2023-12-16, 13:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Enligt din tidigare, felaktiga, uppgift hade stödet minskat på ett år ner till 10%. Nu ska problemet vara att stödet minskar ytterligare så måste det förhandlas. Tvingas till det.
Är du nere i minus procent nu.?

Verkligheten är att stödet ökar, är stabilt och långsiktigt. Det är en våt dröm från Putin och Peskov att det skulle minska eller upphöra. Finns inte med på kartan.
Bara för ryssarna att inse, packa med sitt skrot och rester av en slagen arme'
och
återvända hem till moder ryssland.
Min felaktiga uppgift? Samma uppgifter cirkulerar på all media, inklusive svensk.
Alla i väst ljuger förutom du? Ok då vet vi.
Ukrainas Bagdad Bob.
Låt mig nu diskutera Ukrainas problem som förhoppningsvis kan lösas och avgöras med ukrainsk seger med vuxna, tänkande människor.
Som jag skrev, jag minns dig och vad du har skrivit om det nu som en konsekvens av detta går åt helvete för Ukraina.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-12-16 kl. 13:32.
Citera
2023-12-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror inte det skulle vara så fantastiskt för civila ryssar i Donbas och Krim. Risk för etnisk rensning å det grövsta. Se evt (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Varför bosätter man sig som ryss i ett annat land om det föreligger risk för etnisk rensning?😉

Eller snedseglade du igen, vatnik?
Citera
2023-12-16, 13:46
Medlem
Citat:
Tror inte det skulle vara så fantastiskt för civila ryssar i Donbas och Krim. Risk för etnisk rensning å det grövsta. Se evt (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Självklart skulle fred vara bättre för dem än att bli förtryckta och dödade av ryssarna.
Citera
2023-12-16, 13:47
Medlem
raskenss avatar
Dokumentär på SVT som belyser hur ryssarna kidnappar barn och ger dom ny identitet. Det sker systematiskt i stor skala:

https://www.svtplay.se/video/jE4BG4x/putin-och-ukrainas-stulna-barn
Citera
2023-12-16, 13:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför bosätter man sig som ryss i ett annat land om det föreligger risk för etnisk rensning?😉

Eller snedseglade du igen, vatnik?

Där är miljoner etniska ryssar som bott där sedan före 2014. Jag håller med dig om att de som flyttat ner efter 2014 får skylla sig själva i hög grad (förutom att det ändå alltid är synd om civila även om de fattat något dumt beslut), men de är ändå inte så många jämfört med resten som löper risken.
Citera
2023-12-16, 13:56
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Självklart skulle fred vara bättre för dem än att bli förtryckta och dödade av ryssarna.

Det går inte att fatta vad du menar.
Citera
2023-12-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Min felaktiga uppgift? Samma uppgifter cirkulerar på all media, inklusive svensk.
Ukrainas Bagdad Bob.
Låt mig nu diskutera Ukrainas problem som förhoppningsvis kan lösas och avgöras med ukrainsk seger med vuxna, tänkande människor.
Som jag skrev, jag minns dig och vad du har skrivit om det nu som en konsekvens av detta går åt helvete för Ukraina.

Är du alldeles rysk, männska?
Om de fakta jag skrivit skulle få som konsekvens att det går åt helvete för ukraina, så minns du det.
Vilket intressant hot du framför.

Du har fel i sak, så enkelt är det. Även om du ljuger och påstår att du har stöd från alla

"Samma uppgifter cirkulerar på all media, inklusive svensk.
Alla i väst ljuger förutom du? Ok då vet vi." Skriver du.

I verkligheten är du rätt ensam om att påstå att västs stöd till ukraina har minskat ned till 10% på ett år. Vilket innebär att ryssland då vinner kriget.
Finns inget som tyder på det.
Tvärtom! Stödet har ökat för Ukraina, ekonomiskt, moraliskt och i praktiken och för varje rysk terrorbombning ökar stödet allteftersom. Förstås.
Gäller alla demokratiska länder.
Bland kleptokratier har du rätt. Iran, Nordkorea och ryssland själva håller nog med dig.
Det är mycket Iranskt skit i form av skräpdrönare som skjuts ner om nätterna. Till exempel.
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-16 kl. 14:08.
Citera
2023-12-16, 14:09
Medlem
Citat:
Det går inte att fatta vad du menar.

Vad är svårt att fatta...
Att leva i fred i Ukraina är mycket bättre än att leva förtryckt av Ryssland, tvångsmobiliseras och skickas i döden.
Citera
2023-12-16, 14:11
Medlem
Citat:
Där är miljoner etniska ryssar som bott där sedan före 2014. Jag håller med dig om att de som flyttat ner efter 2014 får skylla sig själva i hög grad (förutom att det ändå alltid är synd om civila även om de fattat något dumt beslut), men de är ändå inte så många jämfört med resten som löper risken.

Det är inte synd om någon ryssjävel som bor på Krim. Klart de flyttade dit efter Rysslands ockupation 2014 som var i strid med internationell rätt.
Senast redigerad av Leland1979 2023-12-16 kl. 14:18.
Citera
2023-12-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dokumentär på SVT som belyser hur ryssarna kidnappar barn och ger dom ny identitet. Det sker systematiskt i stor skala:

https://www.svtplay.se/video/jE4BG4x/putin-och-ukrainas-stulna-barn

Fruktansvärt! Ryssland är inte bara bra på krigsbrott. De är mästare på att röva bort och hjärntvätta barn också.

Må ryssråttorna brinna i helvetet!
Senast redigerad av Leland1979 2023-12-16 kl. 14:17.
Citera
2023-12-16, 14:21
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ukrainas Bagdad Bob.
Låt mig nu diskutera Ukrainas problem som förhoppningsvis kan lösas och sluys med ukrainsk seger med vuxna, tänkande människor.
Hav förtröstan gott folk. 🇺🇦
Dippen av av stöd bör inte tas som intäckt för att stödet kommer upphöra utan ska nog ses mot bakgrund av att stöden hitintills haft karaktären av akutstöd och ett något taffligt utfasande av "västs" lagrade material. Tämligen övertygad om att nästa våg av stöd kommer att vara betydligt mer robust, långsiktigt och anpassat för att omöjliggöra ryska framgångar.

Nu steppas "västs" överlägna militärindustriella dynamik upp på bred front vilket kommer resultera i ett mer genomtänkt stöd när demokratins kvarnar i Eu & Usa malt klart. Det upprepade, konstaterandet att Ryssland aldrig någonsin kommer tillåtas dra fördel av förbrytelserna i Ukraina är oåterkalleligt.

Ryssland har redan förlorat, stort såväl, militärt, ekonomiskt, kulturellt och geopolitiskt men är omedvetna om det givet dom drunknat i sin egen desinformation. Läs: Putins bisarra show för ryska folket häromsistens.
Senast redigerad av Taggad 2023-12-16 kl. 14:37.
Citera
2023-12-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag fattar inte varför folk är så jävla oroliga för att stödet för Ukraina sjunker i västvärlden? För det första har Ukraina redan tillräckligt med materiell att de kommer kunna försvara sig under en lång tid framöver. För det andra har Ryssland knappast visa sig kapabla att bedriva en speciellt lyckosam invasion av Ukraina hittills, så varför skulle det vara annorlunda nu? Och för det tredje, OM Ryssland ändå skulle lyckas med en förnyad invasion av Ukraina kommer det att återigen uppmärksammas och skapa oro och rädsla för Ryssland i västvärlden, och stödet kommer öka igen.

Att vissa tror att detta innebär dödsstöten för Ukraina är ju inte bara djupt felaktigt, det är direkt naivt att tro det!
Jag tror inte de som till väst o stödjer Ukraina är så väldigt oroliga för att stödet skall vika, det som hänt är att alla de som sprider Kremls narrativ framför ideligen just nu att stödet är i gungning, de försöker så split helt enkelt,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in