Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag förstår. Colorado är ju ett hippie/vänsternäste sen gammalt. Men några nötter i tråden tror ju faktiskt att det här betyder att Trump inte kan ställa upp i presidentvalet i hela resten av de 49 staterna

Nja De röstade GOP 1920-2004 sedan Dem i presidentvalen i Colorado. Jag tror att det är mindre hippies och mer gröna technonerds. (Ofta mer vänster) Det viktigaste i denna saga är nog att alla domare i Colorados högsta domstol tillsattes av demokratiska guvernörer. Men i frågan så blev det 4-3 för förbud.
Det tragikomiska är att dagens HD i USA vill egentligen inte lägga sig i. Så vi får se hur det går. Det är säkert så att flera stater försöker nu förbjuda Trump. De har ett bra argument - 6:e Jan MEN problemet är att han har aldrig blivit dömd för det. Sen borde han kunna bli förbjuden i Georgia, men av andra legala skäl. Men jag vet inte hur deras lagstiftning ser ut på delstatsnivå.
Och dagens HD i USA har gått i mot Trump i flera frågor. Även om man blev tillsatt av honom så måste man inte lyssna på honom längre. Då man sitter så länge man vill, dör eller blir för sjuk för att fungera i domstolen.