2023-12-21, 00:03
Bannlyst
Värsta jag har hört talas om. Att dårar som Patric Oksanen och Olof Eherencrona från SvD väljer att gå full retard War mot Russki är ju en sak..

Macron kommer fixa fred.
Citera
2023-12-21, 00:03
Medlem
Oron har funnits där hela tiden och lurpassat, men nu pratar vi öppet om den och folk blir medvetna att vi måste förbereda oss för eventuellt krig. Jag tror att vi blir mycket tryggare med NATO eftersom det verkar avskräckande gentmot fienden.
Citera
2023-12-21, 00:07
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Lite motsägelsefullt men helt i linje med hur du brukar föra dig. Det fullkomligt dräller av sociopater här på Flashback och det börjar verkligen visa sig tydligt nu i kristider.

Mvh

Helt ok för mig att du tycker att det är motsägelsefullt. Next..
Citera
2023-12-21, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Oron har funnits där hela tiden och lurpassat, men nu pratar vi öppet om den och folk blir medvetna att vi måste förbereda oss för eventuellt krig. Jag tror att vi blir mycket tryggare med NATO eftersom det verkar avskräckande gentmot fienden.

Hur i h-e skall en mini arme som Ryssland som redan nu har ett helvete mot Ukraina mittiallt utmana hela övriga världen.

Vansinnigt tänk på denna tråd.
Citera
2023-12-21, 00:10
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Värsta jag har hört talas om. Att dårar som Patric Oksanen och Olof Eherencrona från SvD väljer att gå full retard War mot Russki är ju en sak..

Macron kommer fixa fred.

Så WEF-makaronen, tillika young global leader, kommer att fixa fred i Europa? Hahahaaa..
Han spelar på oligarkfamijernas planhalva, de som vill äga hela världen. Rockefellers och Rothschilds...
Citera
2023-12-21, 00:12
Medlem
Hela beslutet att gå in i Nato vara utlöst av rädslan efter den ryska invasionen i Ukrania. Ryssland har verkan intresse eller även resurser att attackera Sverige. Kan någon ge mig en anledning till varför ska Ryssland attackera oss? De har nog med fienden här i kontinenten. Hoppas från mitt hjärta att någon dum här gör något mot Turkiet så att vi får avslag på natoansökan.
Citera
2023-12-21, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Så WEF-makaronen, tillika young global leader, kommer att fixa fred i Europa? Hahahaaa..
Han spelar på oligarkfamijernas planhalva, de som vill äga hela världen. Rockefellers och Rothschilds...

Macron kommer fixa fred. Har du någon annan kandidat i närtid?
Citera
2023-12-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Hur i h-e skall en mini arme som Ryssland som redan nu har ett helvete mot Ukraina mittiallt utmana hela övriga världen.

Vansinnigt tänk på denna tråd.
Nej, de kan förmodligen inte utmana hela världen och säkerligen vill de inte utmana en stor organisation som NATO. Det är därför det är tryggt att vara med där. Även om inte hela världen kan erövras på en gång är det fullt möjligt för dem att successivt erövra små länder i närheten (såsom Sverige). Jag tror att man ser invasionen i Ukraina som ett första steg.
Senast redigerad av Thecrafter 2023-12-21 kl. 00:15.
Citera
2023-12-21, 00:13
Medlem
Sanctuss avatar
Självklart är det USA vi ska "tacka". Det fanns inget externt hot mot Sverige innan vi drogs in i den amerikanska terrororganisationen. Vad NATO-runkarna inte fattat är att organisationen inte enbart finns till för att skydda Sverige utan att vi också kommer behöva rycka ut och stötta andra konflikter som övriga NATO-medlemmar kan dras in i. Det är den verklighet vi nu lever i.
Citera
2023-12-21, 00:15
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag förstår ärligt talat inte det påstådda rysshotet när vi redan har 3 miljoner dödsfiender i form av muslimer i landet. Ska vi låtsas att fienden inte finns här eller vad är problemet med bilden som utmålas just nu? Ska vi kriga mot ryssen medan muslimerna tar över? Är det en påskyndning av folkutbytet som är målet, svenskar ska kriga och dö medan muslimerna tar över våra kvinnor och samhällssystem?

Hur ser försvarsministern på frågorna?

Det kanske finns en inrikespolitisk baktanke med krigshetsandet.
Dels så flyttar man fokus från krångliga inbördes konflikter, typ den misslyckade integrationen/assimileringen som inte blev av och dess systemhotande följder, sen kanske man hoppas på att hotet om obligatorisk militärtjänst och påtvingat samarbete med Den Store Satan i Väst kan få alla araber & liknande att frivilligt sticka härifrån?
Citera
2023-12-21, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Hela beslutet att gå in i Nato vara utlöst av rädslan efter den ryska invasionen i Ukrania. Ryssland har verkan intresse eller även resurser att attackera Sverige. Kan någon ge mig en anledning till varför ska Ryssland attackera oss? De har nog med fienden här i kontinenten. Hoppas från mitt hjärta att någon dum här gör något mot Turkiet så att vi får avslag på natoansökan.

Putin är ute efter våra 2 mill araber/somalier..

Who wouldnt.
Citera
2023-12-21, 00:16
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det är så uppuppenbart vad som pågår och pågått länge, att odemokratiska NATO-medlemskapet inte har något med fred och stabilitet att göra för Sveriges del, utan precis raka motsatsen, dvs krig och oroligheter.

Ukrainakriget gav opportunt ett tillfälle för den korrupta regeringen att kuppa igenom NATO-medlemskapet.

Jag har sagt det från dag ett, inled fredsamtal med Ryssland istället för något Nato. Ett Nato som endast gick igenom med skrämselpropaganda och okunskap. Men se det vill inte USA, och skälet är för att de vill utöka krig i världen och därmed stärka USAs hegemoni. Den globala eliten som ligger bakom är intresserad av pengar, makt och kontroll. Allting uppnås med att Sverige (fortfarande odemokratiskt) går med i krigsorganisationen Nato.

Nej till Nato/USA=Nej till utökat krig i världen.

Jag håller med dig. Det vi bevittnar är ju inget som har skett på en vecka. Det är en "önskvärd" process som började med att landsfader Ruinsväldt inte bara öppnade portarna för dem som var oönskade i diverse shithole countries. Belöningen inbegrep även att nedmontera det nationella försvaret.
Det är bara att lägga ihop 1+1..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in