2023-12-19, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är nog svårt att låta bli att kolla vad som skrivs om en, så det kan jag förstå, liksom jag förstår varför man vill undvika det.

Hörde det senaste avsnittet av podden.

Jag tycker att både Jocke och Jonna är ok att titta på, så jag följer dem, och oftast så är det rätt underhållande.
Det finns dock detaljer som stör mig, och det är ju hur han mjölkar ur sin barndom precis överallt, så fort han får chansen.
Jag hoppades att han ville undvika sig själv och sitt nu när hans socpapper har ägt podden i en hel evighet.
Men icke!

Hör han inte själv hur tjatigt det är?

T.o.m. när han blev inbjuden till Bianca (en show med mest humor), så tar han med sig sina socpapper.

Jag hoppas Jocke vill släppa fram mer av Jonna och han Jonas.

Karma när hans ungar går i pappas fotspår och outar hans fel och brister. OM han hade en sån djävla barndom som han påstår så kommer han aldrig bli fulländat glad om han inte släpper det och gå vidare. Att sprida galla över sina föräldrar gör honom para patetisk och tröttsam att lyssna på
Citera
2023-12-19, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Bibeln säger att just dom som hatar sina föräldrar är dom största syndarna.

Jocke är faktiskt expert på att göra allt som bibeln fördömer.

Att förlåta andra är ju knappast Jockes grej. Men hämd gillar han ju lol.

Bibeln säger ha inge sex med djur.. så Jocke blev kär i en get utomlands.

Bibeln säger böga ej.. så Jocke försökte trycka på Joz i prutten.

Bibeln säger var inge stygg mot nån och speciellt inte mot era föräldrar.. så Jocke skrev böcker om hans klandervärda mor.

Är hans mamma död?
Citera
2023-12-19, 16:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är hans mamma död?

Inget som jag har hört något om.

Ryktas det om det?
Citera
2023-12-19, 16:17
Avslutad
Citat:
Inget som jag har hört något om.

Ryktas det om det?

Om inte så är det så låg man kan bli. Vad jag förstått så var eller är hans mamma psykisk sjuk. Då skriver man väl för fan inte en bok om henne som en sämre människa. Jocke var ju inte det lättaste barnet och till och med föräldrar har sina gränser för vad dem orkar, speciellt om man redan mår dåligt. Det kanske är till och med han själv som drivit henne över kanten. Jacke berättar något helt annat
Varför har Jocke inte hälsat på sin pappa i Australien?
Citera
2023-12-19, 16:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Om inte så är det så låg man kan bli. Vad jag förstått så var eller är hans mamma psykisk sjuk. Då skriver man väl för fan inte en bok om henne som en sämre människa. Jocke var ju inte det lättaste barnet och till och med föräldrar har sina gränser för vad dem orkar, speciellt om man redan mår dåligt. Det kanske är till och med han själv som drivit henne över kanten. Jacke berättar något helt annat
Jag har inte hört något om att Jockes mamma är psyksjuk.
Jocke påstår att hans mamma är psyksjuk. Jocke påstår att hans mamma missbrukar.
Dem 3 barn som växte upp med mamman säger att hon inte missbrukar och inte är psyksjuk.

Jag tror sanningen är.
Jockes mamma vinner inget pris som världens bästa mamma, och Jocke var ett extremt jobbigt barn, troligen med mentala problem, så mamma klarade helt enkelt inte av att ta hand om honom. Men hon klarades att ta hand om dem 3 syskonen utan problem.

Jocke verkar även ha haft svartsjuka emot att dela mammans uppmärksamhet med sina små syskon. Sån svartsjuka är en riktig sak, som kan leda till att de äldre syskonen försöker skada eller t.o.m döda det yngre syskonet.
Det äldre syskonet kan även skada sig själv för att få uppmärksamhet.
Citera
2023-12-19, 16:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Hans mor hade nog kunnat hjälpa många om hon skrev en bok om hur det känns att föda en unge som önskar livet ur andra familjemedlemmar.. men att Jocke skar sig själv och smetade blod på väggarna gör det väl lite för unikt fall för att många andra ska kunna relatera, men vissa kan nog ändå relatera på nått vis.

Cirka 30+ år senare när hans bror berättade för folket om blodsmetandet i Jockes barndom så var Jockes videosvar att det var för att Jockes småsyskon var taskiga mot Jocke, och då var/är det logiskt för Jocke att självskada för att skylla på småsyskonen eller/och mamman.. och det var när han var barn.. men han är fortfarande ett offer såklart.. och det är fortfarande logiskt för Jocke att söka hämd för diverse.
Citera
2023-12-19, 16:55
Avslutad
Citat:
Hans mor hade nog kunnat hjälpa många om hon skrev en bok om hur det känns att föda en unge som önskar livet ur andra familjemedlemmar.. men att Jocke skar sig själv och smetade blod på väggarna gör det väl lite för unikt fall för att många andra ska kunna relatera, men vissa kan nog ändå relatera på nått vis.

Cirka 30+ år senare när hans bror berättade för folket om blodsmetandet i Jockes barndom så var Jockes videosvar att det var för att Jockes småsyskon var taskiga mot Jocke, och då var/är det logiskt för Jocke att självskada för att skylla på småsyskonen eller/och mamman.. och det var när han var barn.. men han är fortfarande ett offer såklart.. och det är fortfarande logiskt för Jocke att söka hämd för diverse.

Som alltid är det någon annans fel. Om man ser till hur få vänner Jocke har så förstår man att han är en komplex person. Han tycks bara dra till sig lika missanpassade personer

Det var väl boken som skapade brytningen mellan Jocke och Jacke?
Senast redigerad av Goldentie 2023-12-19 kl. 17:07.
Citera
2023-12-19, 17:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Som alltid är det någon annans fel. Om man ser till hur få vänner Jocke har så förstår man att han är en komplex person. Han tycks bara dra till sig lika missanpassade personer

Det var väl boken som skapade brytningen mellan Jocke och Jacke?

Jacke är väl yngst och gillar inte hur Jocke har målat upp DERAS barndom med en missbrukande mor som hade problem med ett av fyra barn, pga sitt missbruk som såklart fortsatte efter att mamman hade skickat iväg oskyldige Joakim som var hjälten som försökte få deras mamma att sluta missbruka.

Jacke och Crille vet såklart sanningen om vilken psykopat Jocke är, och att det bara är en sjuk hjältehistoria med inkluderat förtal mot deras mor, när Joakim fick hjälp med att skriva böcker om sina hjältedåd och hur han blev ett offer som barn när hämndförsöken mot syskonen slutade med fosterfamilj för Jockä.. vilket gjorde Jocke till ännu mer ett offer ska ni veta.
Citera
2023-12-19, 17:49
Avslutad
Citat:
Jacke är väl yngst och gillar inte hur Jocke har målat upp DERAS barndom med en missbrukande mor som hade problem med ett av fyra barn, pga sitt missbruk som såklart fortsatte efter att mamman hade skickat iväg oskyldige Joakim som var hjälten som försökte få deras mamma att sluta missbruka.

Jacke och Crille vet såklart sanningen om vilken psykopat Jocke är, och att det bara är en sjuk hjältehistoria med inkluderat förtal mot deras mor, när Joakim fick hjälp med att skriva böcker om sina hjältedåd och hur han blev ett offer som barn när hämndförsöken mot syskonen slutade med fosterfamilj för Jockä.. vilket gjorde Jocke till ännu mer ett offer ska ni veta.

Det förklarar egentligen varför Chrippa suger sig fast vid Jocke, han behöver pengar och social uppmärksamhet. Jocke vill givetvis att omvärlden skall se dem som tighta bröder för det bekräftar att allt han han sagt och berättat måste vara sant, annars skulle ju chrippa inte vara där. Chrippa sviker dubbelt
Citera
2023-12-19, 18:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det förklarar egentligen varför Chrippa suger sig fast vid Jocke, han behöver pengar och social uppmärksamhet. Jocke vill givetvis att omvärlden skall se dem som tighta bröder för det bekräftar att allt han han sagt och berättat måste vara sant, annars skulle ju chrippa inte vara där. Chrippa sviker dubbelt

Jag kommer ihåg att jag tänkte när Jockes bröder dök upp i videos att det har nånting med boken att göra, och att bröderna kanske kände att om hela familjen ska hängas ut så kan Jocke behöva dela med sig av vinsterna från smutskastandet mot familjen.
Men det känns ju även som du säger Jocke nog bara vill ses med sina bröder som då på något vis bekräftar dom att Jockes böcker är sanningen.. eftersom bröderna är ju inte sura över boken offentligt.
Jocke mutade dom med lite fame om dom höll tyst om Jockes riktiga uppväxt.

Crille slukade all fame han kunde få, Jocka var så bra tyckte Crille.

Jacke var väl bara den som kände sig utnyttjad och han har därför sagt lite smått att han håller inte med Jockes his-story , men både Jacke och Crille vet såklart vad Joakim är kapabel till.. och visst är dom rädda för storebrors uthängningar trots att Jocke misslyckades med mordförsöket genom uthängning som kokainsnortande kvinnoförnedrare och mansgris.. som hände i samband med böckerna och att jockes bröder dök upp helt vilsna i jockes video utan att ana att Crille skulle bli uthängd framför storpubliken i ett sista mordförsök från storebror innan evig kärlek och vänskap växte fram mellan två äkta snubbar.
Citera
2023-12-19, 19:16
Medlem
Citat:
Jag kommer ihåg att jag tänkte när Jockes bröder dök upp i videos att det har nånting med boken att göra, och att bröderna kanske kände att om hela familjen ska hängas ut så kan Jocke behöva dela med sig av vinsterna från smutskastandet mot familjen.
Men det känns ju även som du säger Jocke nog bara vill ses med sina bröder som då på något vis bekräftar dom att Jockes böcker är sanningen.. eftersom bröderna är ju inte sura över boken offentligt.
Jocke mutade dom med lite fame om dom höll tyst om Jockes riktiga uppväxt.

Crille slukade all fame han kunde få, Jocka var så bra tyckte Crille.

Jacke var väl bara den som kände sig utnyttjad och han har därför sagt lite smått att han håller inte med Jockes his-story , men både Jacke och Crille vet såklart vad Joakim är kapabel till.. och visst är dom rädda för storebrors uthängningar trots att Jocke misslyckades med mordförsöket genom uthängning som kokainsnortande kvinnoförnedrare och mansgris.. som hände i samband med böckerna och att jockes bröder dök upp helt vilsna i jockes video utan att ana att Crille skulle bli uthängd framför storpubliken i ett sista mordförsök från storebror innan evig kärlek och vänskap växte fram mellan två äkta snubbar.

Finns ingen lojalitet, båda ser en vinning av att umgås med varann.
Citera
2023-12-19, 19:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Finns ingen lojalitet, båda ser en vinning av att umgås med varann.

Rejält sjukt. Fullt med barnslavar som springer runt i deras videos där två psykfall tjänar nått på att umgås fast dom inte vill.

De vuxna som man ser är alla fejk och jagare av kändisskap.. och är definitivt psykopater dom också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in