Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Snittåldern på förstföderskor ligger väl idag på närmare 35, så du räknar ju minst sagt lite konstigt. Hur gamla tror du att de och deras partners är när deras barn lämnar gymnasiet?
I så fall är de 54. Jag skrev 30-50. 4 år fel, och det förändrar givetvis min poäng fullständigt. 54-åringar dör som flugor i covid just nu.
Citat:
Sen detta jävla tjat om "IVA" hela tiden. 98% av de som dött i Covid har aldrig legat på IVA.
Jaha, så du menar att det kryllar av personer i åldern 30-50 som dör i covid just nu, men som aldrig hunnit in till IVA? Ramlar de ihop döda på gatan medan de är ute och handlar, som den där mannen i Kina i början av pandemin? Då är jag med. Varför sätter du IVA inom citattecken förresten? Heter det inte så egentligen?
Citat:
Sen kan man inte låtsas som att viruset inte finns. Det finns där vare sig du vill eller inte. Flertalet av de verksamheter och anordare av fritidsaktiviteter stängde inte ned av tvång, utan för att de helt enkelt inte fick några kunder.
Min poäng var att barn inte ska få lämna hemmet. Okej, de kan väl få ta en kort promenad på egen hand möjligtvis men de ska absolut inte få gå i skolan, delta i fritidsaktiviteter, eller umgås med kompisar. Detta för att deras föräldrar inte ska avlida i covid. Vi lever mitt i en fruktansvärd mördarpandemi och precis som du säger kan vi inte låtsas som att viruset inte finns. Viruset finns och fullständigt massavrättar föräldrar för närvarande. Det enda rimliga under rådande omständigheter är att låsa in barnen i sina hem tills vi antingen utrotat covid från planeten, eller tills vi uppfunnit odödlighet. Det spelar ingen roll om så detta tar decennier att uppnå. Barnen ska sitta inlåsta tills det sker. Punkt.