2023-12-17, 10:44
  #17617
Medlem
Fattar inte varför skriver hon "betalt sammarbete med Hägernas strand?
Bara så konstigt. Reklam för Mys blommor är det och inget annat.
Tycker hon det låter finare med betalt sammarbete än reklam? Svårt att veta hur denna donna tänker 🤔
Citera
2023-12-17, 11:06
  #17618
Medlem
GreenBatterys avatar
Är det inte dumt att skriva att det är ett betalt samarbete om det inte är det om Skatteverket inleder granskning?
Inga inkomster att visa på talar ju för att det kan ha tagits ”vid sidan”.
Citera
2023-12-17, 13:22
  #17619
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Fattar inte varför skriver hon "betalt sammarbete med Hägernas strand?
Bara så konstigt. Reklam för Mys blommor är det och inget annat.
Tycker hon det låter finare med betalt sammarbete än reklam? Svårt att veta hur denna donna tänker 🤔
Det är så korkat så klockorna stannar. Hägernäs strand är inget företag. För att kunna ha ett betalt samarbete så behövs att ett företag betalar ett annat företag. Det är oerhört elementärt. Begriper hon verkligen inte det?

Nu börjar hon flagga för nedläggningen (min fetstil):

"Godmorgon ❤️

Julinköpen är i full gång🙌🏻 Klockan ringer oförskämt tidigt och kaffe konsumtionen har ökat med 200% ☕️

Likt tomtens verkstad och hans nissar så jobbar vi florister med alla bud iform av buketter, arrangemang, och julklappar som ska levereras och hämtas upp i butiken ❤️

Vi satsar på ett brett sortiment, fokus på både kvalitet & att skapa julklappar och gå-bort-blommor i alla prislägen 🌟

Det bästa ni kan göra för oss är att komma förbi butiken eller ringa och lägga beställning i så god tid som möjligt!

För Mys Blommor är vi lite som Bambi på hal is då vi verkligen inte har någon som helst aning om hur mycket vi ska köpa in! Utan historik så är det en stor utmaning att försöka planera…. Vi vill inte stå helt tomt och behov neka kunder och bud för att kapaciteten tog slut 🙈 Men vi vill heller inte stå kvar med ett stort varulagret som kan äventyra hela december försäljningen!

Spännande att jobba med färskvaror ändå 😎 Jag svor på att aldrig gå tillbaka till branschen efter mina 10 år med både en och två butiker…. Men efter några års paus ifrån branschen så längtade jag tillbaka! Kreativiteten, spänningen, livsstilen.

Att starta upp en butik under pågående inflation, räntor och allt som händer runtom i världen är ju även det en utmaning. Men jag tänker såhär…. Friskt vågat hälften vunnet 👊🏻

Det värsta som kan hända är att det inte håller i längden, men då kan jag se mig själv i spegeln och veta att jag följde min dröm och vågade ta steget att föröka !

Tack på förhand 🙏🏻

Adress: catalinatorget 15 18368 Täby

= Hägernässtrand precis bredvid resturang Pont

📱: 08 36 36 14"

Ingen historik? Ingen som helst aning om hur mycket de ska köpa in? Jaså? De har varit igång i snart ett år. Avverkat 14 februari, mors dag, fars dag, examenstider, midsommar, allhelgonahelgen. Nu är det jul - okej, just den har hon inte avverkat ännu. Men allting annat. Och hon har ändå inte "någon som helst aning" om hur mycket hon behöver köpa in?

Hur drivs det här företaget egentligen?
Citera
2023-12-17, 13:24
  #17620
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Fattar inte varför skriver hon "betalt sammarbete med Hägernas strand?
Bara så konstigt. Reklam för Mys blommor är det och inget annat.
Tycker hon det låter finare med betalt sammarbete än reklam? Svårt att veta hur denna donna tänker 🤔
Det är ju hon själv som "är" Hägernässtrand så jag förstår inte heller hur hon tänker. Känns som att hon slänger in lite "reklamidentifiering" hipp som happ för att det ska se seriöst ut.
Citera
2023-12-17, 13:26
  #17621
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Är det inte dumt att skriva att det är ett betalt samarbete om det inte är det om Skatteverket inleder granskning?
Inga inkomster att visa på talar ju för att det kan ha tagits ”vid sidan”.
Måste vara väldigt dumt. Fast hon har troligtvis så rörigt i sin bokföring och blad sina papper att hennes affärer går aldrig att reda ut.
Citera
2023-12-17, 13:33
  #17622
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det är så korkat så klockorna stannar. Hägernäs strand är inget företag. För att kunna ha ett betalt samarbete så behövs att ett företag betalar ett annat företag. Det är oerhört elementärt. Begriper hon verkligen inte det?

Nu börjar hon flagga för nedläggningen (min fetstil):

"Godmorgon ❤️

Julinköpen är i full gång🙌🏻 Klockan ringer oförskämt tidigt och kaffe konsumtionen har ökat med 200% ☕️

Likt tomtens verkstad och hans nissar så jobbar vi florister med alla bud iform av buketter, arrangemang, och julklappar som ska levereras och hämtas upp i butiken ❤️

Vi satsar på ett brett sortiment, fokus på både kvalitet & att skapa julklappar och gå-bort-blommor i alla prislägen 🌟

Det bästa ni kan göra för oss är att komma förbi butiken eller ringa och lägga beställning i så god tid som möjligt!

För Mys Blommor är vi lite som Bambi på hal is då vi verkligen inte har någon som helst aning om hur mycket vi ska köpa in! Utan historik så är det en stor utmaning att försöka planera…. Vi vill inte stå helt tomt och behov neka kunder och bud för att kapaciteten tog slut 🙈 Men vi vill heller inte stå kvar med ett stort varulagret som kan äventyra hela december försäljningen!

Spännande att jobba med färskvaror ändå 😎 Jag svor på att aldrig gå tillbaka till branschen efter mina 10 år med både en och två butiker…. Men efter några års paus ifrån branschen så längtade jag tillbaka! Kreativiteten, spänningen, livsstilen.

Att starta upp en butik under pågående inflation, räntor och allt som händer runtom i världen är ju även det en utmaning. Men jag tänker såhär…. Friskt vågat hälften vunnet 👊🏻

Det värsta som kan hända är att det inte håller i längden, men då kan jag se mig själv i spegeln och veta att jag följde min dröm och vågade ta steget att föröka !

Tack på förhand 🙏🏻

Adress: catalinatorget 15 18368 Täby

= Hägernässtrand precis bredvid resturang Pont

📱: 08 36 36 14"

Ingen historik? Ingen som helst aning om hur mycket de ska köpa in? Jaså? De har varit igång i snart ett år. Avverkat 14 februari, mors dag, fars dag, examenstider, midsommar, allhelgonahelgen. Nu är det jul - okej, just den har hon inte avverkat ännu. Men allting annat. Och hon har ändå inte "någon som helst aning" om hur mycket hon behöver köpa in?

Hur drivs det här företaget egentligen?
Slutet är nära. Du har rätt. Hon flaggar för nedläggning.
Citera
2023-12-17, 13:34
  #17623
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det är så korkat så klockorna stannar. Hägernäs strand är inget företag. För att kunna ha ett betalt samarbete så behövs att ett företag betalar ett annat företag. Det är oerhört elementärt. Begriper hon verkligen inte det?

Nu börjar hon flagga för nedläggningen (min fetstil):

"Godmorgon ❤️

Julinköpen är i full gång🙌🏻 Klockan ringer oförskämt tidigt och kaffe konsumtionen har ökat med 200% ☕️

Likt tomtens verkstad och hans nissar så jobbar vi florister med alla bud iform av buketter, arrangemang, och julklappar som ska levereras och hämtas upp i butiken ❤️

Vi satsar på ett brett sortiment, fokus på både kvalitet & att skapa julklappar och gå-bort-blommor i alla prislägen 🌟

Det bästa ni kan göra för oss är att komma förbi butiken eller ringa och lägga beställning i så god tid som möjligt!

För Mys Blommor är vi lite som Bambi på hal is då vi verkligen inte har någon som helst aning om hur mycket vi ska köpa in! Utan historik så är det en stor utmaning att försöka planera…. Vi vill inte stå helt tomt och behov neka kunder och bud för att kapaciteten tog slut 🙈 Men vi vill heller inte stå kvar med ett stort varulagret som kan äventyra hela december försäljningen!

Spännande att jobba med färskvaror ändå 😎 Jag svor på att aldrig gå tillbaka till branschen efter mina 10 år med både en och två butiker…. Men efter några års paus ifrån branschen så längtade jag tillbaka! Kreativiteten, spänningen, livsstilen.

Att starta upp en butik under pågående inflation, räntor och allt som händer runtom i världen är ju även det en utmaning. Men jag tänker såhär…. Friskt vågat hälften vunnet 👊🏻

Det värsta som kan hända är att det inte håller i längden, men då kan jag se mig själv i spegeln och veta att jag följde min dröm och vågade ta steget att föröka !

Tack på förhand 🙏🏻

Adress: catalinatorget 15 18368 Täby

= Hägernässtrand precis bredvid resturang Pont

📱: 08 36 36 14"

Ingen historik? Ingen som helst aning om hur mycket de ska köpa in? Jaså? De har varit igång i snart ett år. Avverkat 14 februari, mors dag, fars dag, examenstider, midsommar, allhelgonahelgen. Nu är det jul - okej, just den har hon inte avverkat ännu. Men allting annat. Och hon har ändå inte "någon som helst aning" om hur mycket hon behöver köpa in?

Hur drivs det här företaget egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det är ju hon själv som "är" Hägernässtrand så jag förstår inte heller hur hon tänker. Känns som att hon slänger in lite "reklamidentifiering" hipp som happ för att det ska se seriöst ut.
Ingen historik eller erfarenhet?
Julveckan skulle ju öka försäljningen medx 1000% eller vad det var?
Nu förstår jag ingenting, My är gammal i gemet. Hon med sina kontakter borde absolut veta vad som fungerar och är aktuellt. Det enda hem som pryds av diverse spenat och krimskrams från den lilla butiken som ligger precis bredvid en gymnastiksal, är hos Baronessan själv och hennes mutade "vänner"...
Citera
2023-12-17, 13:48
  #17624
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det är så korkat så klockorna stannar. Hägernäs strand är inget företag. För att kunna ha ett betalt samarbete så behövs att ett företag betalar ett annat företag. Det är oerhört elementärt. Begriper hon verkligen inte det?

Nu börjar hon flagga för nedläggningen (min fetstil):


Ingen historik? Ingen som helst aning om hur mycket de ska köpa in? Jaså? De har varit igång i snart ett år. Avverkat 14 februari, mors dag, fars dag, examenstider, midsommar, allhelgonahelgen. Nu är det jul - okej, just den har hon inte avverkat ännu. Men allting annat. Och hon har ändå inte "någon som helst aning" om hur mycket hon behöver köpa in?

Hur drivs det här företaget egentligen?
Hennes framtid avgörs under kommande 2 veckor. Tror knappast att nån kommer och köper blommor under julhelgen eller på nyårsafton, inte övriga dagar heller. Möjligen att nån köper tulpaner i januari men inte så länge julen finns kvar i alla hem.

My har "förökat" sig färdigt nu. Att skylla fiaskot på att hon inte vet hur mycket hon ska köpa in...
Med tanke på hur bra det går för affären är det väl bara att ta i lite extra nu när hon kommer att öka försäljningen med 1000%. Fast det är nog kaffe- och medicinintaget som ökar 1000% och försäljningen av blommor 200%. Om hon har tur.

Tycker lite synd om Jobas nu när hon är speedad på kaffe och inte sover på nätterna. Lägenheten osåld och inga intäkter.

#mataintetrollen #desperat #skyndafynda #skv
Citera
2023-12-17, 14:04
  #17625
Medlem
TPLs avatar
"vi verkligen inte har någon som helst aning om hur mycket vi ska köpa in!"

Varför skriver hon vi och vilka är dessa vi? Det är ju hon själv som startat och som har mångårig erfarenhet av branschen. Ska hennes anställda nu lastas för att hon kör omkull?
Citera
2023-12-17, 18:35
  #17626
Medlem
TPLs avatar
"17 December 2023 15:37:48

Inför dagens fick våra guldmedaljörer motta gratulationer och blommor från @mys_blommor! Återigen grattis till VM-guldet! 🤩
"

"Inför dagens fick..."
Så kort text och ändå så fel.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1mcmEzLTIuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3QzOS4zMDgwOC02LzQxMDg1Njg0NF8xODQwMTAyMTQ 4ODAzNDcxNl8xODMwMDMwNDQwMDY4MDY3Nzdfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTM1X3MxMDgweDEwODBfc2gwLjA4Jl9uY1 9odD1zY29udGVudC1mcmEzLTIuY2RuaW5zdGFncmFtLmNvbSZf bmNfY2F0PTEwNCZfbmNfb2hjPWs2bVM4QWV4bU5zQVg5VjNhTX cmZWRtPUFPUTFjMHdBQUFBQSZjY2I9Ny01Jm9oPTAwX0FmQWRS eVZlTDBPYVNtMV9jYUgzZUU5WmcyZkoxd0l1S0Fndi1qSnBVMj MtRWcmb2U9NjU4M0VENjQmX25jX3NpZD04YjM1NDY=
Citera
2023-12-17, 20:05
  #17627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det är så korkat så klockorna stannar. Hägernäs strand är inget företag. För att kunna ha ett betalt samarbete så behövs att ett företag betalar ett annat företag. Det är oerhört elementärt. Begriper hon verkligen inte det?

Nu börjar hon flagga för nedläggningen (min fetstil):

"Godmorgon ❤️

Julinköpen är i full gång🙌🏻 Klockan ringer oförskämt tidigt och kaffe konsumtionen har ökat med 200% ☕️

Likt tomtens verkstad och hans nissar så jobbar vi florister med alla bud iform av buketter, arrangemang, och julklappar som ska levereras och hämtas upp i butiken ❤️

Vi satsar på ett brett sortiment, fokus på både kvalitet & att skapa julklappar och gå-bort-blommor i alla prislägen 🌟

Det bästa ni kan göra för oss är att komma förbi butiken eller ringa och lägga beställning i så god tid som möjligt!

För Mys Blommor är vi lite som Bambi på hal is då vi verkligen inte har någon som helst aning om hur mycket vi ska köpa in! Utan historik så är det en stor utmaning att försöka planera…. Vi vill inte stå helt tomt och behov neka kunder och bud för att kapaciteten tog slut 🙈 Men vi vill heller inte stå kvar med ett stort varulagret som kan äventyra hela december försäljningen!

Spännande att jobba med färskvaror ändå 😎 Jag svor på att aldrig gå tillbaka till branschen efter mina 10 år med både en och två butiker…. Men efter några års paus ifrån branschen så längtade jag tillbaka! Kreativiteten, spänningen, livsstilen.

Att starta upp en butik under pågående inflation, räntor och allt som händer runtom i världen är ju även det en utmaning. Men jag tänker såhär…. Friskt vågat hälften vunnet 👊🏻

Det värsta som kan hända är att det inte håller i längden, men då kan jag se mig själv i spegeln och veta att jag följde min dröm och vågade ta steget att föröka !

Tack på förhand 🙏🏻

Adress: catalinatorget 15 18368 Täby

= Hägernässtrand precis bredvid resturang Pont

📱: 08 36 36 14"

Ingen historik? Ingen som helst aning om hur mycket de ska köpa in? Jaså? De har varit igång i snart ett år. Avverkat 14 februari, mors dag, fars dag, examenstider, midsommar, allhelgonahelgen. Nu är det jul - okej, just den har hon inte avverkat ännu. Men allting annat. Och hon har ändå inte "någon som helst aning" om hur mycket hon behöver köpa in?

Hur drivs det här företaget egentligen?

Ja. Nu är konkursen nära. Och hon vill förbereda oss för att hon är så cool och följer sitt hjärta, kosta vad det kosta vill. Tror inte det är många veckor kvar för skräpbutiken.
Vad ska hon göra sen? Återgå till hennes orimligt populära tjänster som pt och kostrådgivare? 🤣🤣🤣🤣
Citera
2023-12-17, 21:27
  #17628
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"17 December 2023 15:37:48

Inför dagens fick våra guldmedaljörer motta gratulationer och blommor från @mys_blommor! Återigen grattis till VM-guldet! 🤩
"

"Inför dagens fick..."
Så kort text och ändå så fel.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1mcmEzLTIuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3QzOS4zMDgwOC02LzQxMDg1Njg0NF8xODQwMTAyMTQ 4ODAzNDcxNl8xODMwMDMwNDQwMDY4MDY3Nzdfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTM1X3MxMDgweDEwODBfc2gwLjA4Jl9uY1 9odD1zY29udGVudC1mcmEzLTIuY2RuaW5zdGFncmFtLmNvbSZf bmNfY2F0PTEwNCZfbmNfb2hjPWs2bVM4QWV4bU5zQVg5VjNhTX cmZWRtPUFPUTFjMHdBQUFBQSZjY2I9Ny01Jm9oPTAwX0FmQWRS eVZlTDBPYVNtMV9jYUgzZUU5WmcyZkoxd0l1S0Fndi1qSnBVMj MtRWcmb2U9NjU4M0VENjQmX25jX3NpZD04YjM1NDY=
Åh, det tog tid innan jag fattade det där. Den behövde jag googla. Man har alltså vunnit damernas innebandy-VM i Singapore för ett tag sen. Och idag spelade man en helt annan match mot Karlstad. Och då passade man på att fira tjejerna som vann VM - för ett tag sen. Och då hade tydligen någon skaffat blommor från My.

Jamen det var väl bra, där fick hon några kronor i kassan. Bra det. Det minskar säkert underskottet lite. Det går bra nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in