2023-12-16, 11:05
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Där kom det. Hade du levt i Nazityskland 1941 och fått lära dig att judar är sanitära olägenheter som dessutom kommer sno alla dina pengar hade du säkerligen sett det som fullt rationellt att märka upp dem med judestjärnor och utsätta dem för andra former av förtryck. Du vill säkert gärna tro att du hade varit den där mannen i publikhavet som står med armarna i kors medan alla runtom honom heilar, men det hade du inte.

Fast, det är ju inte jag som faller för propaganda här.

Citat:

Det är lögn. Varken vaccinen eller vaccinpassen reducerade någon smittspridning. Om något så ökade smittspridningen när alla dessa duktiga vaccinpassinnehavare sprang omkring och smittade ner varandra på konserter och diverse andra event.

Det är lögn. Så klart gjorde vaccinen det. Spridningen ökade eftersom restriktionerna som reducerade smittspridningen än (över tid) mer togs bort. Det gick bra att göra så efter vaccinen hade kommit. Men det var ju under förutsättning att tillräckligt många stod emot den nazistiska propagandan att inte ta dem.
Citat:

Att välja mellan att vara inlåst eller att låta sig injiceras av ett läkemedel man inte vill ha har ingenting med ett öppet samhälle att göra överhuvudtaget. Men jag förstår att sådant är svårt att förstå för auktoritärt lagda personer som dig.
Så skriver bara någon som inte förstår nyttan med att reducera smittspridningen.
Senast redigerad av MrArtur 2023-12-16 kl. 11:08.
Citera
2023-12-16, 11:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
För att använda ditt favorituttryck HERREGUD

Prova istället att svara på min ställda fråga utifrån underlaget till frågan istället för att komma med din sedvanliga floskelkanonad.

Din självinsikt är tyvärr inget jag kan göra något åt, förutom att beklaga.

Om någon är intresserad av frågeställningen,
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
...att du har läsförståelse nolla kan man dessutom utgå ifrån, samt att du naturigtvis vill hoppa in i en diskussion och borsta undan de lögner som uppkommit under diskussionens gång. Herregud...

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.

I vilka länder "fick barnen inte gå i skola i över ett års tid"? Har DU en lista? Eller var det så enkelt att fett-sune drog till med en "factual opinion" som han inte kan belägga?
Citera
2023-12-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns dödsfall i alla åldersklasser, även om äldre är överrepresenterade i den akuta fasen.
Långtidseffekter däremot tycks främst drabba yngre.

Hur kan sosseregeringen låta folk fira jul mitt under denna fruktansvärda mördarpandemi?! Mängder med barn och unga som dör i covid just nu och de vägrar stänga ner landet och ställa in julen. Det är ju rena rama massavrättningen.
Senast redigerad av Joe88 2023-12-16 kl. 12:14.
Citera
2023-12-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
I vilka länder "fick barnen inte gå i skola i över ett års tid"? Har DU en lista? Eller var det så enkelt att fett-sune drog till med en "factual opinion" som han inte kan belägga?

Bangladesh för att nämna ett.

"In Bangladesh, similar to many LMIC countries, all educational institutions were closed for more than a year"

https://www.joghr.org/article/36902-impact-of-school-closures-due-to-covid-19-on-education-in-low-and-middle-income-countries
Citera
2023-12-16, 12:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

"In Bangladesh, similar to many LMIC countries, all educational institutions were closed for more than a year"

https://www.joghr.org/article/36902-impact-of-school-closures-due-to-covid-19-on-education-in-low-and-middle-income-countries

Hyckleriet från antivaxxar-patrasket har inga gränser, den slutsatsen kan man dra när de i snart två års tid relativiserat tiotusentals barn som vårdats på sjukhus för allvarlig COVID bara i ETT land, samtidigt som de är sååå oroade för en grupp barn från Bangladesh vars föräldrar inte hade råd att köpa den utrustning som krävdes för att delta i skolundervisningen på distans. Jag kan lugnt säga att barn från socioekonomiskt bakgrund lägre än genomsnittet i Bangladesh har betydligt värre saker att oroa sig över, jag nämner det med tanke på att nästan 40 miljoner barn i Bangladesh arbetar.
https://www.ilo.org/dhaka/Areasofwork/child-labour/lang--en/index.htm

Så frågan som ställs är således: I vilka länder "fick barnen inte gå i skola i över ett års tid"? Jag tolkar ditt svar som att de enda som inte kunde gå i skola på över ett år var de fattigaste i Bangladesh som inte hade råd att delta i undervisningen på distans, varav 40 miljoner av dem arbetar med att sy kläder tolv timmar om dagen till H&M?
Citera
2023-12-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Snittåldern på förstföderskor ligger väl idag på närmare 35, så du räknar ju minst sagt lite konstigt. Hur gamla tror du att de och deras partners är när deras barn lämnar gymnasiet?

I så fall är de 54. Jag skrev 30-50. 4 år fel, och det förändrar givetvis min poäng fullständigt. 54-åringar dör som flugor i covid just nu.

Citat:
Sen detta jävla tjat om "IVA" hela tiden. 98% av de som dött i Covid har aldrig legat på IVA.

Jaha, så du menar att det kryllar av personer i åldern 30-50 som dör i covid just nu, men som aldrig hunnit in till IVA? Ramlar de ihop döda på gatan medan de är ute och handlar, som den där mannen i Kina i början av pandemin? Då är jag med. Varför sätter du IVA inom citattecken förresten? Heter det inte så egentligen?

Citat:
Sen kan man inte låtsas som att viruset inte finns. Det finns där vare sig du vill eller inte. Flertalet av de verksamheter och anordare av fritidsaktiviteter stängde inte ned av tvång, utan för att de helt enkelt inte fick några kunder.

Min poäng var att barn inte ska få lämna hemmet. Okej, de kan väl få ta en kort promenad på egen hand möjligtvis men de ska absolut inte få gå i skolan, delta i fritidsaktiviteter, eller umgås med kompisar. Detta för att deras föräldrar inte ska avlida i covid. Vi lever mitt i en fruktansvärd mördarpandemi och precis som du säger kan vi inte låtsas som att viruset inte finns. Viruset finns och fullständigt massavrättar föräldrar för närvarande. Det enda rimliga under rådande omständigheter är att låsa in barnen i sina hem tills vi antingen utrotat covid från planeten, eller tills vi uppfunnit odödlighet. Det spelar ingen roll om så detta tar decennier att uppnå. Barnen ska sitta inlåsta tills det sker. Punkt.
Citera
2023-12-16, 13:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Min poäng var att barn inte ska få lämna hemmet. Okej, de kan väl få ta en kort promenad på egen hand möjligtvis men de ska absolut inte få gå i skolan, delta i fritidsaktiviteter, eller umgås med kompisar. Detta för att deras föräldrar inte ska avlida i covid. Vi lever mitt i en fruktansvärd mördarpandemi och precis som du säger kan vi inte låtsas som att viruset inte finns. Viruset finns och fullständigt massavrättar föräldrar för närvarande. Det enda rimliga under rådande omständigheter är att låsa in barnen i sina hem tills vi antingen utrotat covid från planeten, eller tills vi uppfunnit odödlighet. Det spelar ingen roll om så detta tar decennier att uppnå. Barnen ska sitta inlåsta tills det sker. Punkt.
Nej, det är inte därför man inför smittskyddsåtgärder. Jag trodde att normalintelligenta personer hade insett det vid det här laget. Jag upprepar mig: det är INTE för att föräldrar avlider i COVID-19 som man inför smittskyddsåtgärder som involverar barn. Man inför smittskyddsåtgäder för att minska antalet smittade genom att minimera antalet sociala kontakter och dessutom minska risken för att viruset skall mutera. Inget annat. Förstår du!?

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-16 kl. 13:08.
Citera
2023-12-16, 14:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, det är inte därför man inför smittskyddsåtgärder. Jag trodde att normalintelligenta personer hade insett det vid det här laget. Jag upprepar mig: det är INTE för att föräldrar avlider i COVID-19 som man inför smittskyddsåtgärder som involverar barn. Man inför smittskyddsåtgäder för att minska antalet smittade genom att minimera antalet sociala kontakter och dessutom minska risken för att viruset skall mutera. Inget annat. Förstår du!?

Herregud...

Det är rimligt om det är farliga virus, men covid-19 har aldrig varit så farligt att det är motiverat att ha generella smittskyddsåtgärder och regelrätta lockdowns. Om medelåldern på de som dör är norr om 80+ år är det ett riktat smittskydd man ska ägna sig åt. Det har aldrig någonsin varit statistiskt motiverat att införa lockdowns. Det är synd att så många annars demokratiska länder inför kinas antidemokratiska smittskyddsmetoder.

att stänga ner skolor har aldrig någonsin varit motiverat. Det är tvärtom mycket skadligt och vad det fått för konsekvenser vet vi inte ännu eftersom det inte gått tillräckligt lång tid för att utvärdera vansinnet ännu.
Citera
2023-12-16, 14:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Och det har varit oerhört skadligt för barnen som utsattes för lärarfackens hypokondri. Elakare människor får man nog leta efter som utsatte barnen för detta sjuka experiment.
Citera
2023-12-16, 14:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är rimligt om det är farliga virus, men covid-19 har aldrig varit så farligt att det är motiverat att ha generella smittskyddsåtgärder och regelrätta lockdowns. Om medelåldern på de som dör är norr om 80+ år är det ett riktat smittskydd man ska ägna sig åt. Det har aldrig någonsin varit statistiskt motiverat att införa lockdowns. Det är synd att så många annars demokratiska länder inför kinas antidemokratiska smittskyddsmetoder.

att stänga ner skolor har aldrig någonsin varit motiverat. Det är tvärtom mycket skadligt och vad det fått för konsekvenser vet vi inte ännu eftersom det inte gått tillräckligt lång tid för att utvärdera vansinnet ännu.
Du snackar skit som vanligt. Det verkar inte finnas någon hejd på lögner och trams som du kan vräka ur dig utan att skämmas. Vi får lägga det till listan över idiotiska kommentarer från "dummast på Flashback".

Alla dina dumma kommentarer verkar bygga på lögner som enklast sammanfattas med:
"COVID var en snuva"

Citat:
We estimate that across all 11 countries combined, between 12 and 15 million individuals were infected with SARS-CoV-2 up to 4 May 2020, representing between 3.2% and 4.0% of the population. Our results show that major non-pharmaceutical interventions—and lockdowns in particular—have had a large effect on reducing transmission. Continued intervention should be considered to keep transmission of SARS-CoV-2 under control.

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2405-7

Hur dum kan man bli egentligen? Det finns tydligen ingen hejd på hur blåst någon kan bli. Det är fullständigt häpnadsväckande.

Herregud...
Citera
2023-12-16, 14:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Herregud...

Virus går inte att stoppa. Det här är ett luftburet virus som alla kommer att exponeras för.

Bästa smittskyddsåtgärd är därför att alla som känner sig sjuka isolerar sig själva och stannar hemma.

Friska människor ska inte isoleras överhuvudtaget, utan mår bäst att sociala aktiviteter. Det är helt obegripligt att somliga länder låste in sina medborgare i sina egna bostäder. Där kan vi snacka om smittspridning deluxe. För att inte tala om ökad mental ohälsa. Nej det är ett grovt demokratiskt övertramp som borde beivras. De som hittade på reglerna borde få skaka galler.
Citera
2023-12-16, 15:00
Medlem
Det är spännande att följa kurt-sunes och korrektamundos coronamatch.

Börjar nästan blir lite skönheten och odjuret över det hela 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in