2023-12-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
S*ndra* H*ll*rgr*n på Facebook;

”Att han slår ihjäl oss”

Den sista meningen i det sista vittnesmål jag lämnade till polisen 2020. En mening jag senare upprepat otaliga gånger under åren, för att förklara vad känslan som fortfarande infann sig var.

Sedan dess har vi slagit oss blodiga för att nå fram. Till Svenska Taekwondoförbundet, Riksidrottsförbundets idrottsombudsman, ordförande och generalsekreterare, RF - SISU Västerbotten, Skellefteå kommun, World Taekwondo, skolan, medlemmar och styrelsemedlemmar som var kvar i föreningen.

Vi gjorde allt. De gjorde inget.

Inte för oss i alla fall. Inte för barnen som fortfarande fanns kvar.

Men de höll föreningen om ryggen. Litade blint på de som för längesedan borde bränt allt förtroendekapital.

Inte förrän Sportbladet höjer våra röster till den MILJONEN(!) svenskar som läste vår historia agerar dem.

Och vad gör de då?

STF sätter in en arbetsgrupp med målet att ”trygg idrott ska vara lika prioriterat som statligt bidrag”.
Inte MER prioriterat alltså.

WT lägger ned sin utredning. De hänvisar till riksidrottsförbundet som inte lyft ett finger på fyra år. STU, RF-sisu gör ingenting.

Men alla andra gör. Familj, vänner, lagkamrater, kollegor, bekanta och helt okända människor ringer, skickar meddelanden, frågar, skriver inlägg och kommenterar. Oändligt mycket kärlek och stöttningar svämmar in. De accepterar inte heller att otillräckliga policys, otydliga rekommendationer, personliga relationer eller politiska agendor ska få låta detta pågå längre.

Och då har de ändå Skellefteå kommuns goda exempel att föregå med. Och inte bara exempel, de har en 80 sidors rapport att begära ut om de behöver mer underlag. Alla dessa instanser har också, som jag så många gånger påpekat för dem genom åren, säkert 80 sidor till att hämta hos mig. Och då överdriver jag inte ens.

Så sluta nu skyll på brist på underlag, det räcker nu. Sluta skydda vuxna som gör barn illa. Skydda istället barnen som är eller har vart rädda för sina liv."

De har kämpat och anmält i alla möjliga instanser i flera år. Sjukt att det gått att vifta bort så länge.

Börjar mer och mer låta som att N A är en sadist, med en kärlek för barn.
Citera
2023-12-20, 10:59
Medlem
Allas favorit-Jonas skrev ett inlägg på sin Facebook igårkväll som han sen raderade

Citat:
Ja, vad ska man säga?

Jag har sällan blivit så tunnlad i mitt liv.

Från vad jag uppfattade vara en privat konversation, togs ett ord med in i officiella intervjufrågor och jag insåg inte fällan jag fastnat i förrän det var försent.

Då det verkar som att de flesta inte varit med om att bli intervjuad av en extremt hårt vinklad kvällstidningsjournalistik...

Nej, det var verkligen inte meningen att det skulle användas på de viset.

Samma gamla visa. Någon annan är ute efter att sätta dit honom, det är absolut inte hans eget fel.
Citera
2023-12-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blafagel
Börjar mer och mer låta som att N A är en sadist, med en kärlek för barn.

Sadist och psykopat som njuter av att ha makt över ungdomar och barn, och att se dem lida. Han är en genomrutten människa är det enda jag kan känna efter att ha läst incidentlistan i kommunens utredning, vittnesmålen på Facebook och Sportbladets granskning. Sätter man ihop allt det så är det nästan för hemskt för att ta in. De vuxna som fått ta del av dessa uppgifter i flera års tid utan att göra något, jag har inte ens ord för deras svek mot dessa barn och unga. Fy fan.
Citera
2023-12-20, 11:26
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Allas favorit-Jonas skrev ett inlägg på sin Facebook igårkväll som han sen raderade

Samma gamla visa. Någon annan är ute efter att sätta dit honom, det är absolut inte hans eget fel.
Rikspucko. Krishanteringen är nästan värre än intervjun. Håll käft bara än att strössla med orden till höger och vänster.
Citera
2023-12-20, 11:29
Medlem
Citat:

Han har nyss publicerat ett liknande inlägg. Otroligt synd om honom trots att han använt samma typ av retorik i ett halvår både på Facebook och i Norran nu så blev han plötsligt "tunnlad" av den onde reportern.
Citera
2023-12-20, 12:10
Medlem
Citat:
Han har nyss publicerat ett liknande inlägg. Otroligt synd om honom trots att han använt samma typ av retorik i ett halvår både på Facebook och i Norran nu så blev han plötsligt "tunnlad" av den onde reportern.

Helt otroligt. Han har själv flertalet gånger sagt liknade saker, insinuerar att EJ konspirerar, ljuger och bara vill klubben illa osv. De åsikterna har han gång på gång delat i sina egna sociala medier. Nu när de plockas upp av riksmedia och får ordenligt med kritik, då är det journalisten som har förvrängt hans ord. Även fast han sagt exakt samma saker i ett halvår.

Bara förra veckan likade han en kommentar som kallade EJ mfl för "stalkers" och skrev själv en kommentar "say it again". Går inte att neka att han håller med om åsikten att de är stalkers, han har sagt det på sin egen Facebook.
Citera
2023-12-20, 12:27
Medlem
Citat:
Helt otroligt. Han har själv flertalet gånger sagt liknade saker, insinuerar att EJ konspirerar, ljuger och bara vill klubben illa osv. De åsikterna har han gång på gång delat i sina egna sociala medier. Nu när de plockas upp av riksmedia och får ordenligt med kritik, då är det journalisten som har förvrängt hans ord. Även fast han sagt exakt samma saker i ett halvår.

Bara förra veckan likade han en kommentar som kallade EJ mfl för "stalkers" och skrev själv en kommentar "say it again". Går inte att neka att han håller med om åsikten att de är stalkers, han har sagt det på sin egen Facebook.

Skillnaden nu är att istället för hejarop från de egna leden är han ute i kylan.....
Citera
2023-12-20, 12:34
Medlem
säger en hel del om vem man är som människa, om man väljer att dö på samma kulle som dylikt as.

------

skadar ju inte heller om någon som har tillgång till den där 80+ sidors rapporten kan försöka se så att den delas och får ordentlig spridning.
Senast redigerad av dip 2023-12-20 kl. 12:36.
Citera
2023-12-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
säger en hel del om vem man är som människa, om man väljer att dö på samma kulle som dylikt as.

------

skadar ju inte heller om någon som har tillgång till den där 80+ sidors rapporten kan försöka se så att den delas och får ordentlig spridning.

Jag har tillgång till den men vet inte hur jag lättast kan dela med mig av den. Något tips?
Citera
2023-12-20, 13:13
Medlem
Citat:
Skillnaden nu är att istället för hejarop från de egna leden är han ute i kylan.....

Finns fortfarande några som har hans rygg. Som skämmer ut sig riktigt rejält nu genom att fortsätta stötta honom. Skulle inte kalla de för samhällets elit direkt. Lika barn leka bäst sägs de, även idioterna letar gemenskap
Senast redigerad av Hemvarare 2023-12-20 kl. 13:15.
Citera
2023-12-20, 13:14
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så skall det gå till!

en alpina skidåkaren Franziska Gritsch blev kär i landslagets tränare Florian Stengg.
Nu agerar förbundet och kastar ut båda två.
– Det är oacceptabelt av en tränare att inleda en relation med en aktiv, säger chefen Herbert Mandl.
Notervärt är att åldern på de inblandade är 26 och 34. Grooming och skydd av barn är alltså en icke-faktor, förbundet agerar enbart utifrån beroendeställning (mellan vuxna) och bristande professionalitet. Inga halvmesyrer med time-out eller avstängning.

Kan denna artikel mejlas ut till samtliga föräldrar som har eller har haft ungar på klubben? Eller bara tapetseras över Skellefteå?
Citera
2023-12-20, 13:35
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenimBachro
Finns en flicka där som nu är 18. N.As favorit sedan hon var mycket, mycket liten (7? 8?). Dem åkte visst på en tävling bara dem två ett tag sedan. Ryktet säger hon kom tillbaka till Skellefteå helt annorlunda. Stackars flicka.
Men för helvete. Sedan 7-8 års ålder?

Citat:
Ursprungligen postat av WBosten
Så sent som i höstas åkte N.A på solresa med tre unga tjejer från Team Elite. Enbart dom tre tjejerna tilläts följa och han var ensam ”vuxen” med på resan.
Hur kan föräldrarna släppa iväg tjejerna på sånt när som vet vad han anklagats för i många år?
I enlighet med citaten ovan så kan man rimligen anta att vittnesmålet från E.J. även representerar dessa samt andra likartade men ej berättade upplevelser. N.A. framstår alltmer som en akut samhällsfara. SGT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in