2023-12-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Har det exploderat under bilen, är chansen god att tryckvågen gått upp i tarmarna, då dör han inte på en gång men han kommer att dö.

Det är bättre för framtiden att det skapas invalider i Ryssland. Då kanske dom inser att gå till angreppskrig inte löser något.

Dödsfall får inte samma genomslag i SLÄKTEN.
Citera
2023-12-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jag tror inte de som till väst o stödjer Ukraina är så väldigt oroliga för att stödet skall vika, det som hänt är att alla de som sprider Kremls narrativ framför ideligen just nu att stödet är i gungning, de försöker så split helt enkelt,,,

Samtidigt ökar stödet från länder som Finland, Danmark, Tyskland.

Finland har fått igång sin produktion av artilleri-ammunition.
Citera
2023-12-16, 14:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inte synd om någon ryssjävel som bor på Krim. Klart de flyttade dit efter Rysslands ockupation 2014 som var i strid med internationell rätt.

Du är totalt opåläst. Innan Yanukovich kom till makten ville 60-70% av de på Krim lämna Ukraina och bli en del av Ryssland. Tror du det var bara etniska ukrainare som aldrig bott i Ryssland som kände så?

Men dessa kunskapshål förklarar dina efterblivna inlägg i tråden. Du skulle kanske läsa på lite istället.
Citera
2023-12-16, 14:33
Medlem
Känns som Europa steppat upp under tiden som USA tjabbar inbördes. De skulle inte göra det om de inte visste att käbblet i USA kommer lösas. Det brukar alltid skrivas under knepiga överenskommelser kring jul och nyår i USA. Kanske även det här året.
Citera
2023-12-16, 14:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är bättre för framtiden att det skapas invalider i Ryssland. Då kanske dom inser att gå till angreppskrig inte löser något.

Dödsfall får inte samma genomslag i SLÄKTEN.
Sant!
Han kan gärna sitta där i sin rullstol och dregla ned alla sina medaljer.
Tror att det är en orsak till att soldater inte får åka hem trots att de är illa skadade, man försöker dölja hur jävligt de har det.
Allt snack om att ärofullt försvara Mother Fucking Ryssland blir till intet, när vidrigheterna kommer fram.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-12-16 kl. 14:45.
Citera
2023-12-16, 14:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Samtidigt ökar stödet från länder som Finland, Danmark, Tyskland.

Finland har fått igång sin produktion av artilleri-ammunition.

Norge skall även bygga ut sin artilleri-ammo kapacitet + annat.

Men sedan då.., Frankrike ? En stor nation som förefaller börja softa.., har inte hört något ifrån Macron iallafall ? Canada syns jag även har blitt anonyma .., britterna säger att stödet för 2024 skall vara det samma som -23. Det betyder en minskning pga av en högre inflation, och att priset på ammo har i tillägg blivit ännu dyrare. Finns fler jag undrar över, var hjärtat riktigt ligger.

Jag är bekymrad.
Citera
2023-12-16, 14:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Men sedan då.., Frankrike ? En stor nation som förefaller börja softa.., har inte hört något ifrån Macron iallafall ? Canada syns jag även har blitt anonyma .., britterna säger att stödet för 2024 skall vara det samma som -23. Det betyder en minskning pga av en högre inflation, och att priset på ammo har i tillägg blivit ännu dyrare. Finns fler jag undrar över, var hjärtat riktigt ligger.

Jag är bekymrad.
Macron är en bitch, det är därför han är ihop med sin gamla lärarinna.
Citera
2023-12-16, 14:51
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Se tråden: (FB) Många ukrainare redo att kompromissa för fred
Edit:
framför allt denna: (FB) Många ukrainare redo att kompromissa för fred
samt undersökningarna som diskuteras tidigare: KIIS (mest Zelensky-vänliga, högst krigstöd), Gallup (mitten, kanske den med bäst trovärdighet), RatingGropu (mest "krigströtta"*, lägst trovärdighet kanske, men inget rysstrolleri)

*= gillar inte begreppet egentligen.

Du postar länkar till trådar Vatnik
Inga källor alltså som vanligt 🤡
Citera
2023-12-16, 14:53
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
35-45% av Ukrainas befolkning vill byta fred mot territorium. Många av dem skulle dock nog hellre se Putin bli krossade av Nato i all sin makt. Men det är västvärlden inte så sugna på, i det avseendet har väst vänt Ukraina "ryggen". Inte så konstigt.

Vi får hoppas på något balanserat slut på denna historia, så det inte slutar som när talibanerna vann i Afghanistan.
Om man hadde varit garanterad fred så kanske, men tyvärr är premissen fel. Det blir inte fred om man avstår territorium, det borde du vel fatta at alla fattar nu, så lägg ner.
Senast redigerad av Norrbagg79 2023-12-16 kl. 15:01.
Citera
2023-12-16, 15:01
Medlem
Ger dem upp Krim, då kan de aldrig vara säkra från nya angrepp. Då kan ryzzarna slå till med full styrka i hela Svarta Havet. Bort från Krim, men kanske kan något område i Donbass skänkas för fred? Förmodligen inget som någon part är nöjd med.
Citera
2023-12-16, 15:07
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:

Jag är bekymrad.
Vi ska vara bekymrade - hejaklacken på FB är fullständiga imbeciller. Vilket rent av är ett hot mot landets säkerhet.

Putin kommer ALDRIG att släppa den här konflikten. Och varför skulle han - majoriteten av ryssarna avgudar honom.
Han är fortfarande mannen som fyllde butikerna med varor, slog ner på korruptionen, höjde levnadsstandarden och fick befolkningen att inte längre behöva skämmas över ett gruvfyllo till President.

Är det positivt? Nej, det är lika negativt som Hitlers folkliga stöd var på 30-40 talet.
Men oavsett, så är det en realitet.

Hotet är överhängande och vi bör förbereda oss på bästa sätt.
Och då hjälper det inte att raljera över ryskt tillkortakommande - Ryssland har alltid inlett sina krig på ett
katastrofallt sätt. År 2-3kommer att bli den riktiga prövningen och vinner Trump sen valet -24..

Jag hoppas självklart att jag har fel.
Citera
2023-12-16, 15:11
Medlem
Citat:

Jag är bekymrad.

Att ligga på samma nivå för Brittain behöver inte vara förödande med hänsyn till inflationen. Man kan göra en omfördelning av det man skickar. Ammunition och luftvärn går kanske före överlevnadsutrustning och mörkerutrustning. Sjömålsrobotar är kanske inte heller just nu det som skall prioriteras.
Sedan skall vi kanske räkna med att i hjälpen ingick utbildning av marinsoldater och det är inte otroligt att man minskar i den ändan.
Jag är inte orolig. Jag tror också att Ukraina hushållar väl med dom resurser dom har. Sedan skall vi inte glömma att enligt Ukraina självt skall dom ha ökat sin egen produktion av vapen. Man kan inte bara vara beroende av omvärlden utan måste själva öka produktionen. Jag är säker på att man klarar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in