Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Ja, eller så är det bara så att vi är intresserade av att diskutera och argumentera frågan i ett forum på ett vuxet sätt. Jag är inte avlönad av Kreml. Jag är inte heller PRO-ryss. Däremot ser jag enorma problem med västvärlden och hur man med hjälp av media kontrollerar vad pöbeln och i förlängningen våra politiker sätter på agendan. Hur tror du annars det vore möjligt att trycka ner allt dravel om mångkultur och woke i halsen på oss? Saker som vi bara för något decennium sedan hade avfärdat som total galenskap. Man har fortsatt rapportera om konflikten i Ukraina på samma snedvridna sätt utan att ta hänsyn till hur Ukraina behandlat sin minoritetsbefolkning. Att USA trodde att de skulle kunna komma undan med att konstruera ytterligare en lydstat i Ukraina är fullständigt makalöst. Lika sinnessjukt som om Kina etablerade militärbaser i Mexico.
Du räknar upp en massa text på vad du inte är i ditt aspbergsliknande knattrande på tangentbordet. Märkligt.
Ukrainas minoritetsbefolkning, ryssar, som du tydligen ömmar för får väl göra som andra folkgrupper gör som gäster i ett annat land, här i Ukraina, anpassa sig eller återvända till Ryssland.
Det är Ukrainas uppgift om någon folkgrupp är eller känner sig missgynnad. Ryssland har inte med saken att göra, förstås.
Är du alldeles rysk, människa.