2023-12-20, 10:34
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du ställer ganska vettiga frågor, men sedan blottar du hur gravt missledd och förvirrad du är. Dina frågor kräver även svar från dig själv. Anser du att Israel har rätt att bomba ihjäl 10 000 barn på grund av Shani Louk? Har de även rätt att avrätta sina egna medborgare, som de bevisligen har gjort? Har de rätt att begå krigsbrott?

"Du ställer ganska vettiga frågor som jag tänker undvika att svara på. Istället kommer jag med en motfråga om något helt annat. Hur ställer du dig till det?"
Citera
2023-12-20, 10:41
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
"Du ställer ganska vettiga frågor som jag tänker undvika att svara på. Istället kommer jag med en motfråga om något helt annat. Hur ställer du dig till det?"

Jag har redan svarat på frågan, genom min motfråga. Till skillnad från er är jag ingen förvirrad hycklare. Jag anser inte att Shani Louk eller någon annan av de civila förtjänade sitt öde. Är det tillräckligt tydligt?
Citera
2023-12-20, 10:41
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Du ställer ganska vettiga frågor, men sedan blottar du hur gravt missledd och förvirrad du är. Dina frågor kräver även svar från dig själv. Anser du att Israel har rätt att bomba ihjäl 10 000 barn på grund av Shani Louk? Har de även rätt att avrätta sina egna medborgare, som de bevisligen har gjort? Har de rätt att begå krigsbrott?

1. Israel har inte bombat 10.000 barn. Men bra försök! Tips: lita in blint på information direkt från Jihad-terror grupper som Hamas.

2. Det finns mycket bevis på att Israel gör allt dom kan för att undvika att civila drabbas. Det inkluderar telefonsamtal till civila i Gaza, humanitära korridorer, flygblad som uppmanar civila att evakuera, "roof-knocking", osv osv. Samtidigt finns det inget bevis på att Israel medvetet bombar civila - i så fall hade det dött mycket mer än din påhittade siffra 10.000 barn på över 2 månader. Jämför 25.000 döda på två dagar i Dresden.

3. Hamas strategi är att systematiskt utnyttja civilbefolkningen genom att strida utan uniform i Gaza. Detta funkar endast för att dom vet att Israel inte vill döda civila. Tänk dig om Israel gömde sig bakom civila - det skulle ej funka eftersom Hamas uppenbarligen vill döda så många civila som möjligt (bevisades 7:e okt). Av samma skäl bygger Hamas sina tunnlar under sjukhus tex.

Israel avrättar inte sina egna medborgare medvetet. Misstag sker och det är synd. Detsamma gäller civila i Gaza. Och dom har absolut all rätt att göra sig av med Hamas - det är ett måste. Alla förstår det efter vad vi såg den 7:e Okt.

Kan påminna om denna post: (FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)
Senast redigerad av stayboosted 2023-12-20 kl. 10:45.
Citera
2023-12-20, 10:44
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:

Ja IDF har rätt att begå "folkmord". När folket är terrorister så skall dessa elimineras.

10000 "barn" Barn som indoktrinerats från Mycket ung ålder att hata judar och navelsträngen Israel.
"barn" som tränas från mycket ung ålder att mörda oliktänkande.

Missledd?? Tycker jag inte, jag vurmar inte för terrorister som du.
Citera
2023-12-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför skulle Hamas släpa med sig en död kropp till Gaza för?
Enligt hennes morsa så var hon initialt vid liv och fick akut läkarvård inne i Gaza
Enligt IDF som senare sa sig hittad en del av hennes skalle på ravefesten så var hon tydligen heldöd.
Vem som sköt henne vet vi inte. IDF är ju ganska triggerhappy.
En notering är att Israels president hävdade att hon hade blivit halshuggen. Trots att alla kunde se videon. Oh vey.

Jag kan se två skäl som passar Hamas beteende.

1 Nekrofili - Visa Hamas terrorister har själva berättat om Nekrofili.

2 Trofé för visa upp för de hurrande folket.
Citera
2023-12-20, 10:49
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Varför skulle Hamas släpa med sig en död kropp till Gaza för?
Enligt hennes morsa så var hon initialt vid liv och fick akut läkarvård inne i Gaza
Enligt IDF som senare sa sig hittad en del av hennes skalle på ravefesten så var hon tydligen heldöd.
Vem som sköt henne vet vi inte. IDF är ju ganska triggerhappy.
En notering är att Israels president hävdade att hon hade blivit halshuggen. Trots att alla kunde se videon. Oh vey.

BUHUU hamas är SÅÅÅÅÅ goa pojkar....

Fucking idiot. Klättra i en radiomast istället och bli som folk.

Varför finns det fucking video på nämnda händelse. AI kanske??

HAMAS såg chansen att få sympatipoäng att säga att tjejen fick vård, ja DU svalde bettet rätt kraftigt.

Ja hon blev halshuggen, du tror väl inte dina goa HAMAS pojkar behandlar ett använt lik med värdighet??

Lille vän, Hamas tycker inte om dig heller. Dom tycker inte om något. Ja förvisso det gör ju inte du heller.

Så hitta på nya bortförklaringar UTAN att backa upp det med källor nu. Seså iväg med dig.
Citera
2023-12-20, 10:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag kan se två skäl som passar Hamas beteende.

1 Nekrofili - Visa Hamas terrorister har själva berättat om Nekrofili.

2 Trofé för visa upp för de hurrande folket.
Jag vet inte
Det passar inte alls in i Al Qassams historik
Det måste ju ha funnits massa levande trofeer som hade varit betydligt mer värdefulla.
Det är nånting i Shanis historia som inte stämmer riktigt.
Men killarna som satt i pickupen var ju omaskerade så man kanske kommer hitta dem senare, och då kanske man får veta mer.
Det jag undrar är mammans historia om att hon visste först att Shani var vid liv. Hon måste ha haft någon form av kontakt.
Citera
2023-12-20, 10:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
1. Israel har inte bombat 10.000 barn. Men bra försök! Tips: lita in blint på information direkt från Jihad-terror grupper som Hamas.

En ren gissning från din sida. Som du kommer få äta upp med facit i hand.
Du kanske inte själv ska blint lita på israeliska uppgifter, när de bevisligen ertappats med lögn efter lögn?

Citat:
2. Det finns mycket bevis på att Israel gör allt dom kan för att undvika att civila drabbas. Det inkluderar telefonsamtal till civila i Gaza, humanitära korridorer, flygblad som uppmanar civila att evakuera, "roof-knocking", osv osv. Samtidigt finns det inget bevis på att Israel medvetet bombar civila - i så fall hade det dött mycket mer än din påhittade siffra 10.000 barn på över 2 månader. Jämför 25.000 döda på två dagar i Dresden.

Nej, det finns det definitivt inte. Hela världen är ense om att Israel för länge sedan passerat gränsen.
Det är bara i din fantasi som Israel gör allt i sin makt för att undvika civila, när deras krypskyttar till och med knäpper kvinnor i kyrkor och Israels angrepp mot civila saknar motstycke i modern tid.

IDF:s soldater är helt öppna med detta på sociala medier dessutom, hur de roas av att döda palestinier.

Det märks att du endast följer nyheterna på TV4 och SVT. Det har väl fortfarande inte ens nått dig att de "40 halshuggna barnen" och att Hamas slängde in barn i ugnar och andra uppenbart uppdiktade och skrattretande historier var påhittade, eftersom den avhållsamma manusuppläsaren inte förmådde sig ta upp nyheten på nytt när sanningen kommit fram?

Citat:
3. Hamas strategi är att systematiskt utnyttja civilbefolkningen genom att strida utan uniform i Gaza. Detta funkar endast för att dom vet att Israel inte vill döda civila. Tänkt dig om Israel gömde sig bakom civila - det skulle ej funka eftersom Hamas uppenbarligen vill döda så många civila som möjligt (bevisades 7:e okt). Av samma skäl bygger Hamas sina tunnlar under sjukhus tex.

Nej, det fungerar i så fall eftersom de vet att Israel bombar alldeles oavsett. Israel blåser ut ett helt grannkvarter för att komma åt en enda person. Så har de alltid gjort, och därför talar deras siffror för sig själva.

Att Hamas "gömmer sig bland civila" i form av mänskliga sköldar har dock aldrig kunnat bevisats, varken 2005, 2008, 2009, 2014 och sannolikt inte nu heller, efter utredning. Det är bara era fantasier för att kunna legitimera Israels folkrättsbrott.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-12-20 kl. 10:56.
Citera
2023-12-20, 10:54
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Ja IDF har rätt att begå "folkmord". När folket är terrorister så skall dessa elimineras.

10000 "barn" Barn som indoktrinerats från Mycket ung ålder att hata judar och navelsträngen Israel.
"barn" som tränas från mycket ung ålder att mörda oliktänkande.

Missledd?? Tycker jag inte, jag vurmar inte för terrorister som du.
Det är aldrig rätt att begå folkmord oavsett vad. Om det är nån som stödjer terrorism så är det ni hasbara.

(FB) "civila är legitima mål enligt krigets lagar om de används som mänskliga sköldar" säger Israels ambassadör i DN?!
Citera
2023-12-20, 11:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte
Det passar inte alls in i Al Qassams historik
Det måste ju ha funnits massa levande trofeer som hade varit betydligt mer värdefulla.
Det är nånting i Shanis historia som inte stämmer riktigt.
Men killarna som satt i pickupen var ju omaskerade så man kanske kommer hitta dem senare, och då kanske man får veta mer.
Det jag undrar är mammans historia om att hon visste först att Shani var vid liv. Hon måste ha haft någon form av kontakt.

Inte alls, läs myten om Pandoras ask, så förstår du - Hoppet är det sista som lämnar människan. Föräldrar hoppas ibland så starkt så de tror att det är sant.

Jag tror ganska många av Al Qassams soldater/terrorister tog droger. Och det är inget konstigt. Men det säkert bort vissa moraliska spärrar. I väst dricker man i MÖ tar man annat för klara av uppdrag.
Citera
2023-12-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Det är aldrig rätt att begå folkmord oavsett vad. Om det är nån som stödjer terrorism så är det ni hasbara.

(FB) "civila är legitima mål enligt krigets lagar om de används som mänskliga sköldar" säger Israels ambassadör i DN?!

Hur definierar du folkmord?
Citera
2023-12-20, 11:06
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:

Nej, det finns det definitivt inte. Hela världen är ense om att Israel för länge sedan passerat gränsen.
Det är bara i din fantasi som Israel gör allt i sin makt för att undvika civila, när deras krypskyttar till och med knäpper kvinnor i kyrkor och Israels angrepp mot civila saknar motstycke i modern tid.

Det märks att du endast följer nyheterna på TV4 och SVT. Det har väl fortfarande inte ens nått dig att de "40 halshuggna barnen" och att Hamas slängde in barn i ugnar och andra uppenbart uppdiktade och skrattretande historier var påhittade, eftersom den avhållsamma manusuppläsaren inte förmådde sig ta upp nyheten på nytt när sanningen kommit fram?

Nej, det fungerar eftersom de vet att Israel bombar alldeles oavsett. Israel blåser ut ett helt grannkvarter för att komma åt en enda person. Så har de alltid gjort, och därför talar deras siffror för sig själva.

Angående 40 halshuggna barn så var det aldrig Israel som gick ut med dom uppgifterna. Först kom det uppgifter om 40 döda barn från Israel - vilket är sant. Sedan kom det uppgifter om att det förekommit halshuggning av barn från Israel - också sant. Sen så blandar en fransk reporter ihop uppgifterna och sprider det falska påståendet 40 halshuggna barn. Det korrigerades i efterhand. Synd, men sånt som händer.

Lite info om vad Israel gör (bland annat) för att minimera att civila drabbas i Gaza:

Flygblad:
https://www.theguardian.com/world/2023/nov/16/israel-drops-leaflets-warning-people-to-flee-southern-gaza-towns

Telefonsamtal:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67327079

Här kan du även se klipp från hur IAF kommunicerar och väljer sina mål:
https://www.youtube.com/watch?v=8NRySPpCWlI

Jag säger inte att IDF är perfekta men det är en ren lögn att påstå att dom medvetet bombar civila och vill döda så många palestinier som möjligt. Det finns inga bevis som styrker det påståendet - snarare det motsatta.
Senast redigerad av stayboosted 2023-12-20 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in