inte klickar och läser källan?
Citera
2023-12-21, 04:22
Medlem
Kanastras avatar
Paketet såg ju lite tilltufsat ut redan innan. Men man ska väl ändå inte kasta det.
Undrar vad det var i paketet, som delvis gick sönder?
Citera
2023-12-21, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Paketet såg ju lite tilltufsat ut redan innan. Men man ska väl ändå inte kasta det.

Än så länge; förmodligen ingenting som gick sönder, fram tills att det bevisas.
Citera
2023-12-21, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra

Tyckte det såg ut som ett mjukt paket dessutom.
Citera
2023-12-21, 05:58
Medlem
Hur vet man att innehållet gick sönder just vid detta tillfälle? Transportkedjan kan vara ganska lång.
Sedan visar studier som något amerikanskt transportbolag hade gjort, att varje paket tappas I SNITT tre gånger.

Är paketet inte emballerat väl så går innehållet sönder.
Skulden ligger hos avsändaren.

Men visst, kasta paket är kanske inte helt optimalt och sådana människor borde ändå få kicken.
Citera
2023-12-21, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
hmm:

TS hoppas på att man inte klickar och läser källan?

Lär dig läsa, pucko.

Jag skrev följande: "Postnord vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media.". I inledningen ville de ju ej ersätta honom.

Från artikeln: "– De ringde och bad om ursäkt och det är ju jättebra. Men ersättning tyckte de jag skulle ta med avsändaren.".

Sen som vanligt när det kommer ut till media så gör de en u-sväng och vill jäääättegärna ersätta, som dom fega grisar de är.
Senast redigerad av torkskap1 2023-12-21 kl. 06:24.
Citera
2023-12-21, 06:27
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Exakt vad fanns i paketet? Gick något sönder på riktigt eller vad?

Man ska inte kasta paket men om det var tex ett badlakan så är det inte värre än i torktumlaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in