2023-12-20, 13:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja det är det de har gjort. Han får inte ställa upp i Colorado eller rättar sagt inte vara med på valsedeln i Colorado.

Opinion of the Colorado Supreme Court

"In this appeal from a district court proceeding under the Colorado Election Code, the supreme court considers whether former President Donald J. Trump may appear on the Colorado Republican presidential primary ballot in 2024. A majority of the court holds that President Trump is disqualified from holding the office of President under Section Three of the Fourteenth Amendment to the United States Constitution. Because he is disqualified, it would be a wrongful act under the Election Code for the Colorado Secretary of State to list him as a candidate on the presidential primary ballot. The court stays its ruling until January 4, 2024, subject to any further appellate proceedings."

Varför? "A majority of the court holds that President Trump is disqualified from holding the office of President under Section Three of the Fourteenth Amendment to the United States Constitution"
Jag förstår. Colorado är ju ett hippie/vänsternäste sen gammalt. Men några nötter i tråden tror ju faktiskt att det här betyder att Trump inte kan ställa upp i presidentvalet i hela resten av de 49 staterna
Citera
2023-12-20, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej. Precis. GOP är visserligen ett jävla hönshus men det finns vettiga människor i partiet som fattar att man inte kan ha Donald som president.

MAGA-idioterna är en massa paranoida dårar som tror på just konspirationsteorier som "deep state" och annat flum.

DT kan överklaga till gud fader själv utan att det hjälper honom, han är slut som politiker nu. GOP behöver en president som har kunskap inom sakpolitik och där brister det för Trump, karln är ju nästan utvecklingsstörd.

Ut med skiten eller helst lock him up!
Citera
2023-12-20, 13:41
Medlem
Varför känns det här riggat , 100 % att fler vill rösta på Trump p.ga av detta. tror alla presidentkandidater kontrolleras av samma typer.
Citera
2023-12-20, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag förstår. Colorado är ju ett hippie/vänsternäste sen gammalt. Men några nötter i tråden tror ju faktiskt att det här betyder att Trump inte kan ställa upp i presidentvalet i hela resten av de 49 staterna

Det pågår liknande rättsprocesser i fler än 20 andra delstater as we speak så nej, han kommer inte att kunna bli föremål för presidentvalet 2024.
Citera
2023-12-20, 13:44
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Man blir så full i skratt när foliehattarna inbillar sig att det är Biden, "deep state" demokraterna osv. fast det bara är så enkelt att GOP inte kan ha en kandidat till presidentvalet som Trump.
Är du rädd att Trump ska neka dig underkastelse till NATO och den 17:e vaxx-sprutan?
Citera
2023-12-20, 13:45
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Tack snälla för infon.

Gällande dina fördomar har du fel. Du hittar nog inte någon som är en större Trump-supporter än vad jag är.

Okej, ursäktar mina antaganden.
Citera
2023-12-20, 13:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, kan man som demokrat, korrupt och dement inte vinna valet får man göra det på annat vis och hänvisa till att man är HBQT-vänlig, för mänskliga rättigheter och ökad beskattning, d.v.s. påstå och vidhålla att man är god och att ändamålet rättfärdigar medlen. På samma sätt som när MSM undvek att rapportera om Hunter Bidens dator och innehållet i den samt kopplingarna mellan hans far och korruptionsskandalen i t.ex. Ukraina. En del av utbetalningarna till Hunter skulle gå via honom som mellanhand till en person i hans uppgifter kallad "the big guy" där jag gör antagandet att det är fadern som avses.

Det är inte bara du som antar det.
Citera
2023-12-20, 13:49
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Dom har rätt ja men alldeles för bekväma för att på riktigt offra allt. Vara edgy på nätet är inte samma sak som att döda för en grundlag. Nej det är mer än 80.
Inte ett skit kommer hända i ett redan delat land. Nästa Trump kommer försöka göra sig hörd bland dom missnöjda.

Vem pratar om att vara edgy?
Har vapenkulturens vikt helt förbigått dig vad gäller USA? Du verkar ha noll koll på grunden till varför människor har och älskar sina vapen som de gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Nja De röstade GOP 1920-2004 sedan Dem i presidentvalen i Colorado. Jag tror att det är mindre hippies och mer gröna technonerds. (Ofta mer vänster) Det viktigaste i denna saga är nog att alla domare i Colorados högsta domstol tillsattes av demokratiska guvernörer. Men i frågan så blev det 4-3 för förbud.

Det tragikomiska är att dagens HD i USA vill egentligen inte lägga sig i. Så vi får se hur det går. Det är säkert så att flera stater försöker nu förbjuda Trump. De har ett bra argument - 6:e Jan MEN problemet är att han har aldrig blivit dömd för det. Sen borde han kunna bli förbjuden i Georgia, men av andra legala skäl. Men jag vet inte hur deras lagstiftning ser ut på delstatsnivå.

Och dagens HD i USA har gått i mot Trump i flera frågor. Även om man blev tillsatt av honom så måste man inte lyssna på honom längre. Då man sitter så länge man vill, dör eller blir för sjuk för att fungera i domstolen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Men alltså, det står i svart och vitt vad Trump sade i talet i min länk. Fattar du inte vad ord betyder? Tror du att jag har postat en länk till ett påhittat/falskt tal, att MSM har ersatt det riktiga talet med ett AI-genererat tal och falska transkriptioner, eller är din läsförståelse helt åt helvete, eller vad är grejen? Vad är orsaken till att vi ens tjafsar om det här? Han sade att valresultatet var ogiltigt och uppmanade sina åhörare att ta tillbaka makten från den nya demokratiskt valda ledaren. Det borde inte vara så otroligt svårt att begripa.

På grund av dina ideologiska skygglappar saknar du förståelse om kontexten ur vilken presidentens ord ska tolkas. Du läser in ett vänster-narrativ som saknar förankring i verkligheten. Enligt mig finns det inte en tvekan om att din uppfattning kommer att visa sig sakna bäring när beslutet överprövas i högsta domstolen.
Citera
2023-12-20, 13:51
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
De har accepterat minoritetsvalda rep gång på gång så svaret är troligen ja

Är det nu vi ska sätta upp halmgubbarna för att det inte passar dig hur de räknar, och alltid räknat rösterna?

Att grundlöst och på falska premisser (för att man är rädd) utesluta en individ från att delta i presidentval är något helt annat än det.
Citera
2023-12-20, 13:52
Medlem
Blir inte detta beslut upprivet i högstadomstol så är det riktigt sjukt. Senil pedofilgubbe med en knarkarson som båda tar emot mutor och anställer porrbögar och "transor" är helt ok, ingen avstägning där inte.

Sjukt hur varenda land verkar bli skit samtidigt. Sjukt hur högern tar mark i allt fler länder. Sjukt att det fortfarande står folk på vänsterkaten och försvarar förfallet.

Sjukt att någon någonsin röstat vänster.
Sjukt hur folk påriktigt påstår att rasism, homofobi och "klimatkatastrofen" fortfarande är problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in