2023-12-18, 14:01
Medlem
[quote=Kallamakaronen|86737081]Jag har skrattat mycket åt lögnerna från både D och J i FUP.

Som när polisen kom och knackade på i huset.
Det bankades hårt och ingen öppnade.
När väl låssmed var kontaktad och kommer öppnas plötsligt dörren av en krypande J som säger hon fallit av rullstolen och ej kunnat öppna tidigare. Märk väl att det gått lång tid då från polisen kom till låssmed var på plats.

/QUOTE]
Detta hade jag missat. Nästan komiskt!
Citera
2023-12-18, 14:08
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Någon som va på plats skrev att mamman kunde gå utan problem i rätten. Visst det är väl inga jättelånga strecket så kanske svårt o säga, men tydligen inte lika handikappad som innan!

Det verkar vara bra rehabilitering i häkte.
Obs spår av ironi..
Citera
2023-12-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Det verkar vara bra rehabilitering i häkte.
Obs spår av ironi..

Ja verkligen!!! Jag skrev för några veckor sen o funderade på hur dom ställer dig till all denna jävla medicin som mamman stoppade i sig! Hon lär ha haft kraftig abstinens även om dom skulle ge henne ”bara” rätt dos. Vore ju fantastiskt om läkaren helt enkelt sa att du behöver inte lika mycket smärtstillande medicin nu för du måste inte klara av samma saker som hemma. Inga barn o ta hand om, inget hushållsarbete, inga matinhandlingar, utan du kan vila kroppen mer!

Jag vet flera fall där den häktade bara fått tillgång till livsuppehållande mediciner, o tex hennes ep-medicin hon förmodligen tar.
Citera
2023-12-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ja verkligen!!! Jag skrev för några veckor sen o funderade på hur dom ställer dig till all denna jävla medicin som mamman stoppade i sig! Hon lär ha haft kraftig abstinens även om dom skulle ge henne ”bara” rätt dos. Vore ju fantastiskt om läkaren helt enkelt sa att du behöver inte lika mycket smärtstillande medicin nu för du måste inte klara av samma saker som hemma. Inga barn o ta hand om, inget hushållsarbete, inga matinhandlingar, utan du kan vila kroppen mer!

Jag vet flera fall där den häktade bara fått tillgång till livsuppehållande mediciner, o tex hennes ep-medicin hon förmodligen tar.

Det är min erfarenhet också, endast livsviktig medicin samt typ Alvedon. Hon måste haft och ha en galen abstinens och ångest.
Kan däremot tänka mig att psyket kan ge ett och annat piller om de häktade tvingas uppsöka psyket (givetvis med häktesvakter) men lyckligtvis verkar ju kärringen inte psykotisk
Citera
2023-12-18, 14:52
Medlem
Vilka droger/mediciner tog hon?

Kan hon ha fejkat Ep-anfall?
Citera
2023-12-18, 14:56
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det är min erfarenhet också, endast livsviktig medicin samt typ Alvedon. Hon måste haft och ha en galen abstinens och ångest.
Kan däremot tänka mig att psyket kan ge ett och annat piller om de häktade tvingas uppsöka psyket (givetvis med häktesvakter) men lyckligtvis verkar ju kärringen inte psykotisk

Jag vet inte hur det funkar i häkte men när jag jobbade på fängelse för ca 25 år sedan så delade vi ut bensodiazepiner till vissa intagna (enl fängelseläkarens ordination förstås).
Citera
2023-12-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Va du i ett missbruk när du blev häktad?

Frågan är om dom tvärt avslutar medicineringen då det kan va väldigt farligt. Men ett nedtrappnings schema tror jag definitivt hon fått.

Tror jag med, för det skulle inte funka att höra henne om hon drevs av kraftig abstinens.
Folk måste kunna funka någorlunda i en pågående rättsprocess..
Citera
2023-12-18, 15:05
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsmatten
Det är så förbannat mycket hitte-på här inne. Gissningar och spekulationer. Gå in på cancerförbundets hemsida och läs istället för att spekulera. Det går att leva utan magsäck. Det går att få i sig föda för man kopplar ihop tunntarmen på något sätt. Dessutom går det att få en konstgjord magsäck. Man kan äta föda men i mindre mängder åt gången.
Magsäcken är nog inte det värsta för det stackars barnet….

Hade en bekant utan matsäck. Sondmatning var det som gällde. Hon kunde absolut äta lite ibland. Men inte många tuggor. Sen försvann hon in på toa i princip direkt efter varje gång. Gissar att det ofta kom upp igen, värdigt...
Citera
2023-12-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag har aldrig varit häktad eller i missbruk men känner folk i hela ”näringskedjan” dvs från kriminell till advokat och domare. Så det blir ofta intressanta samtal.

Aha! Du skrev av erfarenhet.

Men ja hur som, jag tror att dom trappat ner henne successivt och gett henne rehab övningar 😁

Hon borde dock fått sluta tvärt och låta karma sköta resten
Citera
2023-12-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Tack!
Aktbilaga 202 Övriga vittnen s. 26
Ellinor har Z i knäet 18/12. Men inget framgår att hon tycker Z är ovårdad..Natten till den 24/12 när Z inkommer till akuten beskrivs hon ovårdad och undernärd som ett gatubarn..
Fel barn??
Citera
2023-12-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Vilka droger/mediciner tog hon?

Kan hon ha fejkat Ep-anfall?

Tror det va ep-anfall pga tramadolen. Det är inte helt ovanligt om man överdoserar kraftigt. Så egentligen ingen regelrätt ep, men riktiga krampanfall i hjärnan. Men hon lär ju inte ha berättat det på sjukhuset så dom måste bemöta det som att det är ep eftersom hon uppvisar samma symtom.
Men det naturligtvis ingen fakta utan mer en högst kvalificerad gissning.

Sen va det väl otur att hon fick det o ramlade nerför en trappa…
Citera
2023-12-18, 16:49
Medlem
Nu har jag läst och läst. Kan inte hitta något riktigt motiv. Bidragsfusk nja, otroligt korkat att tro att man kan få igenom det utan läkarundersökningar, utredningar och diagnoser. Likaså försäkringar, krävs även där en del. Försäkringspremien var inte betald, lurade mamman medvetet pappan? Det känns som ren ondska. Har läst tråden här och det mesta av förhören men hittar inget motiv. Någon? Eller ni har kommit till samma ickeslutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in