2023-12-19, 15:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Tack för den infon, zigenare tycks ju vara lika populära i Ukraina som i resten av världen. Märkligt att det alltid blir kaos och elände runt dessa.
Och Soraya Post, trodde hon fortfarande satt inne.
Artikeln såg ut att vara från 26 april 2022....

Hade nästan förträngt Soraya men är det verkligen hon som sitter inne och inte något av hennes barn?
Citera
2023-12-19, 16:01
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det är musslor det handlar om, vad fan annars hade det varit för folk som vägrar betala eller som ska skjutsas ut till hem?

Igen, varför ska civila utdela straff, i vilket land gör dom det? Polis eller myndigheter är det rätta svaret.

Stick i från tråden din muslim bög.

Vart står det att det är muslimer det handlar om?

Ja, JAG undrar också varför civila ska utdela straff? Mitt svar vat till den som tyckte att dessa människor skulle straffas med nackskott! Du kan uppenbarligen inte läsa!

Stick ifrån tråden, lol är du 10? När argumenten tar slut ha?
Citera
2023-12-19, 16:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Artikeln såg ut att vara från 26 april 2022....

Hade nästan förträngt Soraya men är det verkligen hon som sitter inne och inte något av hennes barn?
Hela familjen tycks vara kriminell, på känt zigenarmanér, (FB) Soraya Posts dotter dömd till 2 år, stöld och bedrägerier med 2 yngre män, jan -19
Hennes snubbe dömdes väl för en misshandel, dottern för äldrebedrägerier och jag hade för mig att även Soraya hade dömts, men jag kan ha fel.
Citera
2023-12-19, 16:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Hela familjen tycks vara kriminell, på känt zigenarmanér, (FB) Soraya Posts dotter dömd till 2 år, stöld och bedrägerier med 2 yngre män, jan -19
Hennes snubbe dömdes väl för en misshandel, dottern för äldrebedrägerier och jag hade för mig att även Soraya hade dömts, men jag kan ha fel.
Jag tror du har fel.
Hennes son var det som dömdes. Fadern blev friad.
Om dottern har du rätt.
Jag hittade inga uppgifter om att Soraya dömts. Snarare verkar det som om hon tagit en timeout för sedan pratades det om "comeback i kommunpolitiken" i en senare artikel.
Man kan nog förstå att hon tar en timeout med lite EU-pension/besparingar när det är så mycket runt henne.
Citera
2023-12-19, 16:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
skulle gärna betala för deras flygbiljetter till deras hemland.

Det gör du också. På deras semester.
Citera
2023-12-19, 17:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarSten
Förutsatt att de inte bara spelade dumma så kanske man kan tycka att de inte bör lagföras. Säg att man precis kommit till Sverige o inte fattar hur man köper biljett.. Det finns säkert såna omständigheter..

Det finns många människor födda i Sverige som inte fattar hur de skall kunna köpa en tågbiljett längre. Går liksom inte att komma med pengar längre, och automater på stationerna som i alla fall tar kort finns knappt längre. Ta tåget till närmaste pressbyråkiosk är liksom Moment 22...

Det är sj.se eller resrobot.se som gäller. Och resrobot kräver inte bara bankid/dosa för betalningen, utan Klarna som mellanhand kräver bankid för att ens leda vidare till själva kortbetalningen.

On topic är detta lite intressant om det visar sig vara romer. Det har förvånat mig mycket faktiskt att de inte tagit sig till Sverige. Det fanns exempel på att en del i början av kriget åkte jojo mellan Ukraina och Slovakien för att kunna gratisäta på flyktingcenter där.

Detta med "delvis" utländska medborgare är intressant i sammanhanget.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-12-19 kl. 17:10.
Citera
2023-12-19, 17:03
Medlem
Jaha, när norrmannen tog lite droger fick han hosta upp 120 000:- så nu förväntar vi oss att den rasistiske horbocken till åklagare Klas Lundgren i Halmstad tar tag i detta.
Citera
2023-12-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Bara att notera direkt, och lägga till under "klandervärt i sitt levnadssätt" - om det första de gör så snart de kommit över gränsen är att vägra betala sin egen tågbiljett - när det kommer till eventuell prövning hos Migrationsverket.

Rofl. på migrationsverket möter dom antingen en gammal vänsterslirfitta, eller en av släktingarna.
Citera
2023-12-19, 17:17
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Gränspolisen och MV har mer kunskap i den typen ärenden och hur man skall hantera asylanter än gemene polispatrull. Så den biten är rimlig. Numera skall sådant här dessutom rapporteras i nån form av ”vandelsrapport” att ta hänsyn till i asylansökningarna. Hoppas att det får nån effekt.

Hade gemene polispatrull fått bestämma tror jag fan de hade skjutit alla migranter. Gränspolisen och MV har ju inte lyckats hittills med att hålla Sverige säkert.
Citera
2023-12-19, 17:20
Medlem
Räkningen ska skickas till de som röstat fram möjligheten för dessa att befinna sig i Sverige.
Citera
2023-12-19, 17:59
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nackskott på samtliga. Ammunition är nog billigare än en tågbiljett.

Verkligen. Är bara en tidsfråga innan folk faktiskt inser hur lätta vissa problem är att lösa - om bara viljan finns.

Efter några massavrättningar hade övriga fattat vart skåpet numera står. Att dadda runt skjuter bara problemen (och den faktiska lösningen, men nu i större skala) på framtiden.
Citera
2023-12-19, 18:00
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Räkningen ska skickas till de som röstat fram möjligheten för dessa att befinna sig i Sverige.

Borde vara en kryssruta på deklarationen.
"Vill du ha mångkultur?". Kryssar man i den så ryker 20k från kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in