2023-12-16, 14:15
  #17605
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
. Visst är det så. Mer kroppkakor till pojken. 👏
Det är absolut så . Kroppkakor har aldrig skadat någon, vilket hans far förstår och numera åker till Täby regelbundet, så grabben kan få ett rejält skrovmål ibland.
Kostrådgivaren My brukar bara göra sonen sjuk, med sina smoothies helt utan fibrer, dessa fibrer som behövs för att magen ska kunna ta upp vitaminerna i hennes gröna sörja.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2023-12-16 kl. 14:54.
Citera
2023-12-16, 16:12
  #17606
Medlem
TPLs avatar
"Dessa är snart 3 veckor gamla..... Jag säljer endast kvalitet! 🌟 👊"

"Det är baaara gamla blommor som hamnar hemma hos mig..."
Jo, vi har märkt det. Hur var det nu det där med att öppna blomsteraffär för att ha fri tillgång till färska blommor? 🤔

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1hcm4yLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQxMDg0MjA3OV84OTAwNzM4Nzk wMzY3MDVfODQyMjU3NzM1MDkxNjE1NDIwNF9uLmpwZz9zdHA9Z HN0LWpwZ19lMTUmX25jX2h0PXNjb250ZW50LWFybjItMS5jZG5 pbnN0YWdyYW0uY29tJl9uY19jYXQ9MTA5Jl9uY19vaGM9RmIxV TZHcEJ5aVlBWDhacUM1WSZlZG09QUhsZlpId0JBQUFBJmNjYj0 3LTUmb2g9MDBfQWZCeEdrR1Y3ZWd1dHNYdlBVTzU3M2FKTjBPQ mNsRDhSS3NZNEs3c3N6UG04USZvZT02NTdGM0NERCZfbmNfc2l kPWQ4ZDAyYg==
Citera
2023-12-16, 16:14
  #17607
Medlem
På instagram nu, en story där hon pratar om att hon och E lämnade amaryllis i fikarummet för dom såg trötta ut. Men nu har dom stått hemma hos henne i två veckor drygt, första vek sig idag för den var för tung.

Sen en bild på orchideer (vet inte om jag stavar det rätt, orkar inte googla. Sorry!) i en vas som är 3 veckor gamla. Hon säljer endast kvalitet.

1. Mycket blommor som inte går att sälja för dom är överblommade, hängiga osv. Kanske dags att sluta köpa in så mycket? Behöver alla butiker slänga så mycket som My?
2. Om dom nu står 2 veckor fast dom är trötta, kan hon inte sälja dom väldigt billigt istället? Fast då får inte hon något såklart. Fast hon tar ju hem fräscha blommor, så inget problem.
3. Hur kan alla blommor hon ha stå i 2 eller 3 veckor? Någon som hållit koll på om hon visat den buketten innan? Borde ju synts om det står i två veckor. Tycker det är ofta hon har nya buketter så hur hon har dom så länge är ett mysterium.
Citera
2023-12-16, 16:27
  #17608
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
På instagram nu, en story där hon pratar om att hon och E lämnade amaryllis i fikarummet för dom såg trötta ut. Men nu har dom stått hemma hos henne i två veckor drygt, första vek sig idag för den var för tung.

Sen en bild på orchideer (vet inte om jag stavar det rätt, orkar inte googla. Sorry!) i en vas som är 3 veckor gamla. Hon säljer endast kvalitet.

1. Mycket blommor som inte går att sälja för dom är överblommade, hängiga osv. Kanske dags att sluta köpa in så mycket? Behöver alla butiker slänga så mycket som My?
2. Om dom nu står 2 veckor fast dom är trötta, kan hon inte sälja dom väldigt billigt istället? Fast då får inte hon något såklart. Fast hon tar ju hem fräscha blommor, så inget problem.
3. Hur kan alla blommor hon ha stå i 2 eller 3 veckor? Någon som hållit koll på om hon visat den buketten innan? Borde ju synts om det står i två veckor. Tycker det är ofta hon har nya buketter så hur hon har dom så länge är ett mysterium.
Hon kanske skulle bo i blomsteraffären så hon kan omge sig med färska blommor hela tiden och dom verkar ju må så mycket bättre hemma hos henne jämfört med porslinsaffären. Lägenheten är rena paradiset för alla växter. Gamla som nya.
Hyacinterna hade hon på bild 9/12. För klena att säljas men helt okej att ha hemma.

#mataintetrollen
Citera
2023-12-16, 16:33
  #17609
Medlem
TPLs avatar
Så bra att det gick att återanvända dom vita skålarna hon använde till Synsamjippot, nu till alla julgrupper. Otrolig rusch i affären men det fanns tid att ta en bild på en kund. Otroligt.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1hbXMyLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQxMTIwMTQ5M18zNzE0MDkzNTU 1NTg1NjBfNjk5MDQxOTc5MzI0NDc4NDAxNF9uLmpwZz9zdHA9Z HN0LWpwZ19lMzVfcDEwODB4MTA4MCZfbmNfaHQ9c2NvbnRlbnQ tYW1zMi0xLmNkbmluc3RhZ3JhbS5jb20mX25jX2NhdD0xMDAmX 25jX29oYz02SzdNaXhTdTlRd0FYODVEaFQ5JmVkbT1BSGxmWkh 3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9BZkMwQXdEcVVjWm9BNktma S1MYjdKdUk1cUZrZVpPS29KQ3Y1MlBwUndqYlhRJm9lPTY1N0Y 0RTcwJl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi

#mataintetrollen #desperat #skyndafynda
Citera
2023-12-16, 17:15
  #17610
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det finns nog i betraktarens ögon vad hemskt hon gjort. Det finns ju åtskilligt som hon gjort som kan klassificeras som rejält hemskt.
My är ju inte mer än en människa, hon heller.
Skillnaden mot de flesta andra är väl att hon exponerar alla sina misstag och malörer helt öppet.
Jag har av misstag lagt en färgad flaska i behållare för ofärgat glas.
Citera
2023-12-16, 18:18
  #17611
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Så bra att det gick att återanvända dom vita skålarna hon använde till Synsamjippot, nu till alla julgrupper. Otrolig rusch i affären men det fanns tid att ta en bild på en kund. Otroligt.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1hbXMyLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQxMTIwMTQ5M18zNzE0MDkzNTU 1NTg1NjBfNjk5MDQxOTc5MzI0NDc4NDAxNF9uLmpwZz9zdHA9Z HN0LWpwZ19lMzVfcDEwODB4MTA4MCZfbmNfaHQ9c2NvbnRlbnQ tYW1zMi0xLmNkbmluc3RhZ3JhbS5jb20mX25jX2NhdD0xMDAmX 25jX29oYz02SzdNaXhTdTlRd0FYODVEaFQ5JmVkbT1BSGxmWkh 3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9BZkMwQXdEcVVjWm9BNktma S1MYjdKdUk1cUZrZVpPS29KQ3Y1MlBwUndqYlhRJm9lPTY1N0Y 0RTcwJl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi

#mataintetrollen #desperat #skyndafynda

Tycker att jag känner igen ”nöjda kunden”. Är det inte vinnaren i en av MM’s tävlingar (då alla vinnarna bodde närheten av krimskramsaffären?)
Hinner inte kolla nu men tror hennes namn finns i tråden.
Citera
2023-12-16, 19:03
  #17612
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon kanske skulle bo i blomsteraffären så hon kan omge sig med färska blommor hela tiden och dom verkar ju må så mycket bättre hemma hos henne jämfört med porslinsaffären. Lägenheten är rena paradiset för alla växter. Gamla som nya.
Hyacinterna hade hon på bild 9/12. För klena att säljas men helt okej att ha hemma.

#mataintetrollen


Jag tycker nog att blommorna var sekunda varor.

Blir ju några när man köper på partihallarna.

Har dock inte ditt tränade öga.
Citera
2023-12-16, 19:22
  #17613
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Nej, verkligen inte. Pont har mat som han gillar och äter. Men han älskar även sin pappas kroppkakor. Det kan han ju värma själv i miccron eftersom hans mamma inte lagar mat.


Jaha…. Jo. Det är ju sjukt faktiskt
Citera
2023-12-16, 19:58
  #17614
Medlem
TPLs avatar
"Julklapp till dig själv eller någon annan....
Alla julkulor 50%
"

Vem köper detta krimskrams till nån över huvud taget, varken till andra eller sig själv? 50% av vad?
Det är sällan hon skriver ut eller visar vad saker kostar. Orchiderna som det var extrapris på var ett undantag.
Ta 2 betala för 3 är mer i hennes smak. Lura andra maximalt.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1sYXgzLTIuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQxMDg1MDY5N183MzE2NjUwNjg 0NjYyMTFfNzM0NTMzMjI4Nzk3MDM4NDY1Nl9uLmpwZz9zdHA9Z HN0LWpwZ19lMzVfcDEwODB4MTA4MCZfbmNfaHQ9c2NvbnRlbnQ tbGF4My0yLmNkbmluc3RhZ3JhbS5jb20mX25jX2NhdD0xMTEmX 25jX29oYz1FNnBoU01rX3Vkc0FYOTF0TlFQJmVkbT1BSGxmWkh 3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9BZkI1UExpWXNnb3FpZEdZc jdTOUFnNUtKZ0wxa0lxWUxOODF4ek9GRFlsd2RnJm9lPTY1N0Z BRDI2Jl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi

#desperat #skyndafynda
Citera
2023-12-16, 20:59
  #17615
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Julklapp till dig själv eller någon annan....
Alla julkulor 50%
"

Vem köper detta krimskrams till nån över huvud taget, varken till andra eller sig själv? 50% av vad?
Det är sällan hon skriver ut eller visar vad saker kostar. Orchiderna som det var extrapris på var ett undantag.
Ta 2 betala för 3 är mer i hennes smak. Lura andra maximalt.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1sYXgzLTIuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQxMDg1MDY5N183MzE2NjUwNjg 0NjYyMTFfNzM0NTMzMjI4Nzk3MDM4NDY1Nl9uLmpwZz9zdHA9Z HN0LWpwZ19lMzVfcDEwODB4MTA4MCZfbmNfaHQ9c2NvbnRlbnQ tbGF4My0yLmNkbmluc3RhZ3JhbS5jb20mX25jX2NhdD0xMTEmX 25jX29oYz1FNnBoU01rX3Vkc0FYOTF0TlFQJmVkbT1BSGxmWkh 3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9BZkI1UExpWXNnb3FpZEdZc jdTOUFnNUtKZ0wxa0lxWUxOODF4ek9GRFlsd2RnJm9lPTY1N0Z BRDI2Jl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi

#desperat #skyndafynda


Bra span! Men jag ser reor hela tiden! Kostar med lager.

Kläder är en sak, julprylar en annan.
Citera
2023-12-17, 08:37
  #17616
Medlem
TPLs avatar
My är uppe tidigt för att filma soluppgången och förbereda för anstormningen av kunder till porslinsaffären. Tufft att vara ute så tidigt med tanke på att en eller flera stalkers fortfarande är på fri fot.

Alla vill ha kulor, pepparkakor och julgrupper nu. Tur att hon har öppet alla söndagar fram till jul.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1vdHAxLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQxMTAxNTY5MV8xMDUzODMwMjA 5MDc1MzUyXzQwNTU0MjkyMzU2NDQ4MTA4NDBfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTE1Jl9uY19odD1zY29udGVudC1vdHAxLT EuY2RuaW5zdGFncmFtLmNvbSZfbmNfY2F0PTEwOCZfbmNfb2hj PXRiVUlST2o3dmpVQVhfemR5Sk0mZWRtPUFIbGZaSHdCQUFBQS ZjY2I9Ny01Jm9oPTAwX0FmRHgzOUxxUmdpNmVkTzQ3aURkeVg3 TGpVc3g0eUdVR2dDdFlaNndRSXFYdVEmb2U9NjU4MDY4MUImX2 5jX3NpZD1kOGQwMmI=

#mataintetrollen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in