Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Om inte så är det så låg man kan bli. Vad jag förstått så var eller är hans mamma psykisk sjuk. Då skriver man väl för fan inte en bok om henne som en sämre människa. Jocke var ju inte det lättaste barnet och till och med föräldrar har sina gränser för vad dem orkar, speciellt om man redan mår dåligt. Det kanske är till och med han själv som drivit henne över kanten. Jacke berättar något helt annat
Varför har Jocke inte hälsat på sin pappa i Australien?
Jag har inte hört något om att Jockes mamma är psyksjuk.
Jocke påstår att hans mamma är psyksjuk. Jocke påstår att hans mamma missbrukar.
Dem 3 barn som växte upp med mamman säger att hon inte missbrukar och inte är psyksjuk.
Jag tror sanningen är.
Jockes mamma vinner inget pris som världens bästa mamma, och Jocke var ett extremt jobbigt barn, troligen med mentala problem, så mamma klarade helt enkelt inte av att ta hand om honom. Men hon klarades att ta hand om dem 3 syskonen utan problem.
Jocke verkar även ha haft svartsjuka emot att dela mammans uppmärksamhet med sina små syskon. Sån svartsjuka är en riktig sak, som kan leda till att de äldre syskonen försöker skada eller t.o.m döda det yngre syskonet.
Det äldre syskonet kan även skada sig själv för att få uppmärksamhet.