Citat:
Köp inte öl eller några mer benso dom går på samma system i hjärnan GABA du förlänger bara lidandet, kan du klara den första veckan kommer allt bli mycket lättare, jag gick på doser 1-2 mg om dagen i 1 år och klev av utan problem, det var en jobbigt vecka med overklighets känslor, paranoia, ingen sömn, ingen aptit.....Jag mådde dock bra efter 7 dagar eller jag hade inte en lika intensiv abstinens.....Så 1 vecka klarar man det så kommer man klara sig, du låg på låga doser.aa vet att xanor är bland det jävligaste som finns att kliva av efter långvarigt bruk tsm med heroin och lyrica.
uppdatering till någon som kanske är/var i liknande sits: igår var första dagen då på ca 2 mån jag inte käkade minst 1 mg alpra, och även om mycket av det säkert vad nocebo från min sida så kändes det av. det suger ju, men när man kliver av en så snäll dos så är det mest som att någon drar bort en gardin från ens ögon och verkligheten blir "skarpare", på något sätt. det är fortfarande 80% obehagligt, men 20% intressant. gjorde som jag blev rekommenderad och rökte lite hasch, och det hjälpte bra.
funderade först på att köpa några öl, men sen blev jag osäker om alkohol slår på samma receptorer som benso eller inte, så jag valde att avstå.
uppdatering till någon som kanske är/var i liknande sits: igår var första dagen då på ca 2 mån jag inte käkade minst 1 mg alpra, och även om mycket av det säkert vad nocebo från min sida så kändes det av. det suger ju, men när man kliver av en så snäll dos så är det mest som att någon drar bort en gardin från ens ögon och verkligheten blir "skarpare", på något sätt. det är fortfarande 80% obehagligt, men 20% intressant. gjorde som jag blev rekommenderad och rökte lite hasch, och det hjälpte bra.
funderade först på att köpa några öl, men sen blev jag osäker om alkohol slår på samma receptorer som benso eller inte, så jag valde att avstå.
Jag trodde senare att jag kunde käka upp till 8-10 mg om dagen och helvete vad fel jag hade. Kommer aldrig glömma den natten, jag vaknar upp på natten, gråter, tårarna bara rinner, jag fryser, jag är rädd för ljud jag tål inte ljus jag kan knappt gå, ont i kroppen, ont i magen, illamående, yrsel, huvudvärk värre än migrän.....
Skulle till köket och dricka så kom en sjuk panik attack det kändes som att jag vilken sekund som helst skulle dö, minns hur jag låg ner i köket och ringde 112 jag bad för mitt liv att dom skulle skynda sig för jag håller på att dö jag kunde inte ens förklara att det var abstinens utan jag trodde på allvar jag var döende.....
Väl på sjukhuset sattes stesolid in 50 mg, och jag minns hur jag grät som ett barn när ångesten släppte på sjukhuset...Sedan trappade jag långsamt ner från 50, 40, 30, 20, 10 osv osv....Kommer aldrig röra benso igen någonsin, det är en underbar medecin för människor som behöver den men i ärlighetens namn önskar jag inte ens dom att äta den.....Fruktansvärt....Men men gott folk nu vet nu hur det kan gå, håll er borta från benso och om ni nu skall på det ändå så räcker det med en 0.5a om dagen ni behöver ej höja annars ta enbart och jag säger det ENBART vid behov!
Tack för mig.