Citat:
Ursprungligen postat av
Oldg
1) Han tas in på Alternativa bokmässan (ett flertal gånger) som expert på Estonia "då han har dykt där...." - Hävdar att han är marinofficer o.s.v. där han marknadsför sig själv och sin kanal. Han tigger pengar för sin verksamhet på sin kanal genom att hävda - "Jag avslöjade hemligheten om Estonia för jag dök..." Fundamentet för hans verksamhet, är en lögn om Estonia, det är på den han byggt sin "image"
2) ÅTER IGEN - Förutom Estonia så har vi dykning efter Wilma där han skulle ratta dykbåten men han var aldrig där och Missing people vet inte vem han är! Det skulle skickas mera swish......
3) Har kontakt med åklagare så var lugn du, men intresset är inte så stort då man inom rättsväsendet har större "fiskar" att ta, man lägger ner fall som är solklara men som inte gynnar samhället i form av trygghetsskapande åtgärder eller längre straff!
4) Ja om du skiter i den varför länkar du då till den i dina inlägg? Drevkarl? Sammanställning är inget drev! Bergmark sätter sig själv skiten! Vi behöver ingen drevkarl för det! Han är en duracellkanin när det gäller att ljuga så drevet kommer av sig självt
5) Vem säger att jag är okänd för Bergmark? Du vet inte vilket förhållande jag har haft till honom och varför! OCH det har du inte med att göra!
6) Så varför idkar du då ett hårdnackat försvar av honom?
7) Märks inte, då din attityd och kognitiva förmåga indikerar något annat!
8) Vilket mothugg? Ser inga argument eller fakta som bestrider det jag säger! Du gläfser bara!
9) Har inte sagt det heller (läskunnighet igen?) utan jag har bett dig hålla dig till ämnet! Och klarar du inte det så har jag rekommenderat att du lämnar tråden, starta en egen tråd om kulturen på Flashback eller att du deletar ditt konto. (läskunnighet....)
Sedan är det en tråd om Håkan Bergmark inte om oss som skriver i den.....
Orkar inte bryta ned din numrerade lista igen så svarar så här.
Jag har aldrig brytt mig i ämnet Estonia och Håkan Bergmark.
Som jag försökt förklara ligger ett nyligt intresse i en del av de ämnen han avhandlar i Lunchklubben, samt lätt äckel över den anonyma fokuseringen på utseende, hälsa och sexliv, bara person aldrig "budskap".
Men blev nu nyfiken efter att fått en släng av din mission och tittade lite som hastigast.
Estonia,
Av det jag följt av den händelsen så tror jag många med mig numera också dragit slutsatsen att efterspelet är fyllt av märkligheter och luktar lika illa som minst 10 öppnade burkar surströmming en varm sommardag.
Allt från tjoho, här kommer vi med ett bogvisir till att bärga inga kroppar, gravgård på plats och täck in fartyget där det ligger m.m.
Vad tror du nu att militären och ansvariga skulle göra teoretiskt om nu någon verkligen varit nere på Estonia och sett ett hål för att sedan tala om det med en tysk journalist?
Kommer de verifiera och styrka vid en förfrågan personens roll inom försvarsmakten och göra personens påståenden mer trovärdiga eller så gått det går radera honom ur rullorna? Vad tror du?
Din expert, expert som du länkar till backar en hel del från sin tidigare hållning efter att ett faktiskt hål numera finns dokumenterat och t.o.m. nämner att hålet har den formen som Håkan Bergmark tidigare påstått existera om något förskjutet, läste expert, experten och alla kommentarer.
Din expert, expert har kopplingar till försvarsmakten och vad är nu bättre en expert, expert att berätta hur galet och tokigt allt detta om ett tidigt funnet hål och lägga på några tegelstenar ytterligare för att diskreditera källan ihop med några ytterligare inom försvarsmakten.
Förövrigt,
Du har som källa Håkan Bergmark själv och saker han sagt som du i din lista säger kontrollerat, och kontrollerat detta osv.
Var är dokumentation som verifierar allt det du påstår att du fått svar på och verifierat, inspelade telefonsamtal eller scannade bilder på brev osv?
Att säga att man inte fått verifikationer från försvarsmakten om nu det finns någon grund alls i detta är bara löjligt, inte en chans i hv att någon skulle lägga två fingrar i kors för att själva göra något som skulle kasta ytterligare skuggor över Estonia katastrofen.
Inte intresserad av något korståg å Håkan Bergmark's vägnar det får du köra själv ihop med dina polare i tråden, utan mer påtala efter att du nu fått mig att läsa lite, att oftare än man tror finns det två eller fler sidor av myntet, vad som överensstämmer med verkligheten har jag ingen åsikt om. Jag står dock fast vid åsikten att anonym drevmobbning inte platsar in bland mänsklighetens bättre beteenden.