Förutom allt som faktiskt varit negativt har ju också aktien tryckts ner ytterligare av att den blivit omotiverat utmobbad. Det sistnämnda går precis som allt annat i vågor och kommer det mer positiva signaler kommer säkerligen ericsson in i värmen igen och blir gullade med och skrivs upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlexTheRed
Hur man än vrider och vänder på att så finns det alltid ett skelett i gaderoben när det kommer till Ericsson. Så man kan alltid räkna med att det kommer finnas lägen att köpa in sig på.
varför ser man inte detta i ABB, Atlas, AB Volvo eller Sandvik?
För de med ett gav runt/under 65 kr kan detta säkert bli en bra affär, men det tar inte bort faktumet att bolaget är ruttet och att det kommer komma mer drama och besvikelser.
Ruttet vet jag inte men i övrigt är det faktiskt lite av skälet till att jag gillar Ericsson, det är börsens i särklass bästa aktie om man vill testa lite daytrading och framförallt swingande. Man får i stort sett alltid en andra, tredje och fjärde chans. Det är som om det finns i aktiens DNA och förväntningarna på bolaget att några fina nyheter och positiva framtidsutsikter alltid följs av något nattsvart.
Blev själv lite besviken när jag såg aktien dra i väg över 60 efter att jag sålt av lite nu för 59,70, men jag är inte minsta orolig för att vi inte ska ta en sväng neråt 57 igen inom överskådlig tid. Med reservation för en stark ihållande övrig trend på börsen. Då gjorde man nog bort sig, men då är det bara att vänta tre år i stället.
Det skulle inte förvåna mig om det varit en väldigt högt avkastande strategi att tex dagen innan rapport alltid positionera sig tvärtom mot marknaden.