https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ngades-pa-film
Gustav, 39, fångade när brevbäraren kastade den beställda julklappen från sin bil på film. Chauffören stannar sedan vid några brevlådor lite längre bort. Gustav försökte då konfrontera brevbäraren som valde att inte svara på hans frågor och åkte sedan från platsen.
Men Postnord vill inte ersätta skadorna – de bad honom plocka ned filmen.
– De ringde och bad om ursäkt och det är ju jättebra. Men ersättning tyckte de jag skulle ta med avsändaren. Det tyckte jag var knepigt eftersom det finns på film att det var Postnord som orsakat skadorna.
Under samtalet bad även Postnord att Gustav skulle plocka ned filmen från Facebook.
– Eftersom de inte var villig att hjälpa mig så sa jag att den nog får ligga kvar, säger Gustav.
---------------
Vad heter brevbäraren? Vilket ljushuvud. Nog för att det kan finnas idioter inom alla företag, men Postnord visade ju också här hur äckligt hela företaget är när de vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media. Företaget Postnord är ju uppenbarligen i brevbäraren personifierad. Då jävlar blev det fart, då ville de att Gustav skulle ta ned videon illa kvickt. 

Riktigt äckligt företag som tycker att avsändaren ska ersätta skadorna när det FINNS PÅ FILM att Postnord KASTAT paketet.