Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nej du - det var ett för genomskinligt svar.
Svara rätt ut om det är skillnad mellan Maja och gängkriminella.
Varför ska kriminella Maja tolkas som en äkta och fin vän när hon är rent patologisk i att undanhålla och vara inblandad i tre mordbränder?
En normal relation som innehåller hemlisar enligt dig.
Vad är skillnaden?
Mitt tidigare svar:
"I min ordbok är ett vänskapsförhållande en relation mellan två vänner, oavsett agenda."
Tydligen var det svårbegripligt att jag ser skillnad på BETEENDENA mot varandra I en relation och FÖREHAVANDEN som kan försiggå.
I klartext: Ja, jag anser att även gängkriminella KAN vara fina vänner, beroende på hur de beter sig mot varandra.
Att de sedan begår vidriga handlingar mot motståndare och även oskyldiga har inte med förhållandet vänner emellan att göra.
Du snor ihop vänskap och kriminalitet till en, enligt mig, obegriplig och mycket märklig symbios.
I min värld finns vänskapsförhållanden - förtrolighet, hemligheter och lojalitet - som kan vara mellan en 5-åring och en 95-åring, en jude och en arab, en kriminell och en icke-kriminell, två kriminella, KK, två hbtq-personer..........
Hur fin vännen är avgörs av hur vännen beter sig i förhållandet, dvs en beskrivning av HUR NÅGON ÄR MOT DEN ANDRA.
Vad dessa två vänner sedan ägnar sig åt, VAD DE GÖR TILLSAMMANS,
har egentligen inget att göra med deras vänskapsförhållande, som jag ser det.
(För J hade det dock betydelse, då hon utnyttjade M som "nyttig idiot". J var definitivt ingen fin vän.)
Av detta gör du sedan en märklig kompott där M ska jämföras med gängkriminella eller nå't.
Kan icke åldersadekvata htta på bus, bryta mot föräldraregler och vara fina vänner?
Kan judar och araber umgås öppet och vara fina vänner?
Kan HBTQ-personer vara prostituerade och fina vänner?
Eller är det bara dem som du ser som kriminella som inte kan vara fina vänner?
Eller gäller det inte gängkriminella som golar?
Du behöver inte svara för du rör bara till det än mer när du ska försöka trassla dig ur konsekvenserna av en mindre genomtänkt utsaga (likt att M lärt sig hur hennes hjärna fungerar genom att googla på olika diagnoser och lite annat smått och gott).
Detta är mitt sista inlägg i frågan. Inget mer besvaras då det börjar bli tjatigt.