2023-12-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Särskilt med tanke på att han är skyldig som synden till försök till statskuppen 6 januari. Precis som Colorado skrivit i sin dom, skyldig till att ha initierat och eldat på stormningen av Capitolium.

Många av hans medlöpare sitter i fängelse i åratal och Rudy fick 1,5 miljarder i böter. Med flera MAGAbögar som fått fan för att de stod på fel sida om lagen.
Ja. Jag är beredd att hålla med dig till fullo. MAGAIterna sitter djupt fast i skiten nu. Det är litet underhållande, faktiskt; det är alltid glädjande att se att högmodiga, obegåvade dårar ställer till det för dig.

OM jag ska vara litet kritisk mot ditt inlägg tror jag att epitetet MAGAbögar är litet missvisande; de flesta bögar jag känner har i alla fall en rudimentär mental kapacitet.

Jag skulle nog hellre använda uttrycket MAGApedofiler.
Citera
2023-12-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Trump har en poäng.
Rent krasst bör alla européer fråga sig varför amerikanska skattebetalare ska betala för Europas försvar?
Därför att ett ofritt Europa kostar Amerikanska pengar, naturligtvis. Men det verkar en del inte fatta . . . .
Citera
2023-12-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
På grund av dina ideologiska skygglappar saknar du förståelse om kontexten ur vilken presidentens ord ska tolkas. Du läser in ett vänster-narrativ som saknar förankring i verkligheten. Enligt mig finns det inte en tvekan om att din uppfattning kommer att visa sig sakna bäring när beslutet överprövas i högsta domstolen.
Varför skulle HD i Washington komma till ett annat beslut?
Citera
2023-12-20, 14:17
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Skrev jag att det inte finns någon som helst opposition? Nej, det gjorde jag inte. Sluta upp med att lägga ord i munnen på mig. Det är klart det finns en opposition, men denna kommer inte fram speciellt mycket medialt.

Jesus Kristus är sanningen.

Nämn någon då som ens har den minsta makt och som inte är kontrollerad opposition.
Citera
2023-12-20, 14:18
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Varför skulle HD i Washington komma till ett annat beslut?

Därför att det här är ett planerat sätt att visa det amerikanska folket hur korrupt rättssystemet är.
Trump kommer att bli frikänd i högsta domstolen. Han ska ju ta bort inkomstskatten när han blir president igen, sa han ju häromsistens
Citera
2023-12-20, 14:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja. Jag är beredd att hålla med dig till fullo. MAGAIterna sitter djupt fast i skiten nu. Det är litet underhållande, faktiskt; det är alltid glädjande att se att högmodiga, obegåvade dårar ställer till det för dig.

OM jag ska vara litet kritisk mot ditt inlägg tror jag att epitetet MAGAbögar är litet missvisande; de flesta bögar jag känner har i alla fall en rudimentär mental kapacitet.

Jag skulle nog hellre använda uttrycket MAGApedofiler.
Du är inte särkilt insatt i amerikansk inrikespokitik, eller hur utan du skjuter vilt från höften och hoppas träffa rätt precis som flocken..

Sanningen är att en stor del av USA:s befolkning är djupt besvikna på Dems.

Exempelvis är budgeten snart i dritt fall.

Invandringen har eskalerat till den grad att även korkade demokrater i Texas nu demonstrerar öppet mot inflödet. Och med den har kriminaliteten ökat drastiskt.

”Bidenomics” var osedvanligt dumt, med tanke på väljarnas oro över inflationen, räntorna, mat- och drivmedelspriserna. Nu används hans slogan mot honom.

Utrikespolitiskt har det också gått snett. Från lämbandet av Afghanistan till nu då de inte viker sej för eld upphör och fredsförhandlingar som omvärlden förväntar sej.
Citera
2023-12-20, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Du är inte särkilt insatt i amerikansk inrikespokitik, eller hur utan du skjuter vilt från höften och hoppas träffa rätt precis som flocken..

Invandringen har eskalerat till den grad att även korkade demokrater i Texas nu demonstrerar öppet mot inflödet. Och med den har kriminaliteten ökat drastiskt.

”Bidenomics” var osedvanligt dumt, med tanke på väljarnas oro över inflationen, räntorna, mat- och drivmedelspriserna. Nu används hans slogan mot honom.

Utrikespolitiskt har det också gått snett. Från lämbandet av Afghanistan till nu då de inte viker sej för eld upphör och fredsförhandlingar som omvärlden förväntar sej.

Fast inget av det du anför har bäring på att Trump är en landsförrädare som genom kuppförsöket nu är diskvalificerad i demokratiska val. Trump är en skamfläck på USAs goda renommé och han bör sättas i fängelse omgående, helst igår.
Citera
2023-12-20, 14:34
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Fast inget av det du anför har bäring på att Trump är en landsförrädare som genom kuppförsöket nu är diskvalificerad i demokratiska val. Trump är en skamfläck på USAs goda renommé och han bör sättas i fängelse omgående, helst igår.
Varför det? Jag har svårt att förstå varför man hatar honom så mycket, han är verkligen inte någon JFK som för mer ära till ämbetet, men att som svensk sitta och hata honom från andra sidan atlanten är udda. Vad bryr du dig om USAs anseende?
Citera
2023-12-20, 14:35
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:

Abraham Accords, First Step Act, Middle East Peace Initiatives, Operation Warp Speed, Singapore and Hanoi Summits + inga nya krig är bara ett par av de saker som gjort honom till en av de bästa presidenter USA någonsin haft. Håller du inte med, är du en fiende för fred och komplett idiot.
Citera
2023-12-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen

Varför har du fått för dig att jag stödjer demokraterna?

Jag para pekar på vilka idioter MAGAiterna är.
Citera
2023-12-20, 14:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Man blir så full i skratt när foliehattarna inbillar sig att det är Biden, "deep state" demokraterna osv. fast det bara är så enkelt att GOP inte kan ha en kandidat till presidentvalet som Trump.

Jag forstar, jag tror inte det ar orimligt att det ligger nagot i det, men jag tycker det verkar tvivelaktigt vilka grunder man inte vill tillata deltagandet. Om Trump blivit domd for nagot och suttit i fangelse for det hade jag haft lattare att forsta det.
Citera
2023-12-20, 14:37
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Det ar lite detta jag inte far grepp om. Man kan tycka att han borde sitta i fangelse, men rimligtvis bor det ske innan han blir forbjuden att delta i presidentval. Vad missar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in