Jag säger inte att IDF är perfekta men det är en ren lögn att påstå att dom medvetet bombar civila och vill döda så många palestinier som möjligt. Det finns inga bevis som styrker det påståendet - snarare det motsatta.
Citat:
Unguided ‘dumb bombs’ used in almost half of Israeli strikes on Gaza
The revelation, disclosed in a U.S. intelligence assessment, emerged as American officials press Israel to take a more targeted approach to its military campaign
Citat:
Almost half of the munitions Israel has used in Gaza since the war began have been unguided bombs, a U.S. intelligence assessment has found, a ratio that some arms experts say helps explain the conflict’s enormous civilian death toll. The revelation comes as U.S. and Israeli officials engage in intensifying conversations about the sequencing of military operations in the two-month conflict.
Att en bomb inte har ett guidat-system betyder inte att dom inte kan riktas mot specifika mål. IAF använder "nose-diving" till exempel för att sikta dom icke-guidade bomberna specifikt mot Hamas mål. Det är ofta ännu mer träffsäkert än många guidade system.
Nu är artikeln bakom betal-vägg men jag minns att det förklarades i slutet av rapporten.
Senast redigerad av stayboosted 2023-12-20 kl. 11:25.
Ja IDF har rätt att begå "folkmord". När folket är terrorister så skall dessa elimineras.
10000 "barn" Barn som indoktrinerats från Mycket ung ålder att hata judar och navelsträngen Israel.
"barn" som tränas från mycket ung ålder att mörda oliktänkande.
Missledd?? Tycker jag inte, jag vurmar inte för terrorister som du.
Du har alltså inget problem med "folkmordet" eftersom du uppenbarligen bara är en ynklig sionist, precis som sionisterna själva knappt förnekar vad IDF gör i Gaza. Många är tvärtom stolta över det, eftersom de anser att palestinierna är icke-människor som förtjänar att dö, varenda en, spädbarn till mödrar. Israel är det enda land i världen och i synnerhet i väst där extremhögern kan säga sådant helt öppet på nationell tv utan att någon ens höjer på ögonbrynen. Så det är lite tandlöst när ni då anklagar andra för att vara terrorister och "judehatare" när ni anammat nazismen mer än någon annan i vår samtid.
Din potentiella räddning kräver dock inte min insats, jag tror snarare såna som du aldrig kommer bli mänskliga och kunna se nyktert på konflikter och krig från olika vinklar. Men du inser väl någonstans att även Israel enl. samma logik du framför här, också anses vara terrorister för de folk som drabbas av just deras terror? Terror är ju väldigt subjektivt. Om Israel bombade 20 000 svenskar till döds och ansåg sig ha rätt att fördriva det svenska folket så hade du också tagit avstånd från sionisterna, även om Israel och omvärlden av princip betraktade allt väpnat motstånd från svenskar som "terrorism".
Att kräva att palestinierna ska se på Israel med samma lyriska dyrkan som du gör, som endast känner Israel genom Hollywood, tv och dansande militärbrudar på Tiktok och inte skulle överleva en enda dag i palestiniernas skor, är att kräva det omöjliga.
Det har ju även framkommit att Israel ljugit om detaljerna kring attacken den 7 oktober, samt att många civila dog genom "friendly fire", inkl. barnet som man först påstod bränts ihjäl av Hamas, men som senare visade sig ha dött av en israelisk stridsvagn. Man har fått revidera siffran flera gånger och nu är vi inte ens i närheten av den omfattning vi först fick läsa om efter attacken. Vem vet hur många civila Hamas ens dödade. Nu senast har IDF skjutit ihjäl israelisk gisslan som pratade hebreiska, trots att de inte utgjorde något som helst hot ens om de mot förmodan skulle varit palestinier. Med andra ord, Israel dödar urskillningslöst och därför förlorar de världsopinionen.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-12-20 kl. 11:42.
Att en bomb inte har ett guidat-system betyder inte att dom inte kan riktas mot specifika mål. IAF använder "nose-diving" till exempel för att sikta dom icke-guidade bomberna specifikt mot Hamas mål. Det är ofta ännu mer träffsäkert än många guidade system.
Nu är artikeln bakom betal-vägg men jag minns att det förklarades i slutet av rapporten.
Hur har minns du artikeln om det var bakom betal-vägg men visst:-
Citat:
“Israel has the most technologically advanced weapons in the world and their [precision-guided munitions] have an accuracy of three meters,” he said — but with unguided bombing, munitions can land as far as 30 meters, or about 100 feet, away from their intended target.
"A US official told CNN that the US believes that the Israeli military is using the dumb bombs in conjunction with a tactic called “dive bombing,” or dropping a bomb while diving steeply in a fighter jet, which the official said makes the bombs more precise because it gets it closer to its target. The official said the US believes that an unguided munition dropped via dive-bombing is similarly precise to a guided munition."
Det gäller väl att man tar droger som ökar skärpa och vakenhet. Alkohol och hasch hör inte till dessa.
Jag minns nån gammal historia,måste ha varit sexdagars kriget hur Israeler smugglade in tonvis med hasch som distribuerade till Egyptiska soldater i syfte att göra dem slöare.
"A US official told CNN that the US believes that the Israeli military is using the dumb bombs in conjunction with a tactic called “dive bombing,” or dropping a bomb while diving steeply in a fighter jet, which the official said makes the bombs more precise because it gets it closer to its target. The official said the US believes that an unguided munition dropped via dive-bombing is similarly precise to a guided munition."
Citat:
In some instances, Israel’s use of unguided munitions is less problematic than in others, said a U.S. official familiar with the matter. Hitting tunnel entrances or buildings in less-populated areas, when Israeli planes will fly at low altitudes and release their payloads at close range — a tactic known as “dive bombing” — is viewed as more defensible by the Biden administration.
Overall, however, the administration considers the level of civilian casualties unacceptably high and has implored the Israelis to take greater caution. In a recent visit to Israel, Secretary of State Antony Blinken told Israeli officials they had weeks, not months, to continue fighting at its current pace, said a U.S. official familiar with the matter.
When asked about the use of “dumb bombs,” State Department spokesman Matt Miller said he was not in a position to provide “judgment” on the matter. “There are different ways you can use any number of munitions,” he said.
Sullivan’s trip to Israel on Thursday marked the first in a string of visits planned by senior officials in coming days. All are expected to bring a stark message regarding Washington’s desire for a change to the pace of Israel’s aerial campaign. Gen. Charles Q. Brown Jr., chairman of the Joint Chiefs of Staff, is scheduled to arrive Friday, and Defense Secretary Lloyd Austin is due in Israel on Monday.
“Netanyahu has gone way too far and Jake Sullivan will be informing him that the bombing must be greatly limited or Israel will be without its last real friend,” Rep. Steve Cohen (D-Tenn.) said in a statement on social media.
White House spokesman John Kirby said Sullivan “discussed the next phase of Israel’s military campaign” with Netanyahu and “asked hard questions.”
“Jake also discussed efforts Israel is now undertaking to be more surgical and precise in their targeting and efforts that they are undertaking to help increase the flow of aid,” Kirby said.
Om till och med w-post i.e. CIA säger att to be more surgical and precise in their targeting and efforts that they are undertaking.
Om till och med w-post i.e. CIA säger att to be more surgical and precise in their targeting and efforts that they are undertaking.
Varför ljuger du?
Jag ljuger absolut inte. Det enda som står där är att USA uppmanar Israel att försöka vara ännu mer precisa än dom redan är. Det står inte att USA fördömer "dumb-bombing" eller liknande som metod. Det står tydligt i artikeln att deras icke-guidade bomber riktas mot Hamas mål genom "nose diving" och har liknande precision till guidade system.
Mitt påstående var att det inte finns några som helst bevis för att Israel medvetet riktar in sig mot civila i Gaza eller försöker döda så många civila som möjligt. Snarare finns det gott om bevis för motsatsen som jag redogjort för i tidigare post.
Jag ljuger absolut inte. Det enda som står där är att USA uppmanar Israel att försöka vara ännu mer precisa än dom redan är. Det står inte att USA fördömer "dumb-bombing" eller liknande som metod. Det står tydligt i artikeln att deras icke-guidade bomber riktas mot Hamas mål genom "nose diving" och har liknande precision till guidade system.
Mitt påstående var att det inte finns några som helst bevis för att Israel medvetet riktar in sig mot civila i Gaza eller försöker döda så många civila som möjligt. Snarare finns det gott om bevis för motsatsen som jag redogjort för i tidigare post.
Hur vet de att de riktar in sig på just Hamas?
Det är ju ändå 15000 civila döda som visar på motsatsen.
Hur vet de att de riktar in sig på just Hamas?
Det är ju ändå 15000 civila döda som visar på motsatsen.
Om dom inte riktade sina bomber mot Hamas utan bara slumpmässigt bombade civila hade vi snarare haft över 100.000+ döda på två månader, snällt räknat. Inte 15.000. I Dresden under WW2 (med mycket svagare bomber) tog det två dagar att döda 25.000.
Om USA uppmanar Isreal att försöka vara ännu mer precisa. Vad funkar bäst guidade bomber eller o-guidade bomber? Jag menar om det är samma träffsäkert så behöver väl IDF inte justera..
Om dom inte riktade sina bomber mot Hamas utan bara slumpmässigt bombade civila hade vi snarare haft över 100.000+ döda på två månader, snällt räknat. Inte 15.000. I Dresden under WW2 (med mycket svagare bomber) tog det två dagar att döda 25.000.
Så piloterna tror sig se en Hamasmedlem och gör en nosedive och precisionsbombar 100 civila? Eller hur tänker du ?
IDF kan ju inte ens se skillnad på sina egna med vit flagg