2023-12-13, 00:07
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
aa vet att xanor är bland det jävligaste som finns att kliva av efter långvarigt bruk tsm med heroin och lyrica.

uppdatering till någon som kanske är/var i liknande sits: igår var första dagen då på ca 2 mån jag inte käkade minst 1 mg alpra, och även om mycket av det säkert vad nocebo från min sida så kändes det av. det suger ju, men när man kliver av en så snäll dos så är det mest som att någon drar bort en gardin från ens ögon och verkligheten blir "skarpare", på något sätt. det är fortfarande 80% obehagligt, men 20% intressant. gjorde som jag blev rekommenderad och rökte lite hasch, och det hjälpte bra.

funderade först på att köpa några öl, men sen blev jag osäker om alkohol slår på samma receptorer som benso eller inte, så jag valde att avstå.
Köp inte öl eller några mer benso dom går på samma system i hjärnan GABA du förlänger bara lidandet, kan du klara den första veckan kommer allt bli mycket lättare, jag gick på doser 1-2 mg om dagen i 1 år och klev av utan problem, det var en jobbigt vecka med overklighets känslor, paranoia, ingen sömn, ingen aptit.....Jag mådde dock bra efter 7 dagar eller jag hade inte en lika intensiv abstinens.....Så 1 vecka klarar man det så kommer man klara sig, du låg på låga doser.

Jag trodde senare att jag kunde käka upp till 8-10 mg om dagen och helvete vad fel jag hade. Kommer aldrig glömma den natten, jag vaknar upp på natten, gråter, tårarna bara rinner, jag fryser, jag är rädd för ljud jag tål inte ljus jag kan knappt gå, ont i kroppen, ont i magen, illamående, yrsel, huvudvärk värre än migrän.....

Skulle till köket och dricka så kom en sjuk panik attack det kändes som att jag vilken sekund som helst skulle dö, minns hur jag låg ner i köket och ringde 112 jag bad för mitt liv att dom skulle skynda sig för jag håller på att dö jag kunde inte ens förklara att det var abstinens utan jag trodde på allvar jag var döende.....

Väl på sjukhuset sattes stesolid in 50 mg, och jag minns hur jag grät som ett barn när ångesten släppte på sjukhuset...Sedan trappade jag långsamt ner från 50, 40, 30, 20, 10 osv osv....Kommer aldrig röra benso igen någonsin, det är en underbar medecin för människor som behöver den men i ärlighetens namn önskar jag inte ens dom att äta den.....Fruktansvärt....Men men gott folk nu vet nu hur det kan gå, håll er borta från benso och om ni nu skall på det ändå så räcker det med en 0.5a om dagen ni behöver ej höja annars ta enbart och jag säger det ENBART vid behov!

Tack för mig.
Citera
2023-12-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Köp inte öl eller några mer benso dom går på samma system i hjärnan GABA du förlänger bara lidandet, kan du klara den första veckan kommer allt bli mycket lättare, jag gick på doser 1-2 mg om dagen i 1 år och klev av utan problem, det var en jobbigt vecka med overklighets känslor, paranoia, ingen sömn, ingen aptit.....Jag mådde dock bra efter 7 dagar eller jag hade inte en lika intensiv abstinens.....Så 1 vecka klarar man det så kommer man klara sig, du låg på låga doser.

Jag trodde senare att jag kunde käka upp till 8-10 mg om dagen och helvete vad fel jag hade. Kommer aldrig glömma den natten, jag vaknar upp på natten, gråter, tårarna bara rinner, jag fryser, jag är rädd för ljud jag tål inte ljus jag kan knappt gå, ont i kroppen, ont i magen, illamående, yrsel, huvudvärk värre än migrän.....

Skulle till köket och dricka så kom en sjuk panik attack det kändes som att jag vilken sekund som helst skulle dö, minns hur jag låg ner i köket och ringde 112 jag bad för mitt liv att dom skulle skynda sig för jag håller på att dö jag kunde inte ens förklara att det var abstinens utan jag trodde på allvar jag var döende.....

Väl på sjukhuset sattes stesolid in 50 mg, och jag minns hur jag grät som ett barn när ångesten släppte på sjukhuset...Sedan trappade jag långsamt ner från 50, 40, 30, 20, 10 osv osv....Kommer aldrig röra benso igen någonsin, det är en underbar medecin för människor som behöver den men i ärlighetens namn önskar jag inte ens dom att äta den.....Fruktansvärt....Men men gott folk nu vet nu hur det kan gå, håll er borta från benso och om ni nu skall på det ändå så räcker det med en 0.5a om dagen ni behöver ej höja annars ta enbart och jag säger det ENBART vid behov!

Tack för mig.

Uff, trist att höra. Men en bra avskräckningshistoria, och liknande berättelse är också varför jag aldrig käkat det längre än just två månader, och då 1 mg om dagen (kanske 2mg/dag 1-2 ggr i veckan). Sen är jag kanske ingen bra måttstock då jag (191 cm, 85 kg) har knarkat med tjejer som vägt 50 kg som klarat av mer än mig. Meeen jag klagar inte, det blir jättebilligt att ha kul.

Det enda jag känner igen mig i det du beskriver är overklighetskänslorna (som är lite häftigt, men mest läskigt) och den milda ångesten. Ångesten kommer alltid när det börjar bli mörkt på eftermiddagen (nej, inte mörkrädd. Snarare tvärtom, trivs bättre i mörker), men det har säkert att göra med att jag brukade käka första halva staven vid 16-tiden.

Hasch hjälper bra, får jag säga. Rökt lite mycket, kanske, men det spelar väl ingen roll när man har a-kassa och mest sitter hemma och väntar ut vintern....
Citera
2023-12-13, 12:23
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
Uff, trist att höra. Men en bra avskräckningshistoria, och liknande berättelse är också varför jag aldrig käkat det längre än just två månader, och då 1 mg om dagen (kanske 2mg/dag 1-2 ggr i veckan). Sen är jag kanske ingen bra måttstock då jag (191 cm, 85 kg) har knarkat med tjejer som vägt 50 kg som klarat av mer än mig. Meeen jag klagar inte, det blir jättebilligt att ha kul.

Det enda jag känner igen mig i det du beskriver är overklighetskänslorna (som är lite häftigt, men mest läskigt) och den milda ångesten. Ångesten kommer alltid när det börjar bli mörkt på eftermiddagen (nej, inte mörkrädd. Snarare tvärtom, trivs bättre i mörker), men det har säkert att göra med att jag brukade käka första halva staven vid 16-tiden.

Hasch hjälper bra, får jag säga. Rökt lite mycket, kanske, men det spelar väl ingen roll när man har a-kassa och mest sitter hemma och väntar ut vintern....
Man kan gå på 1-2 mg om dagen i två månader utan problem enligt mig men börjar man äta dom som blåbär då är man illa ute.
Citera
2023-12-15, 18:02
Medlem
Hej slutat med xanor men i morse tog jag en mg då jag hade lite bakis. Jösses vilken dröm eller tillstånd jag hamnade i, svävade i rummet såg skumma människor.
Hade detta får många år sedan när jag började med dom.
Är detta vanligt? Tog även Alvedon samtidigt, kan det bosta på något sätt?
Citera
2023-12-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestad3.5
Hej slutat med xanor men i morse tog jag en mg då jag hade lite bakis. Jösses vilken dröm eller tillstånd jag hamnade i, svävade i rummet såg skumma människor.
Hade detta får många år sedan när jag började med dom.
Är detta vanligt? Tog även Alvedon samtidigt, kan det bosta på något sätt?
Xanor i högre doser är ju klart euforiskt även om man inte har ångest, toleransen kommer dock fort.

Alvedon boostar inte Bensodiazepiner.
Citera
2023-12-17, 02:39
Medlem
FrostensBarns avatar
Är stavar på darknet som ger opirus och positiv på sub på sticka så ni vet(inrikes). Just a heads up.❤️
Citera
2023-12-19, 21:11
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
Är stavar på darknet som ger opirus och positiv på sub på sticka så ni vet(inrikes). Just a heads up.❤️

Yes. Lade märket till detta med. Stavar som sägs innehålla 2mg Xanax men snarare känns som Tramadol!

Taskigt att luras så
Citera
2023-12-19, 22:33
Medlem
FrostensBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Yes. Lade märket till detta med. Stavar som sägs innehålla 2mg Xanax men snarare känns som Tramadol!

Taskigt att luras så
Noddade som faan på 3, tappade ciggen å skit..

Tram ger inte mig sånt rus som "stavarna" gav, kändes lite mer som sub för mig, men alla är vi olika. Blev ej alprasänkt dock..

Hoppades fan på att det skulle va 2mg alpra i dom.. Vad tror du det är?
Citera
2023-12-19, 22:47
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
Noddade som faan på 3, tappade ciggen å skit..

Tram ger inte mig sånt rus som "stavarna" gav, kändes lite mer som sub för mig, men alla är vi olika. Blev ej alprasänkt dock..

Hoppades fan på att det skulle va 2mg alpra i dom.. Vad tror du det är?

Du tror det var Subutex? Jag trodde det var Tramadol eller Fentanyl. Aja skit var dom iallafall.
2mg Alprazolam stavarna som skulle förgylla min Lördag men det hela slutade med att man bara mådde illa och man orkar inte gå ur soffan. Dom smakade talk och inte den bittra Alprazolam smaken
Citera
2023-12-19, 22:50
Medlem
FrostensBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Du tror det var Subutex? Jag trodde det var Tramadol eller Fentanyl. Aja skit var dom iallafall.
2mg Alprazolam stavarna som skulle förgylla min Lördag men det hela slutade med att man bara mådde illa och man orkar inte gå ur soffan. Dom smakade talk och inte den bittra Alprazolam smaken
Ingen aning om vad det kan vara men slog som sub för mig, vore intressant å skicka på analys, jag va positiv på bup/sub som sagt, minns ej om jag nämnt haha men gjort det på Arche forum.
Jo fick ett jävla illamående.. Å vid snort/rökning slog det på lite väl efter 15-20min..
Vissa av mina hade alprasmak, tyckte dock smaken kom i efterhand subtilt. Kan ej va mycket alpra i dom alls.
Citera
2023-12-19, 22:57
Medlem
Hur har ni känt på senaste med Galenika Ksalol som går runt? Underdoserade och fått ont i magen på 3-4st… Skriver st och inte mg då dem tillsammans innehåller Max 2mg…
Senast redigerad av Tramsor 2023-12-19 kl. 23:01.
Citera
2023-12-20, 21:20
Avslutad
Har sett att det florerar rykten igen att dom blå ska vara spetsade med fentanyl, vet att det varit på tal i flera år men är nu rädd för att det ska vara sant pga klagomål ang underdosering, vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in