Citat:
Ursprungligen postat av
Trump24
Skyldig? Enligt vem? TDS-kräken? Han är inte ens åtalad för det din dåre.
Skyldig enligt mig. Jag är dock inte någon som avgör rättsfall, som detta inte heller rör sig om. Du visar din rädsla för att Trump ska åtalas, till synes förblindad av din selektiva syn på honom där du medvetet blundar för alla hans fel.
Läser man för diskussionen aktuell del av konstitutionens text är det tydligt att han inte kan bli president igen. Det återstår att se om man gör samma bedömning i fler delstater och kanske blir det hans fall.
Jag kan inte bedöma om Trump överlag var bra som president. Han kunde i alla fall inte låta bli att blanda in sina konspirationsteorier och sin narcissism i ämbetsrollen. Det var dåligt och dåligt var också statskuppsförsöket. Han kunde inte heller hantera pandemin på ett vettigt sätt, dvs låta experterna göra sitt utan hans diktat. Men narcissister är det gott om i politiken, även om Trump har slagit gamla rekord. Hans nära umgänge med Epstein och hans kommentar om att han skulle vilja dejta sin dotter låter inte bra det heller. Hur det påverkar en presidents förmåga att göra sitt jobb om han även är pedofil, det kan jag inte svara på.
En person som trivs med att kallas "God Emperor" ska som jag ser det hållas långt från politik och andra maktpositioner. För mig var han annorlunda, men nog så egocentrisk och excentrisk för att passa som president. Jag gillar den amerikanska idén om frihet, men jag har inte sett mycket av försvar av den från många presidenter och så även då det gäller Trump.