2023-12-18, 19:08
Avslutad
Thomas Jackson tror på malingering by proxy: https://samnytt.se/lakare-som-ifragasatte-apatiska-barn-stammer-svt/

– Den här flickan med ättika i magen (i Eslöv red, anm) kan mycket väl ha varit ett malingering by proxy-fall. Ett typiskt malingering by proxy-fall. Där föräldrarna vill ha fördelar, säger han.

Edit: Vanessas andningssvårigheter var väl också tvivelaktiga, precis som Z’s hjärnskada?
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-12-18 kl. 19:17.
Citera
2023-12-18, 21:04
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Någon som på rak arm kan uppe deras förra adress? Alltså inte den i Löberöd?
Eller kan länka till bild som jag vill minnas funnits i tråden.
D och J är utanför huset, J i rullstol/rullator och ytterligare en man syns. R möjligen från SÄ.

Bild från typ Google Maps.

Hittade! Hasslerödsvägen Eslöv.

Har länkats en googlebild från Storgatan 3 om det är denna du tänker på men personerna på bild är inte J och D.

Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Det där är inte jasmin* eller Dani*l det är min sambo som sitter ner och röker och hennes grannar L&M som bor i det gula huset och de är över 60år. Jasmin* och Dani*l bor i det vita huset som ligger efter det gula.
Citera
2023-12-18, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det framgick i direktrapporteringen från rättegången att mamman J nu kan gå, hon sa att hon fått bra hjälp sedan hon häktades.

Bra hjälp?

Vad finns det för bra hjälp att få i ett häkte?

Jag tror inte kärringen haft nåt val än att börja använda benen. Där blir hon minsann inte uppassad av någon.
Citera
2023-12-18, 21:51
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag har skrattat mycket åt lögnerna från både D och J i FUP.

Som när polisen kom och knackade på i huset.
Det bankades hårt och ingen öppnade.
När väl låssmed var kontaktad och kommer öppnas plötsligt dörren av en krypande J som säger hon fallit av rullstolen och ej kunnat öppna tidigare. Märk väl att det gått lång tid då från polisen kom till låssmed var på plats.

Denna vidriga människa är så enormt sjuk i huvudet.

Och sen, som du skriver, att hon själv plockat varorna i gångarna i affären.

Hon ljuger så hon tror sig själv.

Jag har ställt frågan förr här i tråden men ej sett att jag fått svar - Sitter mamman i rullstol i domstolen under rättegången?

Var det inte då också som polisen reagerade på att nyligen micrad mat stod på bordet i köket ett par trappsteg upp? Och polisen undrade hur rullstolsburna J klarade av att fixa det men inte öppna dörren?
Eller var det frånannat tillfälle?
Citera
2023-12-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Var det inte då också som polisen reagerade på att nyligen micrad mat stod på bordet i köket ett par trappsteg upp? Och polisen undrade hur rullstolsburna J klarade av att fixa det men inte öppna dörren?
Eller var det frånannat tillfälle?

Haha, det hade ju bara varit för bra, ännu en lögn
Citera
2023-12-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Tror det va ep-anfall pga tramadolen. Det är inte helt ovanligt om man överdoserar kraftigt. Så egentligen ingen regelrätt ep, men riktiga krampanfall i hjärnan. Men hon lär ju inte ha berättat det på sjukhuset så dom måste bemöta det som att det är ep eftersom hon uppvisar samma symtom.
Men det naturligtvis ingen fakta utan mer en högst kvalificerad gissning.

Sen va det väl otur att hon fick det o ramlade nerför en trappa…

Det kan nog stämma. Det står på Tramadol (och även den andra medicinen som var utskriven på hennes mamma om jag inte minns fel) att man inte ska ta den om man har epilepsi.
Senast redigerad av Sviskonboll 2023-12-19 kl. 00:26.
Citera
2023-12-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swburton

Har du hört talas om någon som har en dotter i bibeln eller? Eller någon som har en mamma?

Äh. Dumheter.
Citera
2023-12-19, 00:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Haha, det hade ju bara varit för bra, ännu en lögn
Vad jag minns var det en trappa upp det stod framme på ett (soff?) bord.
Citera
2023-12-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
När man läser FUP lyser alla varningstecken. D:s arbetskamrater tycker han är obehaglig. Rummet i gamla huset luktar urin och avföring. J framstår som narcissistisk mytoman med Münchhausen by Proxy. Alltid är det nåt elände med nåt av barnen. Ständig jakt på uppmärksamhet.

Man förstår varför Sverige ser ut som det gör när dessa naiva tomtar i Skånes Änglar inte kan genomskåda detta. Något som alla andra sunda människor verkar se direkt. Jag tänker på grannens vittnesmål från EP-anfallet t.ex. Dessa Änglar gör ju för faan världen en okänts i sin fåfänga jakt på godhetsknark.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Thomas Jackson tror på malingering by proxy: https://samnytt.se/lakare-som-ifragasatte-apatiska-barn-stammer-svt/

– Den här flickan med ättika i magen (i Eslöv red, anm) kan mycket väl ha varit ett malingering by proxy-fall. Ett typiskt malingering by proxy-fall. Där föräldrarna vill ha fördelar, säger han.

Edit: Vanessas andningssvårigheter var väl också tvivelaktiga, precis som Z’s hjärnskada?

Precis, det var därför jag skrev Münchhausen by Proxy i ett tidigare inlägg. Kände inte till att det fanns en mer precis term vid medveten simulering. Hemskt!
Citera
2023-12-19, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Det kan vara en del utav sanningen.
Vanessa tycks ju mycket mindre sjuk än vad föräldrarna uppgett tex.
Polisen har ju också misstänkt "malingering by proxy" (även om de inte använt det uttrycket) och misstänkt att det fanns ekonomiska motiv.
Om det bara handlade om isolering svält och vanvård så hade jag också trott på det.
Men att skålla Z med kokande vatten, bryta armen av henne, underlivsskador mm tyder ju på ofattbar grymhet utöver vanvård.
Det måste finnas ett hat eller agg mot Z som får framförallt mamman att plåga henne. Vanvården har skett i samförstånd mellan föräldrarna men den grova misshandeln undrar man ju över.
Och även om föräldrarna inte vill förlora vårdnadsbidraget för Vanessa så har de ju inte försökt göra henne sjukare med fysisk påverkan. Hon har ju behandlats liksom övriga syskon väl.
Jag tror svaret finns i mammans huvud. Bra att hennes psyke undersöks ordentligt.
Jag tror att när det gäller vanvården av Z kan det mkt väl vara malingering by proxy men den grova misshandeln är något annat.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-12-19 kl. 02:43.
Citera
2023-12-19, 02:48
Avslutad
Går inte att öppna fup. Någon med en fungerande länk?
Citera
2023-12-19, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Går inte att öppna fup. Någon med en fungerande länk?

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in