2023-12-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Denna ”insikt” kom till Sverige när USA beblandade sig i den svenska politiken, eller hur? Sverige var neutralt även när Hitler använde våra järnvägar under andra världskriget. Varför ska vi nu plötsligt bry oss om de konflikter som USA förorsakat? Varför ska Sverige och det svenska folket undermineras och underkasta sig USA:s vilja? Deras intentioner är extremt onda, varför ska vi plötsligt agera utifrån deras önskemål?

Är det inte dags att vi förklarar oss självständiga från USA:s fula grepp på vår politik och vår inställning till omvärlden?

Vi ska våga ställa oss emot denna dolda invasion av Sverige. Till slut kommer vi fullständigt vara under USA:s direkta order och all den politik och agendor som de driver, kommer till slut vara i vårt intresse också.

Befria Sverige från USA! Sprid ordet!
När vi var neutrala så var hela Sverige alltid förberett på krig. Vi hade under de neutrala åren ett tag 1 000 flygplan i flygvapnet. Om det är neutralitet du efterfrågar så behövs en enorm upprustning för att stå upp mot den nygamla imperialistiska ryssen.

Men det gissar jag att du inte vill se igen Vatnik?
Citera
2023-12-20, 21:31
Medlem
Muslimfittas avatar
Jag förstår ärligt talat inte det påstådda rysshotet när vi redan har 3 miljoner dödsfiender i form av muslimer i landet. Ska vi låtsas att fienden inte finns här eller vad är problemet med bilden som utmålas just nu? Ska vi kriga mot ryssen medan muslimerna tar över? Är det en påskyndning av folkutbytet som är målet, svenskar ska kriga och dö medan muslimerna tar över våra kvinnor och samhällssystem?

Hur ser försvarsministern på frågorna?
Senast redigerad av Muslimfitta 2023-12-20 kl. 21:35.
Citera
2023-12-20, 21:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Debatten om yttrandefrihet, Flashback och ev. troll är meningsfull men off topic i denna tråd. /MOD
Citera
2023-12-20, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Fetade:
Börjar med lite nutidshistoria.
U-137 var ett reellt hot som är väldokumenterat pga deras klantighet.
Syftet är ju så tydligt Varför annars öva på något sådant?
Kan du föreställa dig Att Sverige eller Finland ens skulle komma på den iden?

Nutid:
Fler militära otillåtna förberedelser och övningar , dvs så kallade kränkningar på nordiska länders yttre samt inre farvatten har både i närtid samt genom årtionden utförts.

Varför skulke R kränka oss så systematiskt om de inte hade förtäckta stormaktsdrömmar i bakfickan. Gör som vi säger annars....
Det är ju bara sjukt att några på detta forum som inte fattar mekanismera och inte förstår att man måste förbereda skydd i tid. Vi nyper ifrån nu och vi tar hjälp av vem fan vi vill om någon bråkar med oss! Det är inte deras problem så länge de ger fan i att bråka med oss och beter sig som civiliserade människor.och goda grannar.
Men herregud

Så du menar att alla de experter som författat den säkerhetspolitiska rapporten 2023 ljuger? Försvarsberedningen ljuger?

Du tror vidare på riktigt att kränkning av luftrum/territorium på något sätt är ett bevis för att landet ifråga avser att ockupera det landet? Kränkningar kan ha många andra anledningar än att bara hålla terräng och ockupera den. Det handlar om att visa styrka och ägna sig åt spioneri. Det har ingenting att göra med invasion och ockupation. Att du ens tror att den där fjantiga ubåten som gick på grund har att göra med eventuell rysk invasion... No shit, den gick på grund och ryssarna vände blad. För att återigen köra tillbaka sina ubåtar och kränka svenskt territorialvatten och spionera.

Släpp din fantasier. Ryssland har inte för avsikt att ockupera svensk mark. Precis som den säkerhetspolitiska rapporten säger.
Citera
2023-12-20, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
För att de vill föra in Europa i sin intressesfär? De är ganska öppna med att de vill jaga ut USA ur Europa och få de europeiska länderna att underordna sig Ryssland istället.

Militär makt är ju det enda som spelar någon roll i internationella relationer, så det är bara att välja, antingen är vi i USA:s intressesfär eller så är vi i Rysslands intressesfär med allt som detta innebär. Att vara i en egen intressesfär kommer tyvärr inte på frågan när man har en svag militär. Kanske vi borde tänkt på före vi nedmonterade vårt försvar som brukade vara i världsklass.

USA har ju mångkultur, men Ryssland är väl argumenterbart det största muslimska landet i Europa nu. Vilket knappast lockar. Håller även med föregående inlägg att det är extremt tröttsamt med alla hysteriska idioter som hela tiden ska försöka övertyga oss alla att vi ska in i den Ryska intressesfären. Alternativt sluta försvara oss eller sluta förbereda oss för försvar bara för att blidka ryssen.

Allt hat mot USA börjar också bli jävligt tröttsamt. USA är inte ett perfekt land, men det är uppenbart att hatet mot USA egentligen bara är ett förtäckt hat mot väst där Sverige som land ingår.

Aha. Så du har kommit fram till att vad Ryssland håller på med är att införliva Sverige i sin intressesfär. Minsann. Och att det senaste avtalet av militär natur med USA är en skänk från ovan, typ.

Vilka är tecknen på att Ryssland vill jaga ut USA från Europa? För att de kanske inte är jätteglada över att NATO byggde upp Ukrainas arme och att USA och EU finansierar Ukraina och har gett dem mängder med tunga vapen kanske inklusive alla Wunderwaffen - som inte visat sig vara några Wunderwaffen. Inte mot dagens Ryssland. Att vad det är frågan om är USAs krig mot Ryssland men med ombud Ukraina. Ja då har Ryssland all rätt att vara ursinniga men det är väl bara jag det.

Vad jag är mer intresserad av är det här du kommit fram till, "Ryssland vill införliva Sverige i sin intressesfär". För det första är det hittills bara ett svammel eller vad innebär det här konkret? Var svenska handeln med Ryssland jättedålig för oss och för dem eller vadå? Med en statskupp i Ukraina 2014 knöts Ukraina över en natt närmare NATO. Här ser vi verkligen hur USA får NATO att växa. De har fått in oss i NATO (så gott som) också och nu är första avtalet på plats. På tal om att bygga intressesfärer.
Senast redigerad av Tjoenlai 2023-12-20 kl. 21:39.
Citera
2023-12-20, 21:35
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag förstår ärligt talat inte det påstådda rysshotet när vi redan har 3 miljoner dödsfiender i form av muslimer i landet. Ska vi låtsas att fienden inte finns här eller vad är problemet med bilden som utmålas just nu? Ska vi kriga mot ryssen medan muslimerna tar över?
Det verkar uppenbarligen handla om att flytta fokus från problemen och fienden vi redan har i landet. Det är 99% större chans att det blir inbördeskrig mellan svenskar och muslimer i framtiden än krig med Ryssland.
Citera
2023-12-20, 21:36
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Men herregud

Så du menar att alla de experter som författat den säkerhetspolitiska rapporten 2023 ljuger? Försvarsberedningen ljuger?

Du tror vidare på riktigt att kränkning av luftrum/territorium på något sätt är ett bevis för att landet ifråga avser att ockupera det landet? Kränkningar kan ha många andra anledningar än att bara hålla terräng och ockupera den. Det handlar om att visa styrka och ägna sig åt spioneri. Det har ingenting att göra med invasion och ockupation. Att du ens tror att den där fjantiga ubåten som gick på grund har att göra med eventuell rysk invasion... No shit, den gick på grund och ryssarna vände blad. För att återigen köra tillbaka sina ubåtar och kränka svenskt territorialvatten och spionera.

Släpp din fantasier. Ryssland har inte för avsikt att ockupera svensk mark. Precis som den säkerhetspolitiska rapporten säger.
Var i min text läser du ockupation?
Citera
2023-12-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?
Oroande att svensk media hetsar genom att påstå att Russland tänker kriga med NATO. Det är inte sant- eftersom det skulle innebära 3.-e världskriget som inte heller Russland vill. men denna krigshets från väst sidan kanske kommer att leda till en ny total krig.
Man kan bara undra vad/vem/vilka som ligger bakom allt detta?
Jag gissar på USA och bakomliggande enorma penningmakterna som skulle bli ännu rikare av en stor, världsomfattande och , förödande konflikt.
Citera
2023-12-20, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Var i min text läser du ockupation?
Så vad är din poäng från första början?

Du citerade mitt inlägg och fetade specifikt det jag skrev "försvarsberedningens egna militära säkerhetsrapport som säger att Ryssland inte utgör ett militärt hot mot Sverige." och som du på något vis antar jag vill motbevisa?
Citera
2023-12-20, 21:41
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Så vad är din poäng från första början?

Du citerade mitt inlägg och fetade specifikt det jag skrev "försvarsberedningens egna militära säkerhetsrapport som säger att Ryssland inte utgör ett militärt hot mot Sverige." och som du på något vis antar jag vill motbevisa?
Fetade min vän..
Citera
2023-12-20, 21:46
Avslutad
Ryssarna hade gjort oss en tjänst om de hissat deras flagga på Rosenbad.
Nu blir vi istället knähund och gangbangade av jänkarna. Inte nog med att de skapat enorma flyktingströmmar till Sverige. Nu ska de köra över oss militärt också.

Clown land.
Citera
2023-12-20, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag förstår ärligt talat inte det påstådda rysshotet när vi redan har 3 miljoner dödsfiender i form av muslimer i landet. Ska vi låtsas att fienden inte finns här eller vad är problemet med bilden som utmålas just nu? Ska vi kriga mot ryssen medan muslimerna tar över? Är det en påskyndning av folkutbytet som är målet, svenskar ska kriga och dö medan muslimerna tar över våra kvinnor och samhällssystem?

Hur ser försvarsministern på frågorna?

Det här! Media nojar över Ryssarna för de gick in i Ukraina när US började närma sig deras gräns med kärnvapen. Allt finns dokumenterat på nätet.

Men i verkligheten är det farligare för Karl Johan att gå till ICA 20.00 för Mahmud vill ta hans pension och liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in