2023-12-20, 18:22
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Det är dystra miner och domedagsprat nu i tråden men om 1 månad kommer troligen EU beslutat om 50 miljarder euro och usa beslutat om 60 miljarder dollar i stöd till ukraina, flertalet stora leveranser med bla flera patriot system och ammo kommer i januari, vapentillverkning i EU är rejält ökad och man skickar varje vecka leveranser, just nu är det största problemet att leveranser blockeras vid polska gränsen.

Snart dyker F16 upp med. Just nu är det problem men om en månad kommer det låta helt olika när material väller in. Ukraina uppgav att den största leveransen av vapen sen kriget börja är på väg.
Ukraina är starkare militärt nu än någonsin tidigare. Ukraina producerar även rejält med vapen själva så att försvara är nog lugnt även om det kan börja fram och tillbaka
Ska bli kul att se hur det ser ut i slutet av februari.

Det ju vill ju till att det går undan så Ukraina slipper fortsätta länge till att strida i underläge i vapen och manskap.
Citera
2023-12-20, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du bygger bara halmgubbar. Du får väl citera oss när du tycker att vi gör det. Du får gärna utveckla vad du menar med intellektualiserande och rationaliserande också. Jag är f ö inte en wannabe akademiker, jag är en akademiker helt enkelt. Om än jag inte tjänar mitt levebröd så längre.
Ok. Jag tänker förkorta och förenkla mitt inlägg till dig så bara kärnbudskapet återstår:
Jag menar att Selmer är ärligare än du i erat ställningstagande för rysslands angrepp mot det ukriainska folket. Han utrycker sig brutalt men hycklar inte med vad ryzzen ägnar sig åt. Du spelar teater, du förminskar ryssarnas svinerier i Ukraina.

Han säger att det är värt för Ryssland att offra en gigantisk människo och materielmassa i Ukraina. Jag hatar det ryzzen gör mot Ukraina, däremot anser jag att Selmer är ärligare än du i eran proryskhet.
Senast redigerad av jonkebonke 2023-12-20 kl. 18:44.
Citera
2023-12-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ja, eller så är det bara så att vi är intresserade av att diskutera och argumentera frågan i ett forum på ett vuxet sätt. Jag är inte avlönad av Kreml. Jag är inte heller PRO-ryss. Däremot ser jag enorma problem med västvärlden och hur man med hjälp av media kontrollerar vad pöbeln och i förlängningen våra politiker sätter på agendan. Hur tror du annars det vore möjligt att trycka ner allt dravel om mångkultur och woke i halsen på oss? Saker som vi bara för något decennium sedan hade avfärdat som total galenskap. Man har fortsatt rapportera om konflikten i Ukraina på samma snedvridna sätt utan att ta hänsyn till hur Ukraina behandlat sin minoritetsbefolkning. Att USA trodde att de skulle kunna komma undan med att konstruera ytterligare en lydstat i Ukraina är fullständigt makalöst. Lika sinnessjukt som om Kina etablerade militärbaser i Mexico.

Du räknar upp en massa text på vad du inte är i ditt aspbergsliknande knattrande på tangentbordet. Märkligt.

Ukrainas minoritetsbefolkning, ryssar, som du tydligen ömmar för får väl göra som andra folkgrupper gör som gäster i ett annat land, här i Ukraina, anpassa sig eller återvända till Ryssland.

Det är Ukrainas uppgift om någon folkgrupp är eller känner sig missgynnad. Ryssland har inte med saken att göra, förstås.
Är du alldeles rysk, människa.
Citera
2023-12-20, 18:36
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ja, eller så är det bara så att vi är intresserade av att diskutera och argumentera frågan i ett forum på ett vuxet sätt. Jag är inte avlönad av Kreml. Jag är inte heller PRO-ryss. Däremot ser jag enorma problem med västvärlden och hur man med hjälp av media kontrollerar vad pöbeln och i förlängningen våra politiker sätter på agendan. Hur tror du annars det vore möjligt att trycka ner allt dravel om mångkultur och woke i halsen på oss? Saker som vi bara för något decennium sedan hade avfärdat som total galenskap. Man har fortsatt rapportera om konflikten i Ukraina på samma snedvridna sätt utan att ta hänsyn till hur Ukraina behandlat sin minoritetsbefolkning. Att USA trodde att de skulle kunna komma undan med att konstruera ytterligare en lydstat i Ukraina är fullständigt makalöst. Lika sinnessjukt som om Kina etablerade militärbaser i Mexico.

Huruvida du får betalt eller ej av Kreml för att sprida ryzzk desinformation är inte så intressant.

I ditt land Ryzzland kontrolleras all media av Kreml o ni försöker göra folkmord i Ukraina. Väst accepterar detta lika lite som de accepterade Nazitysklands folkmord på judar tex så självklart ska Ukraina få all hjälp de behöver för att döda alla äckliga ryzzar som sätter sin fot i Ukraina.
Citera
2023-12-20, 18:41
Medlem
donald12s avatar
En ryzz får båda fötterna bortsprängda o sitter o studerar stumparna som är kvar. Undrar om han ångrar sitt val att åka på mördarresa till Ukraina?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/fpoAMhYO3i
Citera
2023-12-20, 18:42
Medlem
Citat:
Där är en laggande effekt. Jag tror att det tar en del tid från beslutet tills att det faktiskt landar vapen. På samma sätt har vi inte sett effekten än av att där är en "lucka" i finansieringen, det toppar nog i februari, cirka. Jag tror som du att där kommer mer pengar i Q1 till Ukraina. Men däremot att detta "strul" har visat Ukraina att tålamodet från väst är inte oändligt, efter att ha sett denna shitshow i snart två år. Så förhoppningsvis planerar de sitt end game därefter - eller så kör Zelensky raukt in i väggen.

Jag ger outlier-scenariet att finansieringen sjunker med 80-90% låg sannolikhet, kanske 5-10%? Där sitter fortfarande för många politiker som är allt för investerade i detta.

Vilken smörja du skriver!

"Men däremot att detta "strul" har visat Ukraina att tålamodet från väst är inte oändligt, efter att ha sett denna shitshow i snart två år."

"shitshowen" står väl ändå Ryssland för som fullskaligt invaderade Ukraina och som därefter gör dagliga krigsbrott.
Är du alldeles rysk, människa?
Citera
2023-12-20, 18:43
Medlem
donald12s avatar
Påminner om en Strike på bowlingbanan! Inga pinnar står kvar efter träffen haha

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/HKFzGcoRmg
Citera
2023-12-20, 18:46
Medlem
donald12s avatar
Kolla ryzzen som försöker dra åt en rem runt sitt skadade ben. Hjälpte inte mycket då han fick en granat till efter en stund ;-)

Härligt se hur Ukraina metodiskt utrotar inkräktare

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/IAsm2KI0T0
Citera
2023-12-20, 19:05
Medlem
X3treams avatar
Så Rysslands enda hopp är att Trump ska bli vald i USA? Ska det vara den fruktade ryska armens lösning? Är ju ett skämt om de måste vara knulldocka åt USA. Pinsamt att vara ryss idag måste jag säga, är ju patetiskt, de har på 9 år tagit 20 % av ett u land som Ukraina, pinsamt! Putin är ett skämt, han skulle fortsatt köra Taxi!
Citera
2023-12-20, 19:08
Medlem
Ryskinitierad bluff avslöjad.

Vem blir förvånad? En rysk kleptokrati som jobbar tillsamman med ryska oligarker. Huvudoperatör för Wagnergruppens pengaflöden.

"Nya uppgifter till Wall Street Journal visar att den operativa chefen på Wirecard, Jan Marsalek, sannolikt var en rysk agent med uppdrag från Moskva. Han står redan anklagad för att ha stulit hundratals miljoner dollar. Men han tycks också ha hjälpt rysk spionverksamhet flytta pengar runt i världen och jobbat direkt med Wagnergruppens tidigare ledare, Jevgenij Prigozjin. Från ryskt håll har uppgifterna ifrågasatts. En talesperson för den ryska regeringen kallade uppgifterna för en ”politisering”.

Ryssland i verkligheten.

https://www.svd.se/a/eJVzyg/skandalbolagets-toppchef-var-misstankt-rysk-agent
Citera
2023-12-20, 19:33
Medlem
Citat:
Bild:

"Nach
@BILD
-Recherchen wollen die USA und Deutschland die Ukraine mittels gezielter Waffenlieferungen dazu bringen/zwingen, in Verhandlungen mit Russland einzutreten."
https://x.com/JulianRoepcke/status/1728027794913849795?s=20

Låter ju utmärkt! Det kanske slutar med att jag blir enig med våra ledares politik. Lova (och ge) Zelensky vapen så han klarar sig, och så får han sluta fred med Putin, och ge bort några oblasts.

(edit: ser nu att denna nyhet ju är en månad gammal)

En månad gammal. Du har ju snart i två år nu skrivit om att "fredsförhandla på ryssarnas villkor och ge bort några oblast."
Glöm det "kamrat"
Ryssland går på knäna då det inte går att kriga i verkligheten med Potkeminkulisser och kassa desinformatörer som marionetter som du, i Peskovs desinformationsarme'.
Vi lever i ett informationssamhälle där desinformation inte hjälper hur man än bluffar, tvärljuger, tvärtemot skriver, hotar och försöker stödda sig på ryskt vis.
Citera
2023-12-20, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryskinitierad bluff avslöjad.

Vem blir förvånad? En rysk kleptokrati som jobbar tillsamman med ryska oligarker. Huvudoperatör för Wagnergruppens pengaflöden.

"Nya uppgifter till Wall Street Journal visar att den operativa chefen på Wirecard, Jan Marsalek, sannolikt var en rysk agent med uppdrag från Moskva. Han står redan anklagad för att ha stulit hundratals miljoner dollar. Men han tycks också ha hjälpt rysk spionverksamhet flytta pengar runt i världen och jobbat direkt med Wagnergruppens tidigare ledare, Jevgenij Prigozjin. Från ryskt håll har uppgifterna ifrågasatts. En talesperson för den ryska regeringen kallade uppgifterna för en ”politisering”.

Ryssland i verkligheten.

https://www.svd.se/a/eJVzyg/skandalbolagets-toppchef-var-misstankt-rysk-agent
Inte bara det. Han besitter ryskt medborgarskap och har/ haft 2st. Ryska fejkpass 2021, anses ha kontakter med GRU av tre Europeiska underrättelsetjänster, besökt Syrien som ryska militärens gäst.

Källa eng. wikipedia.
Hans farfar var österikisk spion åt Sovjetunionen.

Klart som f-n att han är inblandad i ryzzlands fulbuisnizz i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in