Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Biden är mer besatt av kriget i Ukraina än Putin.
Ja du, en mer rimlig iakttagelse är att den som startade anfallskrig och envist fortsätter trots starka negativa konsekvenser utan att ens vara i närheten av att uppfylla ursprungsmålen, är den mest besatta parten där.
Utan att vara något större fan av Biden har han åtminstone handlat rätt i denna fråga, och ska man dra en historisk parallell tror jag nog också att Churchill kunde uppfattas som "besatt" att bekämpa Hitler-Tyskland efter vad Hitler startat, som i sin tur hade besatthet i imperialistiska krig och etnisk utrotning.
Ska man då tala om besatthet har jag inte särskilt svårt att välja vilken besatthet jag föredrar.
Men visst, har man som utgångspunkt att USA orkestrerade startandet av kriget och styr detta medan Ryssland varit den passiva parten som provocerats till handling kan man ju uppfatta det på annat sätt.
Tyvärr har skribenterna i denna tråd med denna åsikt varit tämligen urusla på att i konkreta bevis faktiskt visa på att detta stämmer, utan mer spekulationer som härstammar från USA-hat än fakta.