2023-12-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lägga upp tortyrfilmer av Z på DS och få betalt kryptovaluta som inte kan spåras.
I så fall om det går att lägga upp tortyrfilmer av en 6 åring ( var finns samtycket) så har Darkside en falsk grund. För det är ju tvärtom mot vad de propagerar för,
Citera
2023-12-20, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lägga upp tortyrfilmer av Z på DS och få betalt kryptovaluta som inte kan spåras.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
I så fall om det går att lägga upp tortyrfilmer av en 6 åring ( var finns samtycket) så har Darkside en falsk grund. För det är ju tvärtom mot vad de propagerar för,

Det har isf lagts upp på Darknet och inte Ds.
Citera
2023-12-20, 22:02
Medlem
Kan föräldrarna haft en separat mobil för ändamålet? Nu har jag glömt vad det heter men man kan ha ett speciellt kort i som ej går att spåra. En mobil som de snabbt gjorde sig av med när det började osa katt efter julafton?
Citera
2023-12-20, 22:13
Avslutad
Citat:
Tack! Jag har blandat ihop de två. Det är Darknet jag tänkt på hela tiden. De är där man tom kan hitta snuffvideos?

Kan inte mer än du om Darknet. Min åsikt är att det borde stängas ned.

Men utifrån vad jag läst om Darknet, vilket inte är mycket, så finns allting där. Och det är därför förmodligen där föräldrarna sålt dokumenterat material, om de nu dokumenterat sina övergrepp vill säga. Det är fortfarande spekulation.
Citera
2023-12-20, 22:17
Medlem
Citat:
Kan föräldrarna haft en separat mobil för ändamålet? Nu har jag glömt vad det heter men man kan ha ett speciellt kort i som ej går att spåra. En mobil som de snabbt gjorde sig av med när det började osa katt efter julafton?

Mamman MÅSTE ju ha haft en till mobil. Som det skrevs i tråden tidigare så hade hon inte BankID på den som hittades av polisen. Vad man kan se i FUP så har polisen inte tittat närmare på det. Och så finns det ju den äldsta dotterns mobil, som ingen får upp.
Citera
2023-12-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kan inte mer än du om Darknet. Min åsikt är att det borde stängas ned.

Men utifrån vad jag läst om Darknet, vilket inte är mycket, så finns allting där. Och det är därför förmodligen där föräldrarna sålt dokumenterat material, om de nu dokumenterat sina övergrepp vill säga. Det är fortfarande spekulation.
Det är min åsikt också. Och det är därför jag inte velat ta i dem med tång.
Det verkar som att Darknet är oåtkomligt för poliser och myndigheter.
Vilket jag tycker är konstigt. När det gäller grova brott så borde det finnas resurser inom polisen.
Eller ta hjälp av FBI.
Citera
2023-12-20, 22:22
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Mamman MÅSTE ju ha haft en till mobil. Som det skrevs i tråden tidigare så hade hon inte BankID på den som hittades av polisen. Vad man kan se i FUP så har polisen inte tittat närmare på det. Och så finns det ju den äldsta dotterns mobil, som ingen får upp.

Spekulation:

Har för mig att det nämnts att föräldrarna fick tid över att röja undan spår. Då har det nog röjts undan en hel del skulle jag tro. Kan de ha haft medhjälpare? Kanske helt irrelevant men det har nämnts att en del inom SÄ ska ha betett sig konstigt vid sjukhuset.
Citera
2023-12-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Ja så måste det varit. En till mobil som nu är försvunnen. Som inte går att spåra. Trist.
Citera
2023-12-20, 22:26
Avslutad
Citat:
Det är min åsikt också. Och det är därför jag inte velat ta i dem med tång.
Det verkar som att Darknet är oåtkomligt för poliser och myndigheter.
Vilket jag tycker är konstigt. När det gäller grova brott så borde det finnas resurser inom polisen.
Eller ta hjälp av FBI.

Svensk polis finns på Darknet, och samarbetar även med FBI. Det är allt jag vet.

Men om man ser till hur amatörmässigt polisen som haft hand om det specifika fallet agerat så börjar man undra hur skickliga de är egentligen de där poliserna?

Om inte allt är en polisiär rökridå och att de arbetar med fallet bakom kulisserna, men det tror jag inte själv på för fem öre.

(Ska försöka avrunda för kvällen nu.)
Citera
2023-12-20, 22:30
Medlem
Citat:
Spekulation:

Har för mig att det nämnts att föräldrarna fick tid över att röja undan spår. Då har det nog röjts undan en hel del skulle jag tro. Kan de ha haft medhjälpare? Kanske helt irrelevant men det har nämnts att en del inom SÄ ska ha betett sig konstigt vid sjukhuset.
SÄ ville promt besöka det döende barnet och trycka på henne en chokladkartong. Det var av okunnighet och missvisad omtanke. Men när polisen beslagtog parets mobiler var änglarna behjälpliga med att förse dem med nya mobiler. Jag vet inte om detta förhindrade polisarbetet en del att föräldrarna kunde ringa runt och till varandra. Men korkat i alla fall.

Föräldrarna blev gripna två dagar efter julafton. Så två dagar på sig att göra sig av med barnbilstolen och andra bevis.
Citera
2023-12-20, 22:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Det tror jag också. Att hon hyser något agg/hat till sitt barn.
Och så flera andra faktorer också. Z var på Neo nästan ett helt år o bara sov.
Sedan kom hon hem med platt huvud och fortsatte att sova ett halvt år till.

Nej det var värre än så. De fick i panik klippa upp J.s sköte helt, utan bedövning.
För Z satt fast med huvudet och hade navelsträngen runt halsen.
Efteråt åkte J in på operation o de fick "lappa ihop henne så gott de kunde".
J låter väldigt bitter när hon berättar. Hon pratar bara om sitt eget lidande,
inget alls om Zas lidande. Utan mer underförstått om hur Z ställt till det med jobbig graviditet och förlossning.
Samt inkompetent förlossningsteam.
Ja arma unge, kan inte säga annat.

Detta måste jag helt missat (och ja jag har läst hela FUP).
Tvärtom så åkte väl familjen hem väldigt snabbt med henne?

Både J och D fick ju ”tvingas” dit av personalen, och här spelade väl J’s hepatit också någon roll?
Något i stil med infektionsrisk eller dylikt, dock hade dom väl bägge ursäkter för att få slippa åka dit.
Tydligen var det mest D som var hos Z.

Men att hon skulle legat inne nästan ett helt år, var i FUP fanns den informationen?
Citera
2023-12-20, 22:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Citat:
Det har isf lagts upp på Darknet och inte Ds.
Ok jag har fel, Darknet borde det varit.

Men det som talar emot att de lagt upp något är att polisen tydligen inte hittat några filmer på deras datorer eller telefoner.
Och dessa monster är nog för korkade för att kunna dölja sina spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in